نامه رضا اولیا به مقامات دولتی و پارلمانترهای ایتالیا در مورد خطر تروریستی رژیم در ایتالیا و اروپا


نامه آقای رضا اولیا عضو شورای ملی مقاومت ایران و هنرمند مجسمه ساز و نقاش، به مقامات دولتی و پارلمانترهای ایتالیا و اروپا و درخواست اقدام از طرف پارلمان ایتالیا، پارلمان اروپا و کمیسیون های مربوطه مجلس در مورد خطر تروریستی رژیم ایران در ایتالیا و اروپا.

حضور محترم رئیس سنای ایتالیا عالیجناب ماریا الیزابتا آلبرتی کازلاتی
حضور محترم رئیس مجلس ملی ایتالیا عالیجناب روبرتو فیکو
حضور محترم رئیس پارلمان اروپا عالیجناب داوید سَسولی
حضور محترم کمیسیون پارلمانی امنیت ایتالیا - کُپزیر
حضور محترم رئیس کمیسیون امور خارجی سنای ایتالیا
حضور محترم رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی ایتالیا
حضور محترم رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان اروپا – آفت
حضور محترم وزیر کشور ایتالیا دکتر لوچانا لامُرجزه
حضور محترم رئیس پلیس ایتالیا دکتر فرانکو گابریئلی
حضور محترم فرماندار رم دکتر ماتئو پیانتدوُزی

موضوع: درخواست اقدام از طرف پارلمان ایتالیا، پارلمان اروپا و کمیسیون های مربوط مجلس در مورد خطر تروریستی رژیم ایران در ایتالیا و اروپا.
آقایان محترم
"مرکز اطلاع رسانی روشنفکران و هنرمندان مترقی ایران در ایتالیا" قصد دارد توجه شما را به خطرات ناشی از فعالیتهای تروریستی رژیم بنیادگرای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرایط طاقت فرسائی که مردم ایران در معرض آن قرار دارند، به ویژه زنان شجاع ایرانی، جلب کند.
دیگر نمی توان خطرات ناشی از تروریسم دولتی رژیم ایران و یاغیگری آن را در صحنه بین المللی دست کم گرفت. زمان آن فرا رسیده است که پارلمان ایتالیا و پارلمان اروپا مسئله ایران را جدی بگیرند و رژیم آخوندی را قاطعانه محکوم کنند.
می خواهم یادآوری کنم که مدتی است ایران دیگر به تعهدات بین المللی خود در مورد محدودیت های تولیدات هسته ای احترام نمی گذارد.
رژیم بنیادگرای ایران به فعالیتهای تروریستی خود در سطح بین المللی ادامه می دهد و رم یکی از مهمترین مراکز تجارت غیرقانونی اسلحه توسط دیپلماتهای رژیم می باشد؛ همانطور که این موضوع توسط تحقیقات قضایی متعددی ثبت شده است. آخرین مورد مربوط به این موضوع، همانطور که توسط گزارش شجاعانهٔ روزنامهٔ‌ «ایل مساجرو» به امضای جوزپه اسکارپا، درج داده شده است در اکتبر سال ۲۰۲۰ در منطقهٔ فورملو در حومه رم اتفاق افتاد. این مورد همان مرگ خشونت آمیز دو ایرانی است که سالها در ایتالیا زندگی می کردند و در یک سری معاملات بزرگ تجارت غیرقانونی اسلحه برای رژیم ایران، با مشارکت مستقیم یک آخوند رژیم، دست داشتند.
رم در سال ۱۹۹۳ صحنه ترور مخالف رژیم حسین نقدی بود که دادگستری ایتالیا رژیم ایران را به عنوان عامل قتل شناخت.
سفیر وقت ایران در ایتالیا حمید ابوطالبی بود، که در سال ۱۹۷۹ در گروگان گیری سفارت آمریکا در ایران شرکت کرد. احمدی نژاد، هنگامی که به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شد، ابوطالبی را به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل منصوب کرد.
چند سال پیش، دادستان آرماندو اسپاتارو چند مأمور ایرانی، با پوشش دیپلماتیک، را در میلان به جرم قاچاق غیرقانونی اسلحه دستگیر کرد، اما آنها از خاک ایتالیا اخراج شدند.
تمام سفارتخانه های ایران در اروپا لانهٔ جاسوسان و مأموران تروریستی هستند که آمادهٔ حمله و قتل های هدفمند هستند.
سفارت ایران در واتیکان مرکز تدارکاتی است که به ماموران ایرانی با مأموریتهای مخفی در ایتالیا، به خاطر اینکه در محلی در ایتالیا ثبت نشوند، سرپوش و مهمان نوازی ارائه می دهد.
این مأموران رژیم ایران دارای پوشش دیپلماتیک هستند؛ با این حال، آنها ترجیح می دهند که در مسافرتهای دیپلماتیک، حرکاتشان در فرودگاه ها ردیابی نشده و از آنها توسط دوربین های امنیتی فیلمبرداری یا عکسبرداری نشود.
آنها با پروازهای معمولی از تهران به استانبول آمده و از آنجا با اتومبیل به وین می روند و سپس همیشه با اتومبیل به مقصد نهایی، از جمله ایتالیا می روند.
سفارت ایران در وین یکی دیگر از مراکز دیپلماتیک است که پاسداران از طریق آن و به طور ناشناس در مأموریت خود به اروپا عبور می کنند.
ما می خواهیم یادآوری کنیم که در بلژیک دادگاه دیپلمات ایرانی مستقر در وین اسدالله اسدی (در آن زمان دیپلمات معتبر در عراق) که به جرم دادن دستور حمله در سال ۲۰۱۸ به فرانسه در ویلپن در حومهٔ پاریس علیه میتینگ سالانه شورای ملی مقاومت ایران، در حال اجراست.
اسدی به دلیل تحویل مواد منفجره به چند مأمور ایرانی، در لحظهٔ تحویل دستگیر شد. خوشبختانه آنها کمی قبل از قرار دادن مواد منفجره در محل تظاهرات که بسیاری از مراجع سیاسی بین المللی در آن شرکت داشتند، توسط سرویس های امنیتی کشورهای مختلف اروپایی مورد شناسایی قرار گرفتند.
در طول دو سال اخیر کشورهای مختلفی، از جمله آلبانی و هلند و دانماک، سفرای رژیم ایران و برخی از دیپلماتهایش را از کشورشان اخراج کردند.
علاوه بر فعالیتهای تروریستی، رژیم ایران به بسیاری از مدارس قرآنی در اروپا، به منظور افراطی کردن هوادارانش و برای توسعهٔ ایدئولوژی تروریستی اش، کمک مالی کرده و برای آنها تبلیغ می کند.
در روزهای اخیر خبر قتل مرد شمارهٔ ۲ القاعده، عبدالله احمد عبدالله به همراه بیوهٔ پسر بن لادن، که در ماه اوت در تهران به وسیلهٔ سرویس های اسرائیلی انجام گرفت در مطبوعات بین المللی از جمله ایتالیائی بازتاب بسیاری پیدا کرد. این موضوع بی هیج شکی نشان دهنده این است که رژیم ایران به سران القاعده و سران سایر نیروهای تروریستی دنیا اسکان داده و مسائل لجستیکی آنها را حل و فصل می کند.
به این خاطر از کمیسیون های پارلمانتری خواسته می شود که سریعاً برای مقابله با خطر تروریسم ایران در خاک اروپا و همچنین ایتالیا وارد عمل شوند و موضوع ایران را در مرکز گفتگوهای سیاست خارجی چه در ایتالیا و چه در اروپا قرار دهند.
رژیم ایران برای جامعهٔ جهانی یک خطر محسوب می شود، که اغلب از طرف دولتها و از طرف پارلمان های اروپائی، به خاطر روابط اقتصادی این کشورها با رژیم ایران، دست کم گرفته می شود. به عقیدهٔ ما این روابط با رژیم تروریستی ایران غیرقابل قبول می باشد.
هیچ یک از این روابط تجاری به نفع مردم ایران نیست، بلکه فقط گروهی فاسد و ناکارآمد از خونخواران هستند که می خواهند مردم خود را خفه کنند و به طور غیرقانونی ثروتمند شوند.
نرخ فقر در ایران بسیار بالاست و هر ساله بدتر می شود و میلیون ها نفر را به ناامیدی می کشاند، این وضعیت اقتصادی وخیم سالهاست که ادامه دارد.
مقامات رژیم آخوندی هیچ اقدامی برای جلوگیری یا مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹ انجام نداده اند، در نتیجه اینکه مردم بدون هیچ گونه کمکی مجبور به ادامه زندگی هستند و نرخ واقعی مرگ و میر حیرت آور است.
بیش از بیست و پنج هزار زندانی سیاسی، بدون دریافت هیچگونه کمکی، در زندانهای ایران به علت کووید-۱۹ کشته شده اند.
نمی توان به دنبال توافق سیاسی با رژیم ایران بود. تاریخ به ما می آموزد که نمی توان به آخوندهای تهران اعتماد کرد، چرا که آنها هرگز برای فتوا دادن علیه مخالفان و رهنمودهای خود علیه سبک زندگی و رفاه غربی فرصتی را از دست نمی دهند.
جمهوری اسلامی ایران به طور سیستماتیک حقوق بشری و مدنی مردم ایران را نقض می کند. آخوند خامنه ای و آخوند روحانی مخالفان سیاسی را دشمنان مرگباری می دانند که با شکنجه و کشتنشان می بایست نابود شوند. هر ساله هزاران نفر از جوانان، زنان، دانش آموزان، معلمان، دموکرات ها، روزنامه نگاران، اتحادیه های صنفی، کارگران، هنرمندان و روشنفکران و توسط دادگاه های اسلامی به رهبری پاسداران محکوم و زندانی می شوند.
تمام آزادی های مذهبی در ایران انکار می شود و هر کسی که تسلیم دستورات آخوندها نشود به مجازات اعدام محکوم می شود.
نهادهای دموکراتیک اروپا باید از فریاد مظلومانهٔ و کمک طلبی مردم ایران و مخالفان سیاسی محکوم به بربریت و مرگ استقبال کنند.

کشور ایتالیا در پایان مبارزه فاجعه بار آزادی خواهی از نازی-فاشیسم و با به رسمیت شناختن حقوق شهروندی برای همه شهروندان خود به وجود آمد. بنابراین پارلمان ایتالیا نمی تواند نسبت به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران بی تفاوت بماند.
مخصوصاً زمانیکه رژیم ایران تمام کرامت زنان را انکار می کند و آنها را در شرایط حقارت بار باورنکردنی قرار می دهد.
بنابراین قابل تحمل نیست که کشور ایتالیا و اتحادیه اروپا همچنان چشم خود را بر روی فاجعه ای که زنان ایرانی تجربه می کنند ببندند، چراکه بسیاری از آنها به عنوان مخالفان سیاسی شجاع به مرگ محکوم می شوند.
ما به ویژه از زنان عضو پارلمان ایتالیا و پارلمان اروپا درخواست می کنیم تا گام های مشخصی را برای حمایت از مبارزه زنان ایرانی بردارند.
به تمام این دلایل که به طور مشروح یادآوری شد، "مرکز اطلاع رسانی روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا" جداً تقاضا می کند که پارلمان ایتالیا، پارلمان اروپا و کمیسیون های مربوطه رژیم ایران را محکوم کرده و کلیه اقدامات لازم را برای مقابله با تروریسم ایران و حمایت از آزادی و دموکراسی در ایران، از طریق بحث و صدور قطعنامه های شفاف و رسمی مجلس در ایتالیا و در اروپا در دستور کارشان قرار دهند.
با احترام،
مسئول مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا
مجسمه ساز رضا اولیا
۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰