ویروس ولی فقیه - حباب بورس سرانجام ترکید

راه اندازی بازار بورس قلابی از سوی دولت شیخ حسن روحانی به یقین یک از راهکارهای حکومت برای دستیابی به آخرین تتمه مالی مردم و با هدف پر کردن صندوق ورشکسته رژیم آخوندی می باشد.

در این راستا دولت «تدبیر و امید» با فروش سهام شرکت ها و موسسات ورشکسته دولتی و سرازیر نمودن آن به بازار «تلاش کرده است تا ضمن کلاه برداری« به صدها میلیارد تومان از موجودی پس انداز در بانک ها دسترسی پیدا نماید.
براین منطق نوسانات شدید در بازار بورس بحدی عمیق است که یک رسانه حکوتی ضمن اعتراف به ابعاد بحران نوشته است: «قیمت ارز بالا می‌رود، بورس می‌ریزد؛ قیمت ارز پایین می‌آید، بورس می‌ریزد؛ ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست، بورس می‌ریزد، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، بورس می‌ریزد؛ سکه بالا می‌رود، بورس می‌ریزد و همچنان بورس می‌ریزد». (سایت حکومتی بهار نیوز ۲۱ ابان ۱۳۹۹)

رژیم آخوندی در آخرین ارزیابی های خود ار افت قریب «۸۰ درصدی» سهام در بازار بورس کشور سخن به میان آورده است. این وضعیت بحرانی در حالی است که بسیاری از مردم عادی که اساسا تجربه و اطلاعات کافی از بورس و سهامداری ندارند «در دام بازی ها و کلاشی های دولت آخوندی و باند های مافیایی آن افتاده اند و بقول عوام «به روز سیاه» نشسته اند.

سنگ بنای این بحران را در حقیقت شخص ولی فقیه با تشویق سرمایه داران خرده پا و مردم عادی بنا گذاشت.
وی پیشتر «بر لزوم ثبات سیاستهای مالی و پولی به استفاده از کالاهای داخلی، حضور در سرمایه گذاری های مولد همچون تعاونی ها و بورس و ترویج فرهنگ کار جهادی و تعاون» توصیه کرده بود (سایت حکومتی بورس ۲۹ آبان ۱۳۹۸) و بدین سان عامدانه و آگاهانه سرمایه های مردم را به میدان مملو از مین در بازار سهام کشاند.

همچنین حکومت در یک جمع بندی به این نتیجه مخرب رسیده بود که بدلیل نبود چشم انداز برای تامین دلارهای نفتی و افت شدید صادرات غیر نفتی اکنون تنها راهکار بر سه پایه  به بضاعت کشاندن جامعه با حذف هزینه های عمرانی درمانی و خدماتی افزایش شدید مالیات ها و کشاندن مردم به بازار بورس با هدف کسب درآمد می باشد.
باید اضافه نمود که بحران در بازار بورس و سهام که اکنون به مانند حبابی ترکیده است. در منطق خود به افت شدید تولید و رکود اقتصادی و به تبع آن به رشد بیکاری در کشور ضریب زده است  زیرا در یک نگاه اجمالی و بدلیل نبود درآمد حاصله از رونق بازار سهام « بسیاری از شرکت ها و موسسات عملا با سقوط درآمد روبرو شده و بدین سان به چرخه رکود ضریب زده اند.

 گوشه یی از این بحران را گزارش فوق اینگونه انعکاس داده است: «پیش‌تر برخی محاسبات سرمایه مورد نیاز برای نجات بورس را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کردند. حالا بورس اوراق بهادار سومین ماه ریزش بازار سرمایه را نیز به پایان می‌برد، ریزشی عجیب و تاریخی. شاخص بورس از دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است».