ویروس ولایت – قاچاق ۱۴ تن مواد مخدر به اروپا


سال های متمادی است که مقاومت ایران بر همکاری تنگاتنگ میان رژیم آخوندی وداعش در زمینه های مختلف تاکید ویژه دارد.

تازه ترین نمونه این واقعیت را چندی قبل مقامات مرزی در ایتالیا ضمن توقیف یک کشتی با محموله ۱۴ تن قرص های آمفتامین به نمایش گذاشتند.
دراین رابطه هفته نامه اشپیگل( ۳ جولای ۲۰۲۰) در گزارشی تاکید کرده است: «محموله مواد مخدر کشف شده در بندر "سالرنو"، در جنوب غربی ایتالیا، در سه کانتینر و در قالب حدود ۸۵ میلیون قرص به ارزش یک میلیارد یورو از سوریه به ایتالیا ارسال شده بود».
این برای چندمین بار است که دوایر پلیس مرزی در ایتالیا ، محموله های حاوی مواد مخدر به اروپا را که سپاه پاسدارن در پشت آنها قراردارند، کشف و ضبط نموده است.

همچنین براساس دادهای پلیس ایتالیا این محموله عظیم از بندر لاذقیه در سوریه که اکنون تحت کنترل نیروی تروریستی قدس از زیر مجموعه های سپاه پاسداران قراردارد، ترخیص گردیده و بدین سان مجوز عبور به آب های بین المللی را دریافت نموده است.
با این داده ها اکنون میتوان به دستان آلوده سپاه پاسداران و رژیم آخوندی در زمینه تولید و توزیع مواد مخدر با هدف کسب دلار رسید.
 
براساس این گزارش، حال این سوال منطقی در میان کارشاسان مسائل مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به میان آمده که «تولید این حجم عظیم از مواد مخدر از عهده این گروه، بدلیل پراکندگی در بیابان های سوریه بر نمی آید».
مضافا بر آن «داعش اساسا دسترسی به هیچ بندرگاهی» در این کشور بحران زده را ندارد.

همچنین در این گزارش تاکید شده «در پاییز سال گذشته این بندر به رژیم ایران اجاره داده شده است. که از این محل با کمک حزب‌الله لبنان که شبه‌نظامیان متحد ایران هستند، در زمینه توسعه دانش فنی و کاربرد مواد شیمیایی در مراحل اولیه تولید گسترده مواد مخدر در سوریه استفاده شده است».

پیشتر رژیم آخوندی اتحادیه اروپا را تهدید کرده بود که در صورت خروج از برجام و یا عدم تامین پول و فروش نفت، دست به اقدامات مخرب خواهد زد.
باز کردن مرزهای ایران برای نیروهای تروریستی و گسیل آنها به خارج و یا تولید و توزیع گسترده مواد مخدر در اروپا از جمله فعالیت های مخرب رژیم دراین رابطه می باشند.
شیخ حسن روحانی در این رابطه (خبرگزاری حکومتی ایسنا ، ۱۷ آذر ۱۳۹۷) در سخنانی بصراحت اعلام کرده بود: «به تحریم‌کنندگان هشدار می‌دهیم که اگر توانایی‌های ما در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در خاستگاه آن‌ها ضربه ببیند‌، نخواهید توانست از آوار مواد مخدر، بمب‌ها و تروریسم و مهاجرت، به سلامت خارج شوید».

همچنین در یک گزارش ویکیلیکس پیشتر تاکید شده بود که «در سال ۲۰۰۷ بیش از ۸۰ درصد از تریاک و بیش از ۲۸ درصد از هروئین جهان از ایران ارسال و ترانزیت شده است».