پیام‌های تسلیت و گرامیداشت خانم مرجان

پیام تسلیت انجمن هنرمندان ایرانی- کانادا

گل باغ هنر پژمرد یاران
دلم از مرگ گل افسرد یاران...
به زد سیل قضا، برجان"مرجان"
ترانه، خوان ما را برد یاران (ادلی)
یار پایدار روز های سخت مقاومت سترگ مردم ایران و خورشید درخشان آسمان هنر ایران زمین به جاودانگی پر کشید و تمامی ایرانیان آزادیخواه و جامعه هنرمندان متعهد را به سوگی جانکاه کشاند. بانو مرجان خواننده و هنرپیشه پیشکسوت آسمان هنر ایران چهل سال با رژیم ضد زن و هنرکش ولایت فقیه در نبرد بود و در این راستا رنج ها و و درد های بسیار کشید. اما نه زندان و نه اندوه جانگداز غربت هرگز نتوانست مانع از ادامه راه و تعهد ژرف او به مردم و میهنش شود.
مرجان برای مردمش خواند و صدایش سلاحش بود در نبرد با اهریمنان حاکم بر میهنش ایران، او با پیوستن به مقاومت ایران صدای آزادی شد و هنرش را با مبارزه برای آزادی پیوند داد و پرچم سرفرازی و افتخار را در تمامی صحنه های نبرد بر دوش داشت.
 با ژورک عزیز همدردیم و با تسلیت به خانم مریم رجوی و خانواده بزرگ مقاومت و مردم ستمدیده ایران و با اندوه با بانوی بی بدیل هنر ایران پیمان بر ادامه راهش می بندیم. که جاودانگی در ایستادگی است در برابر اهریمنان.
یادش گرامی و راهش پر رهرو.


انجمن هنرمندان ایرانی- کانادا

-------------------------------------

پیام تسلیت ابراهیم مازندرانی

با ناباوری و اندوه فراوان از خبر پرکشیدن، مرجان مهربان، اما مبارز سرسخت برعلیه فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران مطلع شدم و مرا شوکه کرد. مرجان با ارامش و رضایت از زندگی مبارزاتی سرشارش، به هم بندان شهیدش در زندان و سایر شهدای پیشگام انقلاب نوین مردم ایران پیوست، و جاودانه شد. درگذشت این بانوی سرفراز آسمان هنر ایران را به همرزمم آقای فریدون ژورک و به رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی و همه اشرفی ها و اشرف نشان ها تسلیت میگویم.

--------------------------------------

پیام تسلیت سیمین منافی و محمد بهروزی

برای پرواز «مرجان» به گستره ی جاودان آزادی
«سلام بر مرجان صدای شورش زن ایرانی در برابرنظام ارتجاعی حاکم»(۱)
خبر پروازش همچون آواری بود که بر دل و جان ما نازل شد، «مرجان» هنرمندی که رنج و شکنج زندان ودرخشندگی قراردادهای آنچنانی در بازار هنر فروشی ینگه دنیا و تهدید و تزویر عوامل و گماشتگان رژیم تروریستی ولایت در فراسوی مرزهای میهن، هیچکدام در عزم راسخ او دریاری به پیشبرد امر سرنگونی خیمه وبارگاه ولایت و عرضه ی«هنرش »در پهنه ی مقاومت ایران کوچکترین رخنه ای وارد نیاورد وتا پایان عمر ارزشمندش زبان «شهیدان شهر»(۲) و منادی «شکستن سکوت یک هزاره در ۲۰۹»(۳) بود وبا صدای زیبای خویش «وقت براندازی »(۴) نظام پلید آخوندی را ندا در می داد.
نبودن «او» رابه مردم هنر دوست میهن و به «فریدون » عزیزمان و رهبری مقاومت ویاران و همرزمان و به هنرمندان مقاومت تسلیت می گوییم.
نام و مرامش ماندگار باد.
سیمین منافی و محمد بهروزی
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
(۱) از پیام خانم مریم رجوی
(۲) و(۳)و(۴) وامی از ترانه های زنده یاد «مرجان »

------------------------------------
پیام تسلیت حمید عظیمی

در دلتنگی برای مرجان آتش افروز...
با صمیمانه ترین مراتب همدردی و تسلیت به آقای ژورک، پوپک گرامی، همه یاران و حامیان مقاومت، به اشرف و اشرفی ها و به رهبران مقاومت نوین مردم ایران.
هر چه از صفات نیک خانم مرجان عزیز گفته و نوشته شود، باز هم کافی نیست.
من بعنوان برادر کوچک خانم مرجان و آقای ژورک عزیز، این افتخار را داشتم که در چندین پروژه مربوط به فعالیت های مقاومت سازمان یافته میهنمان، کمک کار و دانش آموز این عزیزان باشم. تفاوتی نداشت که چه کاری می کردیم و شرایط چه بود، انچه که همیشه ثابت و پابرجا بود، خنده بر لبان خانم مرجان، صبر، حوصله، و لب بستن بر همه سختی ها از جانب او بود. فروتن و بی چشمداشت به چیزی.
او پر کشید و رستگار و جاودانه شد و هم امروز، واکنش مردم تحت ستم میهن در فقدان او بهترین گواه برای جایگاه والای انسانی اوست. هنر و هنرمندی اش جای خود دارد.
باشد که برای من و ما هم، همه دلتنگی ها برای او، بر عزم مان برای سرنگونی رژیم منفور ولایت بیفزاید.

-----------------------------------

پیام تسلیت پرویز خزایی

سرکار خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران
وهمرزم عزیزم فریدون ژورک و همرزمان گرامی جمع بیشماران
درگذشت شیرزن هنر و هنر مقاومت مرجان عزیز درد مشترکی است که همه این روزها فریادش میکنیم.
در این روزهای سخت و پراندوه تنها درک مشترک از عشق مرجان به میهن و آزادی وطن در زنجیر فاشیسم خمینیستی است که این اندوه را تبدیل به غرور و حق شناسی در مقابل این زن شجاع و آخوند شکن- میکند.
او درخیل هزاران ستاره های مقاومت سازمانیافته ملت بزرگ ایران- برای همیشه در آسمان تاریخ این میهن سرفراز خواهد درخشید.
به امید پیروزی نهایی بر اهریمن ایرانسوز ولایت منحوس خمینی- خامنه ای که آرزوی همیشگی مرجان عزیزمان بود.
پرویز خزایی اسکاندیناوی

-------------------------------------
پیام تسلیت خانم نسرین سیفی

پرواز نابهنگام خانم مرجان، هنرمند آزاده و مبارز سرزمینمان را به آقای ژورک همرزم عزیزمان، پوپک عزیز، رئیس جمهور عزیزمان، خانم رجوی و مردم آزاده ایران از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.
درست است که خواهر عزیزم خانم مرجان خیلی زود پر کشید و در میان ما نیست ولی همانطور که در تمامی تظاهرات و گردهماییها مشتاقانه و با رویی همیشه خندان و سرزنده حضور داشتند، بدون شک در فردای آزادی میهنمان حاضر خواهند بود.
‌نسرین سیفی

----------------------------------

پیام تسلیت فیروزه اجاق و بهرام مودت

„ ببین سرسبز و خوشرنگ و برومندم
ببین پر برگ و پر شاخ و تنومندم
اگرچه زخمی از کین تبرداران
ولیکن ریشه در خاکم
چونینم من، شکوهمندم"
باور درگذشت مرجان بسیار سخت و فقدان این زن هنرمند نیز بسیار اندوهگین هست.از این نگاه جا دارد که با تاثر فراوان این ضایعه بزرگ و جانکاه را به ژورک عزیز، خانم مریم رجوی، مجاهدین در اشرف ۳، اعضای شورای ملی مقاومت، ملت ایران و جامعه هنرمندان تسلیت عرض کنیم.
از نگاهی دیگر ولی جا دارد که به تاریخ مبارزه و مجاهدت زنان ایرانی و آنهم با حضور مرجان افتخار کرد. زن شجاعی که با گذر از شکوه و شهرت هنرپیشگی و خوانندگی، شکنجه را هم در مخوف ترین زندانهای خمینی تجربه کرد و با سربلندی با تولدی دیگر در تبعید " ...تو خاک باغچه ریشه کردیم ، پا گرفتیم " با همراهی همسر هنرمندش "ژورک " شکوفا شد. و چه زیبا " سرسبز و خوشرنگ" و " پربرگ و پر شاخ " چُونین شد و شکوهمند شد.
با درود بر مرجان، ستاره درخشان هنر و مقاومت ایران زمین که با صدای زیبا و رسای خود فریاد زنان تحت ستم و ظلم وطن خود شد و با جسارت بی نظیر با پیام به جانیان و خیانتکاران رژیم دیکتاتور مذهبی آخوندها آواز سر داد:
„ گیرم که بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده ای
پرواز را علامت ممنوع می زنی
با جوجه های نشسته در آشیانه چه میکنی؟ "
با باور سخت اوج پرواز " مرجان " یقینا ملت ایران در فردای رهایی و آزادی به درخشندگی این فرشته هنر و مقاومت در آسمان پر ستاره ایران زمین سلامی دوباره خواهد داشت.
فیروزه اجاق
بهرام مودت

----------------------------------

پیام تسلیت مهین و مسلم اسکندر فیلابی

پرواز بانوی هنرمند مرجان عزیز تمام ایرانیان آزادیخواه را در غم و اندو فرو برد. مرجان هنرمندی سرشناس ‌و محبوب بود اوهنرمندی متواضع، فروتن وفعال در برابر رژیم جنایتکار ملاها بود.
بانو شهلا صافی ضمیر (مرجان) که بعد از به گروگان گرفته شدن مردم توسط رژیم سفاک ملاها به معنی واقعی از هنر در خدمت آزادی مردم استفاده کرد و سکوت نکرد. او زندانی رژیم ضد ایرانی بود و در خارج از ایران چون غیر از سازمان پر افتخار مجاهدین که در زندان رژیم با اعضائ آنها آشنا بود وشورای ملی مقاومت گروه دیگری را نیافت که برای آزادی ملک و ملت ایران مبارزه کنند از طریق مقاومت ایران صدای مردم مظلوم ایران شد و به رسم عیاران برای یار مظلوم و دشمن ظالم بودن صدای خود را بلند کرد.
درگذشت این یار صدیق وهنرمندمردمی ویار مظلومان را به همسرش آقای فریدون ژورک وخانم مریم رجوی وآقای مسعود رجوی رهبران مقاومت سرفراز وتمام مجاهدان واعضائ شورای ملی مقاومت، اشرفی ها واشرف نشانها تسلیت عرض می‌کنیم، روحش شاد ویادش گرامی باد
مهین و مسلم اسکندر فیلابی

-----------------------------------

پیام تسلیت گیسو شاکری

مرجان عزیزم! رفتی و بی تو دلم پر درده!
چشممان با صد افسوس و درد، نصیب دیدنت را از دست داد اما، صدای گرم و منحصر به فردت، با آن شخصیت مهربان، فروتن، ساده و دوست داشتنی، با ایستادگی همیشگی در صحنه ی مبارزه و مقاومت مگر از یاد رفتنی است؟ این صدا و این ایستادگی توست که در تاریخ هنر مقاومت ایران ثبت خواهد شد و برای همیشه باقی خواهد ماند. ثبت خواهد شد که چنین هنرمندی، در چه روزهای سختی، صدای درد مردم سرزمینش بود. به تعهد خود به عنوان یک هنرمند، برای آزادی مردم ستم دیده ی ایران لحظه ای درنگ نکرد و تا بود با حضورش و صدایش، مبارز و مقاوم در برابر دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران ایستاد و همیشه در صحنه بود. با رفتن هنرمند عزیزی چون مرجان ستاره ای دیگر به ستارگان آزادی و مقاومت مردم رنج کشیده ی سرزمینمان اضافه شد.
با فریدون ژورک و دیگر اعضای خانواده ی عزیز مرجان
با هنرمندان و اعضای مقاومت
با مردم ایران
و صد البته با شما مریم عزیز و گرامی که همیشه یار و پشتیبان هنرمندان مقاومت بوده اید، همدردم.
گیسو شاکری

-----------------------------------

پیام تسلیت خسرو شهریاری

مقاومت، هنرمندی متعهد، خستگی ناپذیر، پر کوش و مهربان و یک دوست خوب و همیشه در صحنه ی مبارزه را از دست داد. چه غم انگیزو دردآور! هنرمندی که به مردم و آزادی تا لحظه آخر وفادار ماند و تعهد هنر را به تمام و کمال، با حضور همیشگی و با صدایش و روی تمام صحنه ها، به نمایش گذاشت. نبودنش باور نکردنی است و جایش همیشه در دل آزادی خواهان و مقاومت زنده خواهد ماند. ستاره گان مقاومت و آزادی هرگز نمی میرند.
تسلیت به فریدون ژورک هنرمند عزیز،
تسلیت به مردم ایران،
تسلیت به مقاومت،
تسلیت به هنرمندان متعهد و مبارز،
و تسلیت به خانم رجوی گرامی!
خسرو شهریاری

-----------------------------------

پیام تسلیت دکتر منشور وارسته

فقدان نابهنگام هنرمند ارزنده و متعهد و یار همیشه در صحنه مقاومت ایران خانم مرجان عزیز را به خانواده بزرگ مقاومت، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خاصه آقای ژورک همسر ایشان و خانواده محترم ایشان، تسلیت می گویم. خانم مرجان در کنار هنرمندان شایسته مقاومت، همچون مرضیه، منوچهر، آندرانیک، عماد رام و استاد عالیوندی که در کنار ما نیست، اما یادش در ضمیر عاشقان راه رهایی و آزادی مردم ایران ثبت است. روحش شاد و یادش گرامی باد.
دکتر منشور وارسته

-----------------------------------

پیام تسلیت رادیو ایرآوا

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
رادیو ایرآوا درگذشت هنرمند مردمی، مقاوم و متعهد، خانم مرجان را به همسرش آقای ژورک، خانواده، دوستان و همرزمانش در اشرف۳ در آلبانی و شورای ملی مقاومت تسلیت میگوید. بی شک یاد مرجان در خاطره ما و تاریخ مبارزاتی کشورمان، جاودانه خواهد ماند. درود بر او که تا پایان در کنار مقاومت و در برابر رژیم آخوندها جانانه ایستاد و خم به ابرو نیاورد.
رادیو ایرآوا

-----------------------------------

پیام تسلیت نصرالله اسماعیل زاده

 خانم شهلا صافی ضمبر، مرجان عزیز، هنرمند مردم و مقاومت نا به هنگام از میان ما پر کشید. او با ۴۰ سال مبارزه پیگیر در راه آزادی مردم ایران در تاریخ مبارزات مردم ایرانا مانا شد.
 وقتی خبر را شنیدم قبول فقدان او برایم بسیار سنگین بود. چند بار با اندوهی عمیق با خود گفتم: دریغ که از حضور او در جلسات و دیدار ها محروم شدیم.؟ دریغ که مردم و جوانان شورشی و کانون های شورشی از شنیدن ترانه سرود های جدید او همراه با شورش هایشان محروم شدند. دریغ که مقاومت از حضور و فعایت های بیشتر او محروم شد.
 با خود ترانه سرود«بنفشه در ۲۰۹» را زمزمه می کنم. همراه با آهنگ، توضیحات و مشاهدات او از مقاومت و ایستادگی میلیشیای مجاهد و خواهران مجاهدش در شکنجه گاه اوین، همراه باعشق عمیقش و احساس افتخاری که از آنان یاد می کرد، در ضمیرم مرو می شود.آهنگ «رفتی و بی تو دلم پر درده» را نجوا می کنم.
 به ترانه سرود «براندازم» از هنرمند بی تکلف و خاکی مردم ام گوش می کنم. پخش این ترانه سرود و دیگر ترانه های خانم مرجان از سیمای آزادی و رادیو مجاهد، مردم او را او را با خود خواهند داشت.
 آری او همسنگر با مقاومت می خواند، او همراه با مردم و در میان مردم در آهنگ «براندازم» فریاد های براندازم مردم را پژواک خواهد کرد. او برای جوانان و کانون های شورشی همراه با رزمشان، می خواند.
 فقدان خانم مرجان را به آقای ژورک و خانواده او، به مبارزان راه آزادی و به خانواده بزرگ مقاومت و خانم مریم رجوی
 تسلیت می گویم.
 هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق و آرمان آزادی.
 نصرالله اسماعیل زاده

--------------------------------

پیام تسلیت منوچهر ارسطوپور

--------------------------------

پیام تسلیت محمد شمس

مرجان، ستارهای که خوش درخشید و ماندگار ماند

    

کهکشان ماندگاران هنر معاصر ایران زمین بسوی عزیز از دست رفته مان بانوشهلا صافی ضمیر (مرجان) آغوش گشود و مُهر جاودانگی را بر نام این هنرمند ارجمند حک نمود.
زنده یاد مرجان از سن ۱۲ سالگی پا به عرصه هنر نهاد و در طول عمر گرانبهایش از گویندگی تا بازیگری سینما و تا خوانندگی را با شایستگی و موفقیت طی کرد و در دل طیف گستردهای از مردم هنر دوست سرزمین اش جای گرفت و پر آوازه شد.
مرجان مثل هر هنرمند دیگری شهرتش را مدیون مردم اش بود با این تفاوت که محبت مردم را با بودن در کنار آنان و با پژواک صدای اعتراضات و به تصویر کشیدن درد و رنجهایشان به شایستگی پاسخ گفت. مرجان عزیزمان بعد از پی بردن به عمق پوسیدگی فکری و زن آزاری آخوندهای خمینی صفت، راه رو در رویی با این رژیم سفاک را در پیش گرفت و هزینه آنرا هم با تحمل سختی های زندان رژیم پذیرا شد.
این زن سرفراز در ادامه مبارزه در فرازی بسی بالاتر در مقابل حکومت هنر کُشان و زن ستیزان و با شناخت کامل از مخاطرات راه، خود را به رزمگاه هزاران مجاهد جان بر کف رساند. ملاقات و آشنایی وی با بانو مریم رجوی و شناخت بیشتر وی از مقاومت و پایداری بی نظیر رزمندگان آن به همکاری مرجان با شورای ملی مقاوت ایران انجامید. مرجان با مدد گرفتن از استعداد و توانمندی های هنری خویش و با ورود به عرصه های عملی مبارزه، بلند آوازه تر از قبل برای مردمش خواند. برای زندانیان بند ۲۹ زندان مخوف اوین خواند که خود دوران سختی را در آن تجربه کرده بود و کارهای ماندگار دیگر.
در دوره همکاری های چند ساله من با این بانوی ارجمند شاهد پرواز مجدد وی در عرصه هنر موسیقی بودم که حاصل اش کارهای ماندگاری است که الهام بخش آیندگان کشورمان در زمینه مبارزه با دیکتاتوری و صیانت از حقوق بشر خواهد بود. شایان ذکر است که همسر گرامی اش آقای فریدون ژورک در رزم مشترکشان همواره یار و یاور زنده یاد مرجان در انجام وظایف مردمی اش بوده است؛ که بسا جای قدردانی دارد.
مرجان تنها یک هنرمند شایسته وتوانا نبود؛ بلکه او در صف ماندگاران نامداری چون مرضیه بزرگ، عماد رام، منوچهر سخایی و دیگر سرو قامتان این مقاومت با برافراشته نگه داشتن درفش اعتراض و مبارزه برعلیه رژیمی مردم کش، زن آزار و ضد هنر، به هنرمندان ایرانی در این دوره از تاریخ سیاه میهن مان ایران، اعتباری تاریخی بخشید. از این بابت ما زندگان، مدیون این عزیزان از دست رفته و آخرینشان مرجان عزیزمان هستیم. روحش شاد و یادش گرامی باد.
محمد شمس

--------------------------------

پیام تسلیت حسین فرشید

یار مقاومت و هنرمند عزیز و مبارز، مرجان عزیز را از دست دادیم. در گذشت او را به همسرش آقای ژورک و به سرکار خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت و همچنین به همه اعضا و هواداران مقاومت تسلیت می گویم. باشد که که همه هنرمندان ایران از او بیاموزند و هنرخودشان را در خدمت مردم ایران و رهایی آنها از چنگال دیو ارتجاع قراردهند.

--------------------------------

-------------------------------------------------- 

پیام تسلیت دکتر صوفی سعیدی

به آقای ژورک، خانواده هنرمند مقاوم و مردمی مرجان عزیزم، و همچنین به خانواده بزرگ مقاومت ایران در گذشت این بانوی بزرگوار را تسلیت می گویم.

یاد و نام مرجان، در شمار هنرمندان بی بدیل تاریخ، که در راه مبارزه برای آزادی وطن، از همه چیز گذشتند، جاودانه باقی خواهد ماند.

دکتر صوفی سعیدی

--------------------------------------------------

پیام تسلیت زینت میرهاشمی

رفتی و بی تو دلم پر درده .... به یاد مرجان عزیز، هنرمند محبوب و دوست داشتتنی ام

هر وقت عزیزی را از دست می دادم این ترانه را گوش می دادم. از صبح که این خبر را شنیدم قلمم از نوشتن باز ایستاده بود. رفتنش اینقدر غمگین کننده برایم بود که دلم نمی خواست فقدانش را در نوشته به ثبت برسانم. شانس این را داشتم که با مرجان عزیز از نزدیک آشنا بشوم. بسیار صاف و بی آلایش و مهربان بود. صمیمی و دوست داشتنی. خاطرات زندان او را گوش دادم. وی هنرمندی متعهد، اگاه بود . وی علاوه بر درخشش هنری، در مبارزه سیاسی علیه دیکتاتوری به درستی درخشید. یاد او همراه با صدایش و انتخاب سیاسی اش همواره مانا و جاوردان خواهد بود.

فقدان مرجان (شهلا صافی ضمیر) هنرمند متعهد و دوست داشتنی را به آقای فریدون ژورک و خانواده وی و به خانواده بزرگ مقاومت و همه دوستدارانش و همچنین جامعه هنری تسلیت می گویم.

به یادش این ترانه را می گذارم.

زینت میرهاشمی

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت خانم آهنگ رام

خانم مرجان گرامی، مهربان و دوست داشتنی، هنرمند محبوب مردم جاودانه شد ! نامش در تاریخ آزادیخواهانه مردم نازنینمان و در هنر ایران عزیزمان تا جاودان زنده خواهد ماند . یاد بسیار عزیزش گرامی باد!

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت حمیدرضا طاهرزاده

مرجان عزیز و مهربانمان چه نابهنگام و دریغ انگیز از میانمان پر کشید و جاودانه شد

شوربختانه یکی از برجسته ترین هنرمندان مبارز و متعهد و مردمی را نابهنگام از کف دادیم،. خانم شهلا صافی ضمیر با نام هنری مرجان برای میلیونها ایرانی همواره بعنوان

هنرمندی مهربان، صمیمی و بسیار متواضع که چهره ای بسیار دوست داشتنی و محبوب برای میلیونها ایرانی بود چه بی خبر و بدنبال یک جراحی سنگین تنهایمان گذاشت!.

کارنامه هنریش غنی و پربار است.

او بعنوان یک بازیگر بسیار موفق و پرکار با بیش از ٣۵ فیلم در کنار بازیگران نامدار و مطرح سینمای آن روزگاران و سپس با ورود به دنیای خوانندگی و با صدای گرم و دلسوخته و مخصوص بخودش آثار ماندگاری از خود بجا گذاشت.

او هنرمندی مردمی،انساندوست و آزاده بود. بنا به گفته خودش، مرجان بهمراه همسر گرامیش آقای فریدون ژورک از هنرمندان فیلمساز، از سال ١٣۵٩ به حمایت از مجاهدین و مسعود رجوی پرداختند. حمایتی که برای آنها زندان و شکنجه و انفرادی را برای مدت‌های طولانی بدنبال داشت. ایستادگی و مقاومت او در زندان ستایش انگیز است. اما او با همان متانت و فروتنی همیشگیش می‌گفت در مقابل بلاهایی که زندانیان مجاهد کشیده اند او چیزی برای گفتن ندارد!

بلافاصله بعد از خروج از ایران به مقاومت ایران پیوست و با همسرش در همه صحنه های مقاومت حضوری پر رنگ و قدرتمند داشت. دفاع جانانه اش از مجاهدین و مقاومت ایران بخصوص خانم رجوی و آقای مسعود رجوی و زنان مجاهد زبانزد همگان بود و در این مسیر با پرداخت بهای سنگین به مسیری که جانانه انتخاب کرده بود تا به آخر استوار و مقاوم وفادار ماند.

باید باو گفت «رفتی و بی تو دلم پر درده» اما «رویش ناگزیر جوانه ها» بی که کاشتی و «بنفشه در ٢٠٩ » که افتخار نوازندگی با شما را هم در کنار سازنده آن آثار ارزشمند مبارزاتی استاد محمد شمس داشتم و نیز همه آثار ماندگاری که برای مقاومت فریاد زدی همواره جاودان خواهی بود .

این سوگ سخت و سنگین را به دوست و همرزم عزیزمان فریدون ژورک و خانواده دلبند مرجان عزیز و همه یارانش بخصوص به خانم مریم رجوی که مرجان ایشان را «برجسته ترین زن مبارز معاصر » مینامید و همه زنان هم بندش و یاران همرزم در مقاومت از صمیم قلب تسلیت میگویم .

مرجان چه سبکبال پرکشید!

وجودش همواره مایه مسرت و مهربانی و رفتار و منش انسانیش تحسین برانگیز بود. او مجسمه محبت و تواضع بود و ضمیری صاف همجون آیینه داشت که بسرعت همسان نام با مسمایش دلها را تسخیر میکرد و خوش بر دل و جان می‌نشست.

فقدانش سخت و دردناک و اندوهبار است اما همواره در دل و جان آزادیخواهان این سرزمین مانا و فراموشی ناپذیر خواهد ماند.

یاد و خاطره تابناک و عطرآگین او گرامی باد!

حمیدرضا طاهرزاده

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت مهدی سامع

مرجان عزیز بی خبر و نابهنگام رفت!

با اندوه فراوان بانو شهلا صافی ضمیر(مرجان) ما را ترک کرد. او پس از یک عمل جراحی دچار ایست قلبی شد و این عارضه سخت و نابهنگام به او فرصت نداد تا باردیگر «رویش ناگزیر جوانه ها» و «بنفشه در ۲۰۹» را برای میلیونها ایرانی بخواند. بدون تردید مرجان یکی از هنرمندان پرکار و محبوب ایران زمین با دهها کار هنری است. او با بازی در بیش از ۳۰ فیلم نام خود را به عنوان یکی از ستارگان با استعداد و درخشان سینمای ایران به ثبت رساند. زنده یاد مرجان با صدای دلنشین خود ترانه های بسیاری اجرا کرده که معروف ترین زیباترین آن «کویر دل» است که پیش از انقلاب پخش شد.

به گمانم مهمترین و مردمی ترین عمل مرجان، ورود او و همسر هنرمندش، آقای فریدون ژورک به مبارزه علیه استبداد دینی و برای آزادی بود. هزینه این تصمیم جسورانه برای هر دو، زندان و شکنجه بود. مرجان و همسرش که از اوایل سال ۱۳۵۹ به جمع هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران پیوسته بود، در ۱۶ تیر ۱۳۶۱ بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت. مرجان و ژورک پس از ۱۷ سال ایران را ترک کرد و در اولین فرصت به مقاومت سازمانیافته مردم ایران پیوست و تا پایان عمر پُربارش در مبارزه برای سرنگونی استبداد مذهبی و تحقق آزادی پایداری کرد.

مرجان مهربان؛ «رفتی و بی تو دلم پُر دَرد»، هرگز نام و یادت و مبارزه پیگیرت فراموش نخواهد شد.

با اندوه فراوان فقدان بانو شهلا صافی ضمیر(مرجان) را به خانواده و آشنایان او، به ویژه به دوست عزیز فریدون ژورک، به جامعه هنرمندان ایران زمین، به فعالان جنبش مقاومت مردم ایران و به تمام آزادیخواهان تسلیت می گویم.

مهدی سامع

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت عزیز پاک نژاد

یادش گرامی: تسلیت به دوستداران آزادی و جامعه هنری ایران و بویژه به آقای فریدون ژورک

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت امیر آرام

مرجان

‎خورشید آزادی بسوی اسمان پرواز کرد و به ابدیت پیوست

‎هنرمند، و مبارز بزرگ

‎چهل سال جنگ بی امان با رژیم جهل و جنون

‎اینست هنر یک هنرمند متعهد و مسئول به ایران و ایرانی

نامش جاودان

یادش گرامی

-----------------------------------------------------

پیام تسلیت محمد حسین تسوجی

با عمیق ترین تسلیت به خانم رجوی و اعضای شورای ملی مقاومت به خاطر درگذشت خانم مرجان

 --------------------------------------

پیام تسلیت دکتر حسین سعیدیان

مرجان عزیز هم ما را ترک نمود. چه غم و اندوه بزرگی. هنرمند مردمی، زندانی سیاسی که چندین سال را در اسارت خمینی جلاد زیر شکنجه گذارند، دیگر از "رویش ناگزیر جوانه ها" برای ما نخواهد گفت ولی ما یاد او و صدای زیبا و لطیف او و لبخند قشنگ او را برای همیشه بیاد خواهد داشت و راهش را ادامه خواهیم داد.
فوت این خواننده مردمی را به همسر ایشان همرزم گرامی آقای فریدون ژورک، به خانم مریم رجوی، به جامعه هنری ایران و مخصوصا به هنرمندان اشرف، و به همه مردم ایران تسلیت میگویم
دکتر حسین سعیدیان

--------------------------------------

پیام تسلیت خانم فلور رام

با ناباوری از پرواز هنرمند محبوب مقاومت خانم مرجان که سالیان سال در مقابل فاشیسم مذهبی جانانه ایستاد و نام خود را در زمره آزادیخواهان مردم ایران جاودانه ساخت مطلع شدم، خدمت همه آزادیخواهان بخصوص آقای ژورک عزیز و خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنم. فلور رام

--------------------------------------

پیام تسلیت فرشته و رحمان کریمی

 رهبران سرفراز مقاومت ایران آقای مسعود رجوی و خانم مریم رجوی

اشرف ۳ قهرمان

سازمان پرافتخار مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران

هنرمند افتاده و پر بار آقای فریدون ژورک و تمامی یاران مقاومت

 خبر غیرمنتظره درگذشت هنرمند نامدار متعهد ایران خانم مرجان بی مبالغه برای ما شوک آور بود. مگر چون انسان والای فروتن مردمی از صفحه روزگار و تاریخ رنجبار ایران زمین می میرد؟ هرگز و هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق. همدردی صمیمانه ما را بپذیرید که خود واقعا از چنین چرخش و گردش ها دردمندیم.

فرشته و رحمان کریمی

------------------------------------------------------------------------

 پیام تسلیت جمشید پیمان