هواپیمای اوکراینی- شلیک موشک ها عامدانه بود



با گذشت قریب یکسال از شلیک دو موشک به یک هواپیمای مسافربری در آسمان تهران که ۱۷۶ کشته برجای گذاشت، اکنون انگشت اتهام بسوی بالاترین رده های سپاه پاسداران و شورای امنیت ملی رژیم آخوندی دراز شده است.

دراین رابطه تازه ترین موضعگیری وزیر خارجه کانادا دال براینکه «ادعای ایران را مبنی بر اینکه شلیک به هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی یا اشتباه بوده را باور ندارم»، مهر تائیدی برنکات فوق می باشد.
این سخنان در حالی بیان می شود که دیکتاتوری آخوندی طی یکسال گذشته عامدانه دست به تحریف و جعل واقعیات مربوط به این عمل تروریستی دلخراش زده است. برای نمونه انکار این عمل تروریستی طی سه روز نخست پس از واقعه و یا تناقض گویی های مکرر شیخ حسن روحانی و فرماندهان سپاه در آن دوران ، مبنی براینکه وی در فردای شب حادثه از موضوع مطلع گردیده، خود بهترین ادله براین ابعاد مخفی کاری های رژیم می باشد.

به گزارش سایت مجاهدین خلق ( ۲۶ اذر ۱۳۹۹) خبرگزاری رویترز نیز در یک گزارش ۷۹صفحه‌یی از یک یک نهاد مستقل کانادایی گزارش کرده است که «رژیم ایران در رابطه با سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی تحقیقات درست و جدی انجام نمی‌دهد و بسیاری سؤالات بی‌پاسخ مانده است».

براساس این گزارش رژیم آخوندی عامدانه «فضای تهران » را در فردای شلیک موشک به پایگاه های عراق را با وجود وضعیت جنگی و در هراس از واکنش ایالات متحده ، عامدانه باز گذشته بود تا با این عمل ، خطوط هوایی و مسافران را به «سپر دفاعی» برای سپاه پاسداران و تاسیسات آن تبدیل نماید.
دراین رابطه شبکه کانادایی سی‌بی‌سی (۳ جولای ۲۰۲۰) تاکید کرده است: «به یک فایل صوتی از گفت‌وگوی مقام ارشد سازمان هواپیمایی ایران و یک عضو خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی دست‌ یافته، که در آن گفته شده آسمان تهران در زمان حمله سپاه به پایگاه‌های آمریکایی باز ماند تا طرح حمله فاش نشود».

همچنین جا دارد تا به تجمع خانواده ها و بازماندگان قربانیان این حادثه دلخراش که روز گذشته در دادسرای تهران انجامید ، اشاره شود. ابعاد دروغگویی های عامدانه حکومت بحدی است که پدر یکی از جان باختگان در سخنانی جواد ظریف، وزیر خارجه و حاجی زاده فرمانده فضا هوای سپاه را «جنایتکار» نامید.
وی در این سخنان شجاعانه افزود: «یک مشت آدم جنایتکار چطوری ممکن است در تحقیقات شرکت داشته باشند، چاقو چه جوری ممکن است دسته خودش را ببرد. آیا این امکان‌پذیر است؟ فرمانده هوافضایی که خودش تا مفرق دستش به خون فرزندان ما آلوده است آیا اجازه می‌دهد که تحقیق به درستی انجام شود».

این خشم و تنفر عمومی از اعمال ضد انسانی آخوندی در حالی است که حکومت تا به امروز با تاکتیک های مختلف تلاش دارد تا با گذشت زمان، موضوع این جنایت را به فراموشی بسپارد. پیشتر نیز دولت اوکرائین از عدم هرگونه همکاری رژیم آخوندی با این کشور برای انجام تحقیقات مستقل خبرداده بود.