تروریسم ولایت – ضرورت مجازات آمران ترور دکتر کاظم رجوی

در آستانه سالروز قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، اکنون شاهد راه افتادن موج جدیدی از تحریم ها علیه آمران و عاملان نقض حقوق بشر و تروریسم کور رژیم آخوندی بویژه در رابطه با ترور دکتر کاظم رجوی در ژنو می باشیم.

براین اساس وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: «۱۴تن از مقام‌های رژیم ایران را به‌دلیل «نقض گسترده حقوق‌بشر» هدف محدودیت‌های جدید قرار می‌دهد. ۱۳تن از این افراد در ترور برنامه‌ریزی شده در سوئیس در سال ۱۹۹۰ دست داشته‌اند».

سی سال پیش یک تیم سیزده نفره از سوی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در جنایتی نابخشودنی دکتر کاظم رجوی را در حومه ژنو ترور کرد. وی شخصیتی برجسته ومدافع راستین حقوق بشر و دارایٔ کارشناسی حقوق از فرانسه، عضو هیئت علمی انستیتوی عالی حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو و استاد دانشگاه بود که همواره مطالبات عدالتخواهانه و کشاندن عاملان و آمران سرکوب مردم ایران به یک دادگاه ذیصلاح بین المللی را پیگیری می کرد.

از فردای این جنایت سازمان داده شده حکومتی ، رژیم آخوندی تلاش زیادی برای مخدوش نمودن پرونده و بویژه فرار ار تبعات آن بعمل آورده است. تازه ترین نمونه آن اعمال فشار بر دستگاه قضائیه سوئیس برای مختومه نمودن و به تبع آن به فراموشی سپردن ترور شهید بزرگ حقوق بشرطی ماه گذشته می باشد.

در سال ۱۹۹۳ نیر دولت وقت فرانسه در یک زد و بند ننگین ، دو تن از تروریست های دستگیر شده در این سوء قصد را به ایران مسترد نمود و بدین سان پرده از تلاش های رژیم آخوندی برای بند و بست های تجاری و اقتصادی برداشت.

براساس شهادت یکی از ماموران اسبق وزارت اطلاعات بنام مصباحی در این پرونده، سران رژیم آخوندی، بویژه علی خامنه ای، علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت، علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای و وزیر خارجه وقت و حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت رژیم از جمله آمران این جنایت ضد انسانی می باشند که تا به امروز از چنگ عدالت گریخته اند.

همچنین دراین راستا وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری اعلام کرده است: «امروز مصادف است با روز بزرگداشت یاد و ادای احترام به قربانیان تروریسم است. تروریست‌ها باید پاسخگو شوند و ما امروز محدودیت صدور ویزا را برای ۱۴ نفر در ایران به دلیل مشارکت آنها در اقدامات حکومت در نقض فاحش حقوق بشر اعلام کردیم».

واقعیت در رابطه با جنایات و تروریسم کور رژیم آخوندی آن است که بدلیل بی تفاوتی و ادامه سیاست مخرب مماشات با دیکتاتوری ولی فقیه، حکومت آخوندی توانسته تا به امروز به این سیاست پایه ای و حذف دگر اندیشان و مخالفان خود ادامه دهد.

خانم مریم رجوی نیز ضمن استقبال اصولی از لیست‌گذاری «مدیر شکنجه‌گاه اوین و منع صدور ویزا برای ۱۳ تن قاتلان و خانواده قاتلان دکتر کاظم رجوی»، آن را «یک گام ضروری بین‌المللی در مبارزه علیه سرکوب و تروریسم» توصیف کرده و یکبار دیگر از جامعه بین المللی خواستار «صدور حکم جلب و محاکمه و مجازات سردمداران رژیم و عاملان جنایت» علیه بشریت شده اند.

 

 

 

 

https://twitter.com/SecPompeo/status/۱۲۹۶۸۴۸۷۴۲۶۳۳۵۷۰۳۱۰?ref_src=twsrc%۵Etfw%۷Ctwcamp%۵Etweetembed%۷Ctwterm%۵E۱۲۹۶۸۴۸۷۴۲۶۳۳۵۷۰۳۱۰%۷Ctwgr%۵E&ref_url=https%۳A%۲F%۲Fwww.radiofarda.com%۲Fa%۲Fus-sanction-iranhuman-rights%۲F۳۰۷۹۶۱۹۹.html