ویروس ولایت - فرار ۸۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور


به یقین یکی از تبعات ویروس مخرب خامنه ای همان فرار مغزها و سرمایه از دیکتاتوری آخوندی می باشد.

براین اساس شاهد هستیم که نه تنها خبرگان علمی، کارهای پزشکی و درمانی و یا اساتید دانشگاهی بلکه بسیاری از مردم عادی و سرمایه گذاران در بخش های خصوصی عطای ولایت را به «عبای خامنه ای» فروخته و طی سالیان اخیر ایران را بسوی بازارهای جهانی بویژه کشورهای همسایه ترک کرده اند.

تازه ترین داده های حکومتی سخن از خروج «۸۰ میلیارد دلار» سرمایه تنها طی دو سال گذشته را دارند.
یک گزارش ضمن تائید این ارقام می گوید: «مرکز آمار ترکیه همین چند روز پیش آماری را منتشر کرد که در ٧ ‌ماهه سال جاری میلادی، ایرانی‌ ها با وجود شیوع ویروس کرونا، تاکنون با خرید ٣ ‌هزار و ۱۶۸ فقره ملک، رتبه اول خرید ملک در ترکیه را بدست آورده و از شهروندان عراقی نیز سبقت گرفته ‌اند». (سایت حکومتی نگام نیوز ۶ شهریور ۱۳۹۹)

سخن از بحران عمیقی است که به یقین مسبب اصلی آن رژیم آخوندی با سیاست های مخرب اش می باشد، در نبود چشم انداز برای آینده ای بهتر، رفاه، تولید و با وجود انواع و اقسام سیاست های سرکوبگرانه، فشار و یا نبود آزادی های مدنی و حفظ حرمت افراد در جامعه، اکنون بسیاری را برآن داشته تا دست به ترک کشور بزنند.
براساس این داده ها، اکنون تنها «سهم ۷۰ درصدی» از حکومت است که در بازی های اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری مشارکت داشته و قریب «۳۰ درصد» دیگر که متعلق به مردم و بخش خصوصی می باشند، از کشور فرار کرده است.

دراین رابطه نیز شاهد هستیم که موج چهارم مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور صورت گرفته که عمدتا به دلائل مشکلات صدور ویزا از سوی کشورهای اروپایی و یا آمریکا، کانادا و استرالیا، ر وبسوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا ترکیه و کشورهای قفقاز آورده اند.
این گزارش درادامه به نقل از یک کارشناس مسائل اقتصادی می افزاید: «الان کارگران ما در عراق کارگر ساختمانی هستند، با این شرایط وضعیت استادی که ۳ سال پیش ماهی ۲ هزار دلار حقوق می‌ گرفته و الان ماهی ۳۰۰ دلار می ‌گیرد مشخص است، با این شرایط هیچ انگیزه ‌ای برای اینکه بماند ندارد».

همچنین یکی دیگر از دلائل فرار مردم و سرمایه از کشور و عدم تمایل برای هرگونه مشارکت در امور اقتصادی و تولیدی، همان واقعیتی بنام «عدم ثبات رژیم» می باشد. براین اساس هیچ سرمایه گذاری حاضر به مشارکت در حکومتی روبه سقوط نیست که تنها هدف اش، صدور تروریسم، بنیادگرایی و کشورگشایی بوده و بدین سان خود را برای مطامع آخوندی سپر بلا نماید.

این گزارش در ادامه به ۳ شیوه خروج سرمایه از کشور اذعان کرده و از جمله به بخش هایی مانند «خروج کالا، خروج ارز و نیروی انسانی» اعتراف می نماید. براین اساس اقتصاد ایران آخوند زده اکنون «به شدت وامانده، به شدت سقوط کرده و به شدت عقب مانده است» و تمامی پیش بینی ها سخن از آن دارند که «وضعیت اقتصاد نمی‌ تواند به حالت ١٠ سال پیش برگردد».