کرونای ولایت - عدم رسیدگی به زندانیان سیاسی


بحران روبه رشد کرونا در شهرهای کشور که قربانیان آن بنابرداده های سازمان مجاهدین خلق اکنون به بیش از «۸۵ هزار» تن رسیده، بطرز بی سابقه ای زندان های کشور را نیز در برگرفته است.

به یقین پنهانکاری های دولت شیخ حسن به موازات قربانی نمودن مردم که با خود خشم و انزجار بی سابقه ای را براه انداخته، ریشه در سیاست «امنیتی» دیدن این پاندمی مرگبار در ایران آخوند زده می باشد.
پیشتر نیز علیه این وضعیت ضد انسانی مقاومت ایران و سازمان مدافع حقوق بشری بکرات خواهان ازادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی، بویژه در دوران کرونا شده بودند، امری که تا به امروز و عامدانه از سوی دستگاه قضائیه حکومت نادیده گرفته شده است.

براین اساس شاهد هستیم که بسیاری از زندانیان سیاسی طی روزهای اخیر به بیماری کرونا مبتلا شده و از هرگونه امداد و یا رسیدگی‌های حکومتی محروم مانده اند.
دراین رابطه سازمان عفو بین المللی در اعتراضیه ای از جمله تاکید کرده است: «زنگ خطر را درباره کمبود شدید تجهیزات حفاظتی شخصی، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات و لوازم پزشکی کلیدی به صدا درآورده است. وزارت بهداشت این درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشته و زندان‌های ایران همچنان در مقابل شیوع بیماری‌های واگیردار به شکلی فاجعه‌باری فاقد تجهیزات الزامی است». (سایت العربیه ۹ اوت ۲۰۲۰)

واقعیت در لابلای این جملات آن است که با بروز ویروس مرگبار کرونا خامنه ای طلسم شکسته اکنون فرصت را برای از بین بردن زندانیان سایسی و عقیدتی که همچنان برسر مواضع خود ایستاده اند، سوء استفاده می کند.
بدین سان رژیم آخوندی با سیاست کشتار قطره ای زندانیان سیاسی، تلاش دارد تا ضمن سربه نیست کردن آنان، موضوع زندان و زندانی سیاسی را در هاله ای از ابهام ببرد.

ابعاد تلفات انسانی ناشی از بحران کرونا در کشور بحدی است که حتی صدای متولیان حکومت را درآورده است. در تازه ترین نمونه یک کارگزار رژیم در ستاد مبارزه با کرونا اعتراف کرده است که «عدد مبتلایان و فوتی‌ها یک‌ بیستم آمار حقیقی و واقعی است». (سایت حکومتی جهان صنعت ۱۹ مرداد ۱۳۹۹)

دیکتاتوری خامنه ای نیز در فردای انتشار اعترافات فوق، روزنامه جهان صنعت را تعطیل نمود و بدین سان مهر تائیدی براین افشگری ها و واقعیت های درون جامعه زد.
همچنین این اعترافات از سوی دست اندرکاران حکومتی ادله محکمی بر داده های سازمان مجاهدین خلق و آمار ارائه شده از شهرهای کشور می باشد.
 
این کارگزار رژیم در ادامه به ابعاد جنایت سازمانداده از سوی خامنه ای و دولت شیخ حسن اینگونه اعتراف کرده است: «دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دی‌ماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهانکاری کرد و بعد از مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند». (خبرگزاری آناتولی ۱۰ اوت ۲۰۲۰)