ویروس خامنه ای - فقر معیشتی به دهک ششم رسید


به‌یقین یکی از تبعات رشد فقر و فلاکت در دیکتاتوری ولی‌فقیه وجود سیاست‌های میهن برباده رژیم آخوندی علیه سلامت و شادابی جامعه می باشد.

براین منظر شاهد هستیم که چگونه رژیم فاسد آخوندی اموال و دارایی های ملی را به یغما می برد و عامدانه تلاش می کند تا با ضریب زدن به فقر در کشور ، میلیون ها خانوار را به نان شب و دریافت «یارانه» های ناچیز محتاج نماید.
هدف خامنه ای در هراس از قیام توده های گرسنه با راه اندازی عامدانه این سیاست ضد انسانی، همان وابسته نمودن جامعه به حکومت با دریافت ساده ترین و نازل ترین مواد غذایی مانند برنج، سیب زمینی، پیاز، روغن و حبوبات می باشد.

ابعاد فقر در ایران آخوند زده بحدی است که تازه ترین داده ها سخن از وجود رشد فقر معیشتی تا دهک ششم را دارند.
یک گزارش حکومتی در این رابطه اعتراف کرده است: «عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست». (سایت حکومتی بهار ۶ دیماه ۱۳۹۹)

واقعیت در این رژیم غارتگر و سرکوبگر آن است که موضوع فقر معیشتی تنها به این مورد بسنده نمی کند، بلکه متاسفانه بقدری گسترش یافته که حتی به اصلی ترین نیازهای غذایی مردم مانند «نان» نیز کشیده شده ، تاجائیکه بخش های بزرگی از میهن امان اکنون شاهد آگهی های متعدد از «خرید نان قسطی نداریم» خبرداده اند.

پیشتر یک گزارش حکومتی اعتراف کرده بود: «مردم برخی مناطق کشورمان مثل سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و بوشهر از فرط فقر و نداری به خرید نان نسیه رو آورده‌اند. آنها کارت‌های ملی خود را نزد نانواها گرو می‌گذارند و سر ماه با یارانه‌های ناچیز خود تسویه می‌کنند». ( سایت حکومتی همشهری ۱۷ آذر ۱۳۹۹)

بواقع از خواندن و دیدن چنین نمونه هایی عرق شرم بر پیشانی انسان می نشیند، آنهم در سرزمینی بروی دریایی از منابع طبیعی گاز و نفت و یا با بالاترین پتانسیل تولیدات کشاورزی.
این وضعیت بحرانی در حالی است که اکنون به دلیل رشد و نمو ویروس مرگبار کرونا، فشار و ظلم حکومتی بر مردم و بویژه اقشار ضربه پذیر دو چندان شده است.
عدم اختصاص بودجه برای رفاه، آسایش، درمان و تغذیه مردم از سوی دولت شیخ حسن، به موازات سرمایه گذاری های کلان رژیم در زمینه تاسیسات اتمی و موشکی که تازه ترین آن، هزینه های سنگین برای ساخت زیر زمین و تونل در میان کوه ها می باشد، تنها نمونه های کوچکی از بی تفاتی رژیم نسبت به جان میلیون ها خانوار ایرانی است.

همچنین گزارش فوق می افزاید: «انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی نیز اعلام کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در ایران مصرف گوشت قرمز، سفید، تخم‌مرغ و لبنیات را به شدت کاهش داده یا آن‌ها را از سفره خود حذف کرده‌اند. افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه و کالاها، قدرت خرید بسیاری از خانوارهای ایرانی را کاهش داده و باعث گسترش خط فقر در ایران شده است. درباره خط فقر مطلق در ایران اعداد متفاوتی اعلام شده است، اما اگر رقم ۱۰ میلیون تومان درست باشد، خط فقر مطلق از سال ۹۶ تاکنون بیش از دو برابر شده است».