کهکشان آزادی در آینه رسانه های بین المللی


برگزاری پرشکوه کهکشان آزادی که با بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از کشور روبرو گردید، همچنان در صدر گزارشات رسانه های خارجی می باشد.

واقعیت در فردای این همایش بزرگ آن است که صحنه مبارزه به نفع مردم و مقاومت ایران هم در داخل و هم در خارج از کشور چرخیده است. این سخن نه از موضع تبلیغ، بلکه واقعیتی است که بوضوح می توان آن را نخست در واکنش های هراس آلود رژیم و نیز در بازتاب گسترده در رسانه های خارجی و یا مواضع مترقی شرکت کنندگان بویژه سیاستمدارانی مانند رودی جولیانی، جوزف لیبرمن، خانم بتانکور و یا صدها نمونه دیگر، مشاهده نمود.

براین نمونه روزنامه واشنگتن تایمز(۱۷ جولای ۲۰۲۰) در گزارشی از گردهمایی بزرگ ایرانیان در مطلبی تاکید کرده است: «حکومت مذهبی ایران در ضعیف‌ترین نقطه تاریخی خود طی ۴دهه قرار دارد و با چالشهای بی‌سابقه‌یی از جانب شهروندان شجاع تشنه آزادی روبه‌روست.
مخالفان ایرانی و سیاستمداران معروف آمریکایی و اروپایی روز جمعه در یک گردهمایی مهم بین‌المللی خواستار سرنگونی دیکتاتوری در تهران شدند».

جوهر و مضمون این سخنان همان خواسته ملی برای رهایی از اهریمنی بنام ولایت فقیه می باشد. این واقعیت را جامعه جهانی طی روزهای اخیر با رساترین صدا از داخل ایران و از شهرهای قیام آفرینی همچون بهبهان، اصفهان، مشهد، رشت، تبریز، ارومیه و یا تهران شنید.
 
در نمونه ای دیگر تلویزیون فاکس نیوز (۱۷ جولای ۲۰۲۰) ضمن تاکید بر واقعیت های فوق، گزارش کرد: «ناظران می‌گویند که مردم ایران اکنون دیگر از دست فساد این ملاها خسته شده‌اند و در تلاش برای یک آغاز جدید در کشوری هستند که اقتصادش رو به زوال گذاشته است.
پیام این گردهمایی امروز روشن است، رژیم ایران کماکان یک تهدید است».

سخن از فریاد مردم گرسنه، محروم، سرکوب شده، تشنه و زیر یوغ استبداد مذهبی است که در یک کلام خواهان سرنگونی رژیم آخوندی می باشند. این واقعیت را مردم ایران طی قیام های پرشکوه خود از بهمن ۹۶ تا قیام آبان ۹۸ و همچنین طی روزهای گذشته یکبار دیگر به بیرون ساطع کردند و از جامعه بین الملل خواستند تا چوب زیر بغل آخوند های سرکوبگر نباشند .
به یقین سرنگونی رژیم ولایت با مردم و مقاومت ایران است و این امر صد البته و بزودی با کمک کانون های شورشی که اکنون به کابوسی برای دیکتاتوری ولی فقیه تبدیل شده اند، میسر خواهد شد.

دراین رابطه خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از سخنان خانم رجوی در این اجلاس جهانی گزارش کرده است: «تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم. مریم رجوی افزود: «حرف آخر این است که آخوندها هیچ راه‌حلی ندارند و رژیم آنها در تمامیت آن محکوم به سرنگونی است».