انتقام‌گیری کور خامنه ای در هراس از قیام - نوید افکاری



طی هفته های اخیر شاهد افزایش سرکوب، دستگیری و صدور احکام اعدام از سوی دستگاه قضائیه جنایتکار رژیم علیه معترضین در دیماه ۹۶ و یا ابان ۹۸ بوده ایم.

اجرای حکم اعدام علیه مصطفی صالحی، از قیام آفرینان در اصفهان و یا فشار شدید بر زندانیان سیاسی مانند مجید اسدی، نرگس محمدی، نسرین ستوده، محمد بنازاده امیر خیزی، پیام شکیبا، صدور احکام ضد انسانی علیه سه تن دیگر از جوانان قیام آبان گذشته بدلیل شرکت در تظاهرات ضد حکومتی و یا علیه برادران افکاری در شیراز تنها گوشه هایی از بربریت ساری و جاری در دیکتاتوری ولی فقیه می باشد.

چنین گزارشاتی نیز در فردای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم از شهرهای مختلف گزارش شده است. برای نمونه (سایت همبستگی ملی ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) «علیرضا حبیبی‌فر و محمدحسین صفرپور به اتهام نوحه خوانی و برگزاری مراسم سینه‌زنی برای جانباختگان قیام آبان ۹۸ بازداشت شدند. آنها همراه با جمعی دیگر از جوانان ساکن شهرستان بهبهان در جریان مراسم «شب عاشورا» که شنبه شب ۸ شهریور در بهبهان برگزار شد، یاد دوستان و یاران هم‌محله‌ای خود فرزاد انصاری فر، مهرداد دشتی نیا و محمود دشتی نیا، سه تن از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ را گرامی داشتند».

این وضعیت ترجمان هراس رژیم آخوندی از مردم و بویژه انتقام گیری کور از قیام آفرینان می باشد. خامنه ای بشدت از چشم انداز سیاه برای رژیم اش بر خود می لرزد. به یقین ولی فقیه طلسم شکسه با صدور چنین احکام ضد بشری تلاش دارد تا نخست جامعه را منکوب نموده و از اوجگیری قیام در شهرها ممانعت بعمل آورد.
همچنین اعدام های اخیر ادله ای براین واقعیت است که اساس و بنیان این رژیم ضد مردمی همواره بر پایه «سرکوب، شکنجه و اعدام» استوار بوده و هرگونه کوتاه آمدن رژیم از این سیاست «راهبردی» به معنای شتاب گرفتن لوکوموتیو سرنگونی می باشد.

در رابطه با صدور حکم اعدام و شلاق و حبس های طویل المدت علیه برادران افکاری، اکنون شبکه های اجتماعی مملو از اعترضات میلیون ها ایرانی می باشند. همچنین بسیاری از کارشناسان مسائل حقوق بشری براین عقیده هستند که اساسا هیج مبنا و دلیل قانونی برای صدور چنین احکام سنگینی در پرونده وجود ندارد.
نوید افکاری در پیامی از داخل زندان خطاب به وجدان های بشری میگوید: «من و خانواده‌ام از روز دستگیریمون وارد نمایشی شدیم که چند تا قاضی دادگاه ساخته بودند و ما هم عروسکهای خیمه شب بازیشون بودیم الانم نه تریبونی دارم نه پول و پارتی، تنها قدرتی که ما داریم، انرژی صدای انسانهای آزادیخواه وظلم ستیز است».

وجود شکنجه های شدید با هدف اعتراف گیری اجباری، شهادت متهمین در این رابطه، نبود شفافیت وهئیت منصفه و یا ناظران بین المللی در دادگاه که اساسا مشخص نیست، با کدامین ادله حکم صادر کرده است، خود بهترین گواه براین واقعیت می باشد.
دراین رابطه وکیل مدافع نوید افکاری که به دوبار اعدام محکوم شده است در توئیتی اعلام کرده است: «هیچ تصویری از لحظه ارتکاب جرم (قتل مرحوم حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا) وجود ندارد. فیلم مورد ادعا مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است».