نامه ۱۲۳ رزمنده مجاهد خلق (زندانیان سابق جنگی) به کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد

نامه ۱۲۳رزمنده مجاهد خلق (زندانیان سابق جنگی) به کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد

در مورد افترائات تکراری بخش فارسی بی‌بی‌سی از زبان مزدوران مصرف شده

و دعوت برای بازدید گزارشگر ویژه از اشرف۳

۹سپتامبر۲۰۲۰ (۱۹ شهریور ۹۹)

رونوشت: گزارشگر وضعیت حقوق‌بشر درباره ایران آقای جاوید رحمان، عفو بین‌الملل، رئیس و مدیران بی‌بی‌سی

خانم میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد،

ما به شما می‌نویسیم تا شما را از آزار و اذیت دائمی و شکنجه روانی فاشیسم دینی حاکم بر ایران و سرویسهای اطلاعاتی و رسانه‌های آن علیه خود و خانواده‌هایمان مطلع کنیم و از شما بخواهیم در صورت امکان آقای جاوید رحمان یا نماینده دیگری را از جانب خود برای دیدار با ما در محل اقامت‌مان در اشرف۳ در آلبانی اعزام دارید.

ما در دهه۸۰ قرن گذشته در جنگ ایران و عراق زندانی جنگی بودیم و پس از پایان جنگ با انتخاب آزادانه و آگاهانه خود به ارتش آزادیبخش ملی ایران/ سازمان مجاهدین خلق ایران پیوستیم. کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به‌طور منظم و مستمر با ما دیدار می‌کرد. لست کال به تاریخ ۱۶سپتامبر ۱۹۹۲ ضمیمه است (ضمیمه شماره ۱).

پس از جنگ ۲۰۰۳ در عراق آژانسها و افسران آمریکایی به مدت ۱۶ماه تا ژوئیه ۲۰۰۴ در محل اقامت ما در کمپ اشرف تحقیقات می‌کردند (نیویورک تایمز ۲۷ژوئیه ۲۰۰۴)

و بعد از آن استاتوی ما را به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت شناختند و با ما جداگانه و یک به یک موافقت نامه امضا کردند (ضمیمه شماره ۲ و شماره ۳).

هم‌چنین گزارش کلنل فیلیپس فرمانده وقت حفاظت اشرف در مورد مشاهدات و تحقیقاتش در اشرف که در رکورد کنگره آمریکا ۲۱ژوئن ۲۰۰۵ ثبت شده است ضمیمه است (ضمیمه شماره ۴).

آخرین بار تحت فشار رژیم ایران و عوامل آن در عراق ما بار دیگر به مدت یک ماه توسط افسران آمریکایی در ژوئیه ۲۰۰۵ در مکانی جدا از مجاهدین به‌طور انفرادی مصاحبه شدیم و آنها از انتخاب آزادانه ما اطمینان حاصل کردند.

نامه تشکر ژنرال براندنبرگ در این باره به خانم پارسایی فرمانده اشرف به تاریخ ۲۵ژوئن ۲۰۰۴ ضمیمه است (ضمیمه شماره ۵). از این پیش‌تر صلیب در ۱۰ژوئن ۲۰۰۵ در یک نامه رسمی به شورای ملی مقاومت ایران یک بار دیگر اعلام کرد که ما را اسیر جنگی نمی‌داند (ضمیمه شماره ۶). متعاقباً کپی نامه ژنرال براندنبرگ به مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران به تاریخ ۷اکتبر ۲۰۰۵ درباره حقوق ما و همه ساکنان اشرف توسط افسران آمریکایی به یکایک ما جداگانه و به‌صورت حضوری تحویل داده شد (ضمیمه شماره ۷). علاوه بر این ما یک به یک تا آخرین روز حضور نیروهای آمریکایی در کمپ اشرف در فوریه ۲۰۰۹ مانند سایر ساکنان اشرف به‌طور نوبه‌ای حضور و غیاب و مصاحبه می‌شدیم.

هم‌چنین وزارت حقوق‌بشر عراق در ۲۶فوریه ۲۰۰۹ به مدت دو ماه تا ۲۲آوریل ۲۰۰۹ با ما به‌طور انفرادی زیر نظارت افسران آمریکایی و صلیب‌سرخ مصاحبه و انگشت‌نگاری به‌عمل آورد و از این‌که ما آگاهانه و آزادانه به ارتش آزادیبخش ملی ایران/ سازمان مجاهدین خلق ایران پیوسته‌ایم اطمینان حاصل کرد. ملاحظه می‌کنید که ما با اعمال نفوذ ملایان حاکم بر ایران ما تا چه حد مورد فشار و سرکوب واقع شده‌ایم که شامل هفت حمام خون و حملات مداوم موشکی از سوی رژیم ایران و عوامل آن در عراق بود.

ما هم‌چنین از فوریه ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۱ برای ۲۲ماه به‌صورت شبانه‌روزی تحت شکنجه روانی با ۳۲۰ بلندگوی قوی بودیم که ما را تهدید به کشتن و سوزاندن می‌کردند.

در آلبانی نیز تروریسم رژیم آخوندها ما را رها نکرد که یک مورد آن توطئه انفجار در گردهمایی جشن سال نو ما در مارس ۲۰۱۸ بود که در آخرین مراحل کشف و خنثی شد. آقای ادی راما نخست‌وزیر آلبانی این توطئه را در ۱۹آوریل ۲۰۱۸ علنی کرد. علاوه بر این مدیر کل پلیس آلبانی در کنفرانس مطبوعاتی ۲۳اکتبر ۲۰۱۹ تو‌طئه‌های تروریستی سپاه پاسداران ملایان علیه ما را با کمک گرفتن از عناصری تحت عنوان «اعضا سابق مجاهدین» یا «جدا شدگان مجاهدین» که به استخدام وزارت اطلاعات رژیم ایران در آمده بودند فاش کرد.

مطمئناً شما از اخراج سفیر و دیپلمات تروریستهای رژیم ایران از آلبانی و تعطیل مؤسسات پوششی و تروریسم آنها هم‌چنانکه از دستگیری دیپلمات تروریست بمب‌گذار اسدالله اسدی که دو سال است به‌خاطر اقدام به بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در بلژیک زندانی است مطلعید.

پروپاگاند، شیطان‌سازی و طرح‌های تروریستی رژیم ملایان علیه سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان اپوزیسیون اصلی این رژیم پس از قیام نوامبر۲۰۱۹ در ایران به‌شدت افزایش یافته است. در آوریل گذشته به‌رغم شیوع گسترده کووید۱۹ در ایران، رژیم ایران طوماری از ۱۱هزار نفر تحت عنوان خانواده‌های مجاهدین در تهران، خطاب به نخست‌وزیر آلبانی تهیه کرد و مدعی شد ما به‌رغم میل خودمان به اجبار در آلبانی نگهداری شده‌ایم!

اخیراً ما از طریق خانواده هایمان مطلع شدیم که وزارت اطلاعات رژیم ایران با به کار گرفتن مزدورانی تحت عنوان اسیران سابق جنگی که قبلاً نزد سازمان مجاهدین خلق ایران بوده‌اند (از قبیل ادوارد ترمادویان مقیم آلمان، غلامعلی میرزایی، علی هاجری و عبدالرحمان محمدیان در آلبانی) با نشر اکاذیب از طریق بخش فارسی بی‌بی‌سی درصدد به‌راه انداختن موج جدیدی از شکنجه روانی علیه ما و تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها و دوستانمان در داخل ایران است. عملکرد بخش فارسی بی‌بی‌سی در ۴دهه گذشته برای مردم ایران بسیار شناخته شده است و از این رو آنرا «آیت‌الله بی.بی.سی» می‌نامند.

غلام میرزایی یک بار دیگر در نوامبر ۲۰۱۹ در بی‌بی‌سی علیه ما به کار گرفته شد. بیانیه ۱۸۲۵تن نمایندگان و اعضاء جوامع ایرانی در اعتراض به اکاذیب بخش فارسی بی‌بی‌سی را در اینجا ملاحظه می‌کنید:

اما BBC هیچ‌یک از تکذیبها و نامه‌های شخصیتهای آمریکایی و اروپایی را منعکس نکرد (ضمیمه شماره ۸). این در حالی است که به حکم دادگاه در آلمان در دو نوبت مارس ۲۰۱۹ و ژوئن ۲۰۲۰ اشپیگل و فرانکفورتر آلگماینه موظف شدند افترائات این قبیل مزدوران علیه جنبش ما را حذف کنند والا به ۶ماه زندان یا ۲۵۰هزار یورو جریمه محکوم می‌شوند که هر دو بلافاصله از حکم دادگاه تبعیت کردند.

کمیسر عالی محترم

این کارزار شیطان‌سازی که حیثیت و شرافت ما را هدف قرار داده علاوه بر این‌که مصداق شکنجه روانی و نقض حقوق اولیه ماست، زمینه‌ساز اقدامات تروریستی علیه مجاهدین و اشرف۳ است. از شما می‌خواهیم رژیم ایران را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر ما محکوم کنید و از آقای جاوید رحمان بخواهید به دیدار ما بیایند. واضح است که ما همه پروتکل‌های مرتبط با کووید۱۹ را به‌دقت مراعات می‌کنیم.

با احترام

واقعیتها را در برنامه حماسه‌های خاموش ببینید

تلویزیون ملی ایران سیمای آزادی

یکشنبه شب ۳۰شهریور ۹۹

ساعت ۲۲۳۰ به وقت ایران

ساعت ۲۰ به وقت اروپا

لینک قسمت اول و دوم

لینک قسمت سوم

لینک قسمت چهارم