تلویزیون بلژیک:‌ محاکمه‌ای که روز جمعه شروع می‌شود برای رژیم ایران بسیار ناخوشایند است.

 تلویزیون وی آر تی بلژٰیک: محاکمه اسدالله اسدی - محاکمه‌ای که روز جمعه در دادگاه آنتورپ شروع می‌شود برای رژیم ایران بسیار ناخوشایند است.

۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ (۴ تیر ۱۳۹۷) : نامه‌ای از اداره امنیت ملی بلژیک به‌‌بخش تروریسم پلیس قضایی فدرال بروکسل: «یک حمله در حال آماده شدن است و برخی شهروندان بلژیک در آن نقش دارند».

(۴ تیر ۱۳۹۷) تراس پیتزا هات، لوکزامبورگ: امیر سعدونی و نسیمه نعامی از دانیل یک بسته، یک گوشی با سیم کارت اتریشی و ۲۲۰۰۰ یورو پول نقد دریافت می‌کنند. این سه نمیدانند که نیروهای امنیتی مدتها آن ها را تحت نظر داشته و از فعالیت هایشان عکس میگرفته‌اند.

۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۹تیر ۱۳۹۷):‌ سعدونی و نعامی با مرسدس CLC سورمه‌ای به سمت ویلپنت حرکت میکنند. آنها چندین سال وانمود میکردند که هوادار اپوزیسیون ایران هستند.

در وولو سنت پیر، سرویس امنیتی وارد میشود. رأس ساعت ۱۲:۳۰ سعدونی و نعامی دستگیر می‌شوند.
سرویس خنثی کننده، یک بمب ۵۰۰ گرم ماده انفجاری TATP را در کیف آرایش نسیمه پیدا میکند
طبق گزارش سرویس امنیت، بمب به صورت حرفه‌ای ساخته شده و دارای یک قطعه منحصر به‌فرد ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی و مکانیسم انفجار از راه دور است. بسته شامل ۲۲۰۰۰ یورو هم در خودرو پیدا شد.

سه روز بعد، دانیل در سرویس امنیت آلمان بازداشت میشود، دانیل کسی نیست جز اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت رژیم ایران در اتریش.
یک تبعه دیگر بلژیک، مهرداد عارفانی، نیز در این پرونده دستگیر میشود. او یک گوشی تنها با یک شماره دارد: "شماره دانیل"، اسدی. بر اساس نظر محققان، او جاسوس پشتیبان در سالن بوده است.
یک "گنجینه از شواهد" در فورد قرمز اجاره‌یی اس-مکس اسدی پیدا می‌شود. یکی از افراد در پرونده می‌گوید "این مثل غار علی باباست" از جمله مدارک، یک دفترچه دستورالعمل فارسی چگونگی استفاده از بمب است. کد مربوط به‌بمب "پلی استیشن ۴" بود.
از سوابق سفرها و اعترافات یکی از دستگیرشدگان مشخص می‌شود که این سه به‌طور مداوم و منظم در شهرهای مختلف دیدار می‌کرده‌اند، وین، میلان، ونیز و تهران.

اسدی یک سال قبل هم به‌شناسایی ویلپنت پرداخته بود. بازپرسان در بررسی جی‌پی‌اس ماشین فرانسوی اجاره‌یی او دریافتند که حتی به‌هتلی که مهمانان حضور داشتند رفته بود.

اسدی در ایمیلی به نسیمه نعامی با کلماتی رکیک نوشته بود که سی سال است به‌شکار اپوزیسیون ایران اشتغال دارد.
اسدی ابتدا به‌دلیل موقعیت دیپلماتیک خود از موضع بالا برخورد می‌کند. حتی بعدها در بلژیک بازپرسان را تهدید میکند که اگر محکوم شود گروه‌های مسلح آماده مداخله هستند.
بر اساس سرویس های امنیتی اسدی یک جاسوس وزارت اطلاعات است که در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد. اسدی قبل از انتصابش در وین، در سفارت رژیم در بغداد کار می‌کرد.
نتیجه گیری اژانس امنیت ملی بلژیک این است که این عمل از ایران رهبری شده است.
خسارات این بمبگذاری در صورتیکه موفق می‌شد غیرقابل تصور است. در این گردهمایی انبوه شخصیت بین‌المللی شامل وکیل شخصی رییس جمهور ترامپ، رودی جولیانی، کاندید پیشین ریاست جمهوری کلمبیا اینگرید بتانکور، نخست وزیر پیشین الجزایر و بسیاری دیگر حضور داشتند.
محاکمه‌ای که روز جمعه در دادگاه آنتورپ شروع می‌شود برای رژیم ایران بسیار ناخوشایند است.