لبنان - ترک برداشتن عمق استراتژی نظام آخوندی



روند روبه رشد قیام مردم بجان آمده در شهرهای لبنان که با خود سقوط دولت و موضوع اخراج رژیم آخوندی را به همراه آورده ، اکنون به بحرانی برای دیکتاتوری ولی فقیه وعمق استراتژی نظام تبدیل شده است.

طی روزهای اخیر هراس و نگرانی از این روند شتابان را نه تنها متولیان حکومت، بلکه رسانه های وابسته به سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس بکرات به بیرون ساطع کرده اند.
دلیل آن نیز بسیار روشن است ، زیرا این دو ارگان سرکوبگر و ضد مردمی متولیان اصلی برای ادامه سیاست های بحرانزای خامنه ای در منطقه و کشورهای اسلامی بوده و بدین سان بهتر از هر جریان و ارگانی، ابعاد ضربه دریافتی از سوی مردم لبنان را درک و تحلیل می نمایند.

برای نمونه خبرگزاری سپاه پاسداران ، فارس (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) در گزارشی از این روند، اعتراف کرده است: «اغتشاشاتی که در بیروت در حال جریان است از جنس اغتشاشات بغداد و اغتشاشات آبان ماه سال گذشته ایران است».

بدین سان سپاه پاسداران در این جملات به سه واقعیت یعنی قیام های مردم «ایران ، عراق و لبنان » علیه سیاست های تروریستی و بنیادگرایی رژیم آخوندی اعتراف کرده است. این همان نخ نبات و جوهر حقیقتی بنام «عمق تنفر توده های بجان آمده » از ظلم و ستم آخوندی است که مقاومت و مجاهدین خلق ایران طی بیش از چهار دهه برآن تاکید نموده است.

همچنین این گزارش قدری به عمق تحولات در لبنان رفته و در ادامه به «وجه مشترک» قیام ها پرداخته و می افزاید: «اغتشاشات آبان ماه سال گذشته که توسط منافقین (مجاهدین) و معاندان داخلی و خارجی رهبری می‌شد، این هدف را دنبال می‌کرد تا با استعفای دولت روحانی، سایر ارکان حاکمیت متزلزل شوند و سپس این استعفا در سایر بخش‌های حکومتی به صورت دومینووار ادامه یابد».

اعتراف رژیم آخوندی به «وجه مشترک » قیام ها در کشورهای منطقه، همان اذعان به نقش بی بدیل و تاثیرات مقاومت ایران برای قطع دستان آلوده بخون رژیمی است که اکنون تمامی منطقه خاورمیانه تا شمال آفریقا را به خاک و خون کشیده است.
براین منطق سیاست تسلیح نیروهای تروریستی به همراه تامین هزینه های مالی آنان بویژه حزب الشیطان در لبنان، اکنون به پایان خود نزدیک شده است.

به یقین سقوط حسن نصرالله به معنای شکست استراتژیک رژیم و از دست دادن عمق هلالی است که از طریق آن قرار بود تا خامنه ای طلسم شکسته به آبهای گرم دریای مدیترانه دست یابد.
خواست مردم لبنان مبنی بر اخراج رژیم آخوندی از این کشور و خلع سلاح بازوان خونین آن اکنون به خواسته ای فرامنطقه ای تبدیل شده، بطوریکه بسیاری از طرف های تجاری رژیم آخوندی را نیز ناچار به اعتراف آن نموده است.

این گزارش ضمن اعتراف به این واقعیت می افزاید: «حامیان اغتشاشات!! در لبنان سه هدف مهم را دنبال می کنند، تضعیف جموری اسلامی، تضعیف حزب الله و در نهایت تغییر نظام سیاسی لبنان است».