معرفی کتابهای رضا اولیا و اسماعیل محدث در شهر فیوجّی ایتالیا


روز ۱۷ اکتبر در سالن کتابخانه شهر فیوجّی در ایتالیا برنامه ای برای معرفی کتاب و بحث و سؤال و جواب درباره ایران برگزار شد.

در این برنامه، که اجرای آن را روبرتو کالوی روزنامه نگار به عهده داشت، رضا اولیا مجسمه ساز و عضو شورای ملی مقاومت ایران و نویسنده کتاب «دختران ایران» و اسماعیل محدث نویسنده کتاب «صدای مردم تاریخ صد ساله ایران» شرکت داشتند و در مورد کتابها و درباره مسائل ایران صحبت کردند.
 
ابتدا رضا اولیا به ایراد سخن در مورد نوید افکاری قهرمان ملی کشتی و شرح مقاومت های وی در زندان که علیرغم اعتراضات بین المللی علیه حکم اعدامش نهایتا به دست رژیم جنایتکار آخوندی اعدام شد پرداخت و از حاضرین خواست برای ادای احترام به نوید شورشی به پا خیزند و یک دقیقه سکوت کنند.

معرفی کتابهای استاد اولیا و اسماعیل محدث در شهر فیوجّی ایتالیا

آنگاه روبرتو کالوی سخنانی در مورد اوضاع سیاسی و وضعیت فاجعه بار حقوق بشر ایران ایراد کرد و سپس به معرفی کارنامه مبارزاتی رضا اولیا در ایتالیا و مجسمه های متعدد او که در موزه ها و میادین شهرهای مختلف ایتالیا قرار دارند پرداخت و از استاد اولیا خواست به معرفی کتابش بپردازد.

رضا اولیا صحبتهایش را با اشاره به سرگذشت زنانی که زندگی آنان را در کتاب «دختران ایران» به رشته تحریر درآورده است آغاز کرد و پس از آن به اختناق در ایران به خصوص در مورد زنان پرداخت. او در سخنانش اظهار داشت که اگرچه زنان و دختران ایران از روز اول به قدرت رسیدن رژیم زن ستیز آخوندی مورد اذیت و آزار و آماج جنایات ملایان قرار داشتند، اما زنان قهرمان ایران تسلیم فشارها و سرکوب عریان آخوندها نشده و در صف اول مبارزه برای سرنگونی رژیم حاکم، چه در داخل ایران و چه در خارج، فعالانه شرکت کرده‌اند تا جائیکه امروز رهبری مبارزه در دست آنهاست. او همچنین به زندانیان ایران، به خصوص به زندانیان سیاسی اشاره کرد که مورد شکنجه های وحشیانه رژیم قرار دارند و همزمان شیوع ویروس کرونا در زندان ها و بی عملی رژیم در مورد این فاجعه از آنان هزاران قربانی گرفته است. رضا اولیا در پایان صحبت هایش به معرفی شورای ملی مقاومت ایران، که به وسیله آقای مسعود رجوی بنیان گذاری شد پرداخت، و اظهار داشت که این شورا هم اکنون به وسیله یک زن مسلمان مترقی، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت رهبری می شود.

معرفی کتابهای استاد اولیا و اسماعیل محدث در شهر فیوجّی ایتالیا

سپس اسماعیل محدث با اشاره به کتاب «صدای مردم تاریخ صدسالهٔ‌ایران» به روند مبارزات آزادیبخش مردم ایران که از بیش از صد سال پیش در جریان می باشد، پرداخت و اظهار داشت که مبارزات مردم ایران به دلیل دخالتهای استعمارگرانه کشورهای اجنبی و حضور نوکران داخلی آنهابه شکست انجامید. اما اکنون در فصلی نوین مردم ایران به همراه مقاومت سازمانیافته در شرف سرنگونی رژیم ضد بشری آخوندی قرار دارند و پیروزی در این نبرد عادلانه می تواند به رنسانس در همه شئونات خاورمیانه و زندگی اکثریت مردم آن بینجامد.

معرفی کتابهای استاد اولیا و اسماعیل محدث در شهر فیوجّی ایتالیا

جلسه با سؤالات و کنجکاوی های بسیار شرکت کنندگان روبرو شد که به سؤالاتشان پاسخ داده شد.
روزنامه استان توسکانی ضمن چاپ عکسی از آقای رضا اولیا با عکس نوید افکاری در گزارشی از این برنامه به معرفی آقای رضا اولیا و سوابق مباراتی و نیز هنری وی پرداخت.

 

معرفی کتابهای استاد اولیا و اسماعیل محدث در شهر فیوجّی ایتالیا