ویروس ولایت - تامین کالاهای اساسی از جیب مردم


ظاهرا برای شیوه های اخاذی و کلاهبرداری رژیم آخوندی از مردم و اقشار ضربه پذیرپایانی متصور نیست.

تازه ترین نمونه آن کلیات طرحی تحت عنوان «تامین کالاهای اساسی» از سوی مجلس تحت امر ولی فقیه می‌باشد که بخش‌های عمده از آن نیز تصویب گردیده است.
براساس این طرح تورمی که با هدف دست بردن هرچه بیشتر در جیب مردم محروم انجام گرفته، رژیم آخوندی قرار است تا اعتبارات آن را از «سازمان تامین اجتماعی» تامین نماید.
بدین سان از هم اکنون میتوان به هرچه بحرانی تر شدن وضعیت کارگران و بازنشستگان و حقوق بگیران تحت پوش این سازمان ورشکسته پی برد.

ابعاد این طرح ضد مردمی بحدی است که خبرگزاری حکومتی ایرنا (۴ آبان ۱۳۹۹) از جمله اعتراف کرده است: در این طرح «مقرر شده است از معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده به تامین اجتماعی، ۱۵ هزار میلیارد تومان بازپس گرفته شود و ۱۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت قانونی واگذاری (باقیمانده) هم منتفی شود».
این سخن بدان معنا است که در صورت تصویب نهایی این بخش بزرگی از منابع تامین برای هسان سازی حقوق بازنشستگان، از سازمان تامین اجتماعی تامین خواهد شد!.

همچنین براساس این طرح، زیانی معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی وارد خواهد شد و دولت آخوند روحانی در فردای اجرایی نمودن آن، نهایت فشارهای مالی را بر بیش از ۲ و نیم میلیون بازنشسته در این صندوق و ۱۱ میلیون کارگر در کشور وارد خواهد نمود.

عدم افزایش حقوق بازنشستگان، دستمزد ناچیز برای کارگران به موازت رسیدن خط فقر در کلان شهرها به سقف «۱۰ میلیون تومان » در ماه، بحدی است که بسیاری از آنان را عملا به حاشیه جامعه رانده شده اند.
همچنین در نبود حمایت های دولتی و تورم گرانی سرسام آور آنهم دراین ایام سخت کرونا، منطقا این بخش از اقشار ضربه‌پذیر با بحران های متعدد معیشتی و فقر مالی روبرو شده بطوریکه بسیاری از نیازهای اولیه زندگی را از سبد خود حذف نموده اند.

این وضعیت ضد انسانی در منطق خود به رشد اعتراضات از سوی بازنشستگان ضریب زده است بطوریکه روزانه شاهد تجمعات آنان در مقابل دوایر حکومتی می باشیم.
رژیم آخوندی نه تنها به وعده های خود مبنی بر همسان سازی حقوق بازشنستگان جامه عمل نپوشانده، بلکه فراتر از آن تلاش دارد تا این قشر دردمند را وادار نماید ، با دریافت وام های دولتی و بهره های سنگین، بحران فقر و معیشت برای بیش از میلیون ها بازنشسته در کشور را پاسکاری کند. دلیل این اقدام ضد انسانی نیز همان غارت و خالی کردن صندوق بیمه‌های اجتماعی و یا صندوق بازنشستگان از سوی دولت آخوند روحانی طی سال های اخیر می باشد.