ویروس ولایت - بازهم سیل، بازهم ویرانی



ظاهرا برای درد و رنج‌های مردم محروم و ستمدیده میهن‌مان در دیکتاتور ولی فقیه پایانی متصور نیست.

وضعیت در بسیاری از مناطق ضربه خورده کشور بقدری بحرانی است که با بروز ساده ترین حوادث طبیعی، بارندگی، باد و یا توفان، موجی از صدمات انسانی و لطمات ویرانگر را با خود برای مردم به ارمغان می آورد.
تازه ترین نمونه آن بروز بارش باران در بخش های جنوبی کشور بویژه در استان های فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان و بخش‌هایی از یزد می باشد که بنابرداده های قطره ای از سوی رژیم آخوندی تاکنون جان ۷ تن از هم میهنان را قربانی گرفته است.

بی تفاوتی‌های عامدانه حکومت و عدم اختصاص بودجه های عمرانی برای بازسازی مناطق و زیر بناهای شهری، مدت‌های مدیدی است که به سیاستی راهبردی در دیکتاتوری دزد و فاسد آخوندی تبدیل شده است.
اسماعیل نجار، رئیس ستاد بحران کشور در سخنانی ضمن اعتراف آشکار به این واقعیت از جمله می گوید: «برای مقابله با بلایای طبیعی سال گذشته پنج هزار و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده و تا کنون نیز هیچ مبلغی در اختیار دستگاه های اجرایی استان خوزستان قرار نگرفته است».(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۷ آذر ۱۳۹۹)

بدین سان مشخص می شود که نبود بودجه های عمرانی در منطق خود بسیاری از پل ها، راه ها و جاده ها، فاضلاب های شهری و صنعتی، سدها و یا بسترهای رودخانه ها را عملا به کمین گاهی برای مرگ و نیستی میلیون ها هموطن دردمند تبدیل کرده است.
 برای نمونه وی تصریح می کند که «در مناطقی که سیل جاری شده ظرفیت خروجی پل‌ها با دبی آب رودخانه‌ها انطباق ندارد، این مساله با جاری شدن سیل در برخی استان‌ها از جمله خوزستان و بوشهر بسیار تأثیرگذار بوده است».

بنابر گزارشات رسیده «دشتستان» را نیز آب برده است. چنین وضعیتی هم از استان فارس گزارش شده و شیراز نیز برای چندمین بار طی سالیان اخیر در معرض سیل ویرانگر قرارگرفته است.
بدین سان هزاران خانوار اکنون با بحران «سرپناه و معیشت و درمان» و در سایه ویروس خامنه ای، در دام سیاست های غارتگرانه و بی مسئولیتی رژیم افتاده اند.
بحران در این بخش از میهن امان بحدی است که مدیرعامل حکومتی در جمعیت هلال احمر استان فارس اعتراف کرده است که «تاکنون ۱۰ شهرستان آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز و خرم‌بید» زیر سیل و اب گرفتی قرار گرفته اند.

دراین رابطه نیز خانم مریم رجوی عموم هموطنان امان را به همیاری و همبستگی ملی برای نجات جان میلیون ایرانی فراخوانده اند. ایشان همچنین «جان باختن مظلومانه تعداد زیادی از هموطنان محروم در هرمزگان و بوشهر و خوزستان» را تسلیت گفته و بار دیگر خواستار کمک به سیل‌زدگان در بحبوحه‌ کرونا شده اند.