ویروس ولایت - سرمایه گذاری های سپاه در ونزوئلا



درحالیکه مردم ایران با بحرانی گرانی، بیکاری، افت تولید، رکود اقتصادی و به تبع آن فقر و فلاکت دست و پنحه نرم می کنند، اکنون شاهد هستیم که دیکتاتوری خامنه ای درحال سرمایه گذاری در ونژوئلا بویژه در بخش های نفت گاز، نظامی و یا خانه سازی این کشور، با هدف باز کردن جای پا در آمریکا لاتین می باشد.

دراین رابطه باید به نقش ویژه سپاه پاسداران با زیرمجموعه ها و شرکت های پوششی آن اشاره نمود. ارسال محموله های نفتی و سوخت به این کشور بحرانی، ارسال تکنولوژی موشکی، آموزش نیروهای تحت امر دولت برای سرکوب معترضان، همکاری های مالی و بانکی با هدف دور زدن تحریم ها و یا سرمایه گذاری در بخش هایی مانند خانه و راه سازی و یا مواد غذایی از جمله آخرین اقدامات رژیم آخوندی در ونزوئلا می باشند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) در رابطه با ارسال محموله های رژیم به ونزوئلا اعتراف کرده است: «شرکت نفت ونزوئلا در روز یکشنبه تخلیه ۵۰۰ هزار بشکه محموله میعانات گازی از ایران را تکمیل کرد. این محموله جهت تقویت عملیات ترکیب نفت خام در ونزوئلا وارد شده است».

همچنین رژیم آخوندی برای ارسال محموله های نفتی خود به تانکرها دستور داده تا با «سیگنال خاموش» و یا «تعویض نام» حرکت کنند. بدین سان خامنه ای تلاش دارد تا مخفیانه، نه تنها نفت و سوخت، بلکه محموله های موشکی سپاه پاسداران را به این کشور برساند.
یک گزارش بین المللی (سایت دویچه وله ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰) دراین رابطه تاکید کرده است: «ایران دو پالایشگاه این کشور را ماه مارس، (فروردین) تعمیر کرد و ظرفیت پالایشگاهی ونزوئلا را به بالای ۲۰۰ هزار بشکه در روز رساند».

در مقابل خدمات سپاه پاسداران نیز، این کشور با اعطاء «طلا»، فروش «اکسید آلومینویم» ویا چشم پوشی بر «قاچاق مواد مخدر» از سوی عوامل رژیم تلاش دارد تا به خامنه ای امکان باز کردن «حیات خلوت» در این بخش از آمریکای جنوبی را بدهد.
 آخرین محموله «۱۴ هزار تنی از پودر اکسید آلومینیوم» به رژیم آخوندی که مصرف نظامی دارد، در ماه مرداد امسال گزارش شده است.
 
 همچنین باید به دستگیری یک تاجر کلمبیایی - لبنانی تبار در مجمع الجزایر دماغه سبز بدلیل «پولشویی و دور زدن تحریم ها» برای رژیم آخوندی اشاره کرد تا پازل سرمایه گذاری های رژیم در این کشور، روشن تر گردد.
 
پیشتر نیز مقامات آمریکا از «توقیف چهار نفتکش» رژیم آخوندی در راه ونزوئلا خبر داده بودند. براین اساس «دادستانی آمریکا در کیفرخواست خود تصریح کرده بود که جمهوری اسلامی «درآمد حاصل از صدور سوخت به ونزوئلا را صرف فعالیت‌های جنگ‌طلبانه، گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و تجهیزات و تسلیحات نظامی در پشتیبانی از تروریسم و نقض حقوق بشر می‌کند». (روزنامه وال استریت ژورنال ۱۳ اوت ۲۰۲۰)