ویروس خامنه ای- سیاهچاله ای بنام گرانی مسکن در ایران


به یقین یکی از تبعات سیاست های مخرب رژیم آخوندی در زمینه بی ارزش کردن پول ملی همان رشد و نمو تورم و گرانی افسارگسیخته می باشد.

دراین راستا و تنها طی سه ماه از بروز کرونا در کشور که آمار قربانیان آن بنابرداده های سازمان مجاهدین خلق از مرز «۶۰ هزارنفر» نیز گذشته است، شاهد رشد بی سابقه قیمت ها بویژه در زمینه معیشت، مسکن، خدمات ، بهداشت و درمان می باشیم.
یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به ابعاد رشد بی سابقه قیمت مسکن در دیکتاتوری فاسد آخوندی تاکید کرده که قیمت هر متر مربع مسکن در تهران تنها طی یک ماه گذشته «۲ میلیون تومان» افزایش را تجربه کرده است.

سایت حکومتی عصر ایران (۴ تیر ۱۳۹۹) در این گزارش می افزاید: «میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان در هر متر مربع رسیده که نسبت به ماه قبل که متوسط قیمت ۱۷ میلیون و شش تومان بود، ۱۲.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل که نرخ خانه در تهران متری ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان بود ۴۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد».

ترجمان این جملات به معنای برهم خوردن تعادل جامعه و بخش بازار و خرید و فروش مسکن در ایران می باشد. همچنین به موازات این روند مخرب باید به افزایش قیمت اجاره خانه نیز اشاره نمود تا بدین سان پازل این بحران اجتماعی، اقتصادی برای اقشار ضرب پذیر تکمیل گردد.
این وضعیت در منطق خود نه تنها بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها را خالی از سکونت نموده، بلکه به ساخت و ساز نیز ضربات اساسی وارد کرده است.

همچنین این گزارش در ادامه به این واقعیت پرداخته و می افزاید: «طی دو ماهه ابتدای سال جاری نیز برای ۷۵۰۱ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از کاهش ۲۰.۵ درصد نسبت به دو ماهه سال قبل حکایت دارد».
افزایش شدید اجاره خانه در حاکمیت آخوندی که اساسا با هیچ منطقی همخوانی ندارد، اکنون به بی خانمان شدن و به حاشیه رانده شدن میلیون ها خانوار ایرانی راه برده است. نمونه هایی مانند حاشیه نشینی، آلونک ها، انواع و اقسام حلبی آاباد ها، گور خوابی، لوله خوابی و یا جدیدترین آن «پشت بام خوابی» از تبعات مخرب این بحران اجتماعی می باشند.
به یقین بروز رکود اقتصادی، افت درآمد مردم، رشد بیکاری، و بروز فقر و فلاکت گسترده در بسیاری از مناطق کشور و بویژه کلان شهرها، از مهمترین عوامل رشد و نمو این وضعیت ضد انسانی است.

سایت حکومتی شرق (۴ تیر ۱۳۹۹) در رابطه با بحران ن «پشت بام خوابی» می نویسد: «بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه مسکن، خبر از گسترش «سکونت در حاشیه آرامستان‌ها»، «پشت‌بام‌خوابی» و «مغازه‌خوابی»، به‌ویژه در بین کارگران می‌دهند. اجاره هر شب خوابیدن زیر آسمان هم از سال گذشته تا امسال، ۲۵ هزار تومان افزایش یافته و به گفته علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲، به ۵۰ هزار تومان رسیده است.