ویروس خامنه ای - هموار شدن راه برای مکانیسم ماشه



سرانجام پس از چند روز «کش و قوس» در نشست حکام میان کشورهای بزرگ، قطعنامه پیشنادی از سوی اتحادیه اروپا علیه سیاست های اتمی رژیم آخوندی به تصویب رسید.

به یقین تصویب این قطعنامه که نخستین از نوع خود طی هشت سال گذشته می باشد ، ضربه اساسی به بازی «موش و گربه» از سوی خامنه ای با جامعه جهانی و بویژه خرید وقت برای ساخت سلاح اتمی است.
همچنین این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که ماله کش اعظم در سیاست خارجی رژیم پیشتر ضمن عربد کشی، به جامعه جانی را نسبت به «عواقب» آن هشدار داده بود. براین اساس وی علاوه بر تهدید های معمول تروریستی، دو راهکار یعنی «خروج از برجام» و دیگری «خروج از معاهده «ان پی تی» را به رخ طرف های مقابل کشیده بود.

گذشته از این لفاظی های توخالی و این واقعیت که رژیم به هیچ وجه نمی تواند از برجا خارج شود و نیاز شدیدی به این «تابوت» دارد، این قطعنامه بصراحت تاکید کرده «شورای حکام دیدبان اتمی سازمان ملل متحد مرکب از ۳۵کشور، طی قطعنامه‌ای رژیم ایران را فراخواند تا عدم همکاری کامل با بازرسان آژانس و جلوگیری از دسترسی آنان به دو سایت مورد ظن را متوقف کند». (سایت مجاهدین خلق ۳۰ خرداد ۱۳۹۹)

تصویب این قطعنامه با «۲۵ رای موافق» در مقابل «۲ رای مخالف از سوی روسیه و چین» که پیشتر مورد توافق اصولی ایالات متحده قرارگرفته بود، به یقین پیروزی بزرگی برای جامعه جهانی در راستای شفافیت خواهی برسر پروژه های مخفی رژیم آخوندی است، زیرا براساس آخرین گزارش رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیکتاتوری ولی فقیه بیش از یک سال است که از هرگونه بازدید از ۴ مرکز مورد اختلاف خودداری نموده است.

دراین رابطه خبرگزاری سپاه پاسداران با آه و فغان می نویسد: «گرهارت کانتزل» نماینده آلمان در سازمان ‌های بین‌ المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در این نشست، مدعی شد: «ممانعت ایران از دسترسی [به ۴ مکان] - آنهم بر خلاف پیام بسیار روشن شورای حکام در نشست قبلی - چالشی برای رژیم پادمانی جهانی است.
به نوشته صفحه توئیتر نمایندگی آلمان، کانتزل سپس خواستار واکنش شورای حکام به ایران شد: «اقدامات یک دولت در ممانعت از دسترسی قانونی آژانس برای ۴ ماه و تعامل ناکافی به مدت یک سال، سزاوار واکنشی از سوی شورا است».

ترجمان این جملات به معنای نقض آشکار فعالیت های رژیم در زمینه «پروتکل الحاقی »و «پیمان ان پی تی» می باشد، امری که در منطق خود می تواند پرونده اعمال رژیم را به شورای امنیت ملل متحد بکشاند. همچنین ۴ سایت مورد اختلاف تماما زیر مجموعه های نظامی سپاه می باشند که رژیم در آنها بطور مخفیانه دست به «آزمایشات» و «توسعه برنامه های » اتمی میزند.

اکنون با اجماع جدید جهانی علیه رژیم آخوندی، توپ در زمین خامنه ای است تا بین دوراهی «مکانیسم ماشه» و یا «همکاری و شفافیت با آژانس» یکی را انتخاب نماید. این همان کابوس مرگباری است که به یقین از فردای تصویب قطعنامه هر شب به سراغ ولی فقیه زهرخورده خواهد آمد.