سایه سنگین قیام بر سر ولی فقیه


چرخشی که از فردای قیام در دیماه ۹۶ درجامعه صورت گرفت، در منطق خود به تشدید واقعیتی بنام «هراس» حاکمیت از خشم و آتش زیر خاکستر در ایران آخوند زده ضریب دوچندان زده است.

براین منطق شاهد هستیم که رژیم آخوندی با راه اندازی انواع و اقسام گشت ها و تورهای امنیتی و سرکوبگر، دستگیری های کور و یا اعدام مخالفان و قیام آفرینان، تلاش دارد تا ضمن ایجاد رعب و وحشت در جامعه، به خواسته های برحق مردم برای نان، عدالت و آزادی حاکمیت مردمی ترمز بزند.

تبلور سیاست های سرکوبگرانه ولی فقیه را ما اکنون در نمونه هایی مانند «گشت رضویون»، «گشت محله محور»، «گشت مبارزه با منکرات »، «گشت های اطلاعاتی»، «گشت سپاه» و یا «گشت های خانه گردی» در پوش شناسائی بیماران مبتلا به کرونا، می توان رویت نمود.
همچنین باید راه اندازی «قرارگاه های سپاه» در مناطق مختلف کشوراشاره نمود، که بخش اصلی وظائف آنان «ماموریت های امنیتی» برای مقابله با قیام آفرینان است.

نمونتا باید به راه اندازی طرحی دیگری تحت نام «پرده برداری از قراگاه های سپاه» با هدف «هدایت فعالیت های سپاه» در کشور در فروردین گذشته اشاره نمود.
سخن از قرارگاه های سرکوبگری است که با سوء استفاده از فرهنگ مذهبی در جامعه، تحت عناوینی مانند «کربلا ، ثامن ، ثارالله ، حمزه ، نجف ، قدس، غدیر ، مدینه ، عاشورا ، خاتم ، صاحب الزمان، سید الشهدا» و یا «گردن های «صابرین» در استان های مختلف استقرار یافته اند که در صورت ضربه خوردن شبکه فرماندهی سپاه در تهران، قادر به کنترل اوضاع و تهدیدات از سوی معترضین و قیام آفرینان باشند.
همچنین علاوه براین مجموعه، ۳۰ سپاه مستقر در استان های کشور و یا در استان تهران، تنها «۲ سپاه» بنام های «محمد و سید الشهدا» نیز سازماندهی شده اند.

براین اساس خامنه ای عملا دست به نوعی «حکومت نظامی» اعلام نشده برای حفظ حاکمیت زده و بدین سان وی امیدوار است تا بحران سرنگونی را با چنین سیاست های سرکوبگرانه ازسر بگذراند.

در صحنه دنیای مجازی نیز وضعیت به همین منوال می باشد. ابعاد هراس رژیم آخوندی از روی آوردن جوانان به نیروی پیشتاز مجاهدین از طریق سایت ها و شبکه های مجازی، اکنون رعشه مرگ بر روح و روان حاکمیت انداخته است.
این وضعیت در حالی است که دیکتاتوری ولی فقیه سالانه ده ها میلیارد دلار برای بهینه و بروز نمودن سیستم های فیلترینگ، سانسور و یا راه اندازی شبکه ای بنام «اینترنت ملی» هزینه می کند.
تازه ترین سخنان پاسدار یزدی، فرمانده قرارگاه محمد که مسئولیت حفظت از تهران بزرگ را دارد، ترجمان عمق این بحران برای رژیم و تائیدی بر نفوذ دیدگاه ها و فرهنگ مبارزه و قیام در میان توده های بجان آمده را دارد.

وی دراین رابطه اعتراف کرده است: «با لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴گردان تلاش می‌کنیم با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم و جوانان را در برابر دروغ‌آفرینیها و تردید آفرینیها به‌نوعی واکسینه کنیم». (خبرگزاری حکومتی ‌ایسنا ۲۷ آبان ۱۳۹۹)