رژیم آخوندی - نقض آشکار توافق نامه اتمی



درحالیکه دیکتاتوری ولی فقیه در تمامی تبلیعات حکومتی تلاش دارد تا خود را همچنان به «توافق اتمی» پایبند نشان دهد، اما تازه ترین داده های آژانس بین المللی اتمی در وین، سخن از نقض آشکار برجام را دارند.

دراین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۶ خرداد گزارش داده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ایران در اقدامی که نقض صریح توافق هسته‌ای برجام محسوب می‌شود، مشغول افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌سازی شده خود است».

این اقدام مخرب از سوی رژیم آخوندی که از بام تا شام فریاد «وای برجاما» سر می دهد، در حالی است که ولی فقیه تا بهمن ماه سال گذشته ضمن عبور از سقف ۱۰۲۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳،۶۷ درصد و خودداری از فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، دست به افزایش سطح غنی‌سازی تا سقف ۵ درصد و نیز گازرسانی به سانتر یفیوژ های مدل ای آر ۶ و آی آر ۹ نیز زده است.

مضافا براین وضعیت مخرب نیز آژانس بین المللی اتمی در این گزارش تاکید کرده است که «ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری، ۱۵۷۱ کیلوگرم» رسیده است.
این حجم عظیم از اورانیوم غنی شده که اکنون به رشدی معادل «۵۰۰» درصدی رسیده، درحالی است که عطف به توافق اتمی، رژیم آخوندی تنها اجازه غنی سازی و ذخیره سازی اورانیوم تا سقف «۳۰۰ کیلوگرم» را دارد.
اکنون سوال این است که بواقع خامنه ای در پشت توسعه غنی و ذخیره سازی اورانیوم چه اهدافی را دنبال میکند؟
پاسخ به این سوال را باید عطف به پنهانکاری های عامدانه رژیم طی دو دهه گذشته جستجو نمود. بدین سان دیکتاتوری خامنه ای در یک سیاست کپی برداری شده از کره شمالی با دو اهرم «بظاهر مذاکره» و «پنهانکاری»، سیاست های خود را برای دستیابی به بمب اتم به پیش می برد.

نیم نگاهی به روند دستیابی آن کشور به سلاح اتمی که آن نیز در سایه بی عملی سیاست مماشات بوقوع پیوست، و در یک مقایسه سطحی با روندی که ولی فقیه در پیش گرفته است، می توان به این کپی برداری رژیم برای برهم زدن تعادل در منطقه و جهان رسید.
به موازات این واقعیت ها نیز باید به گسترش برنامه های موشکی، بویژه موشک های بالستیک که تازه ترین نمونه آن در آزمایش پرتاب موشک تحت نام «پروژه ماهواره ای» صورت گرفت، اشاره نمود تا بدین سان به نیات واقعی رژیم، برای نه تنها مجهز شدن به سلاح اتمی، بلکه رسیدن به توان حمل آن با کلاهک های اتمی نیز رسید.
این وضعیت مخرب در حالی است ک رژیم سرمایه گذری های کلانی برای جان بدربردن از قطعنامه های ملل متحد ، بویژه تحریم تسلیحاتی و موشکی بخرج داده است.

درتازه ترین تحول آمریکا پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در اختیار روسیه قرار داده است، زیرا علائم و نشانه هایی وجود دارد که برخی شرکت های تسلیحاتی روسیه به انتظار پایان یافتن تحریم های تسلیحاتی برای فروش سلاح و ادوات جنگی به دیکتاتوری ولی فقیه نشسته اند.