ویروس ولایت - از کار افتادن جی پی اس و تله کابین عامل جان باختن کوهنوردان



روز گذشته رسانه های حکومتی از جان باختن حداقل «۱۱ کوهنورد» در رشته کوه های شمال تهران خبرداده اند.

بر اساس داده های رئیس فدراسیون کوهنوردی ، «هنوز چند جنازه دیگرنیز در کوه ها وجود دارند » که بدلیل مسدو بودن راه های ارتباطی از آخرین وضعیت مابقی کوهنوردان خبری در دست
 نیست.
وی در این رابطه به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته است: «در آخرین اطلاعات کسب‌شده متاسفانه ۱۱ فوتی در ارتفاعات تهران داشتیم. هنوز چند جنازه در ارتفاعات وجود دارد که قرار شد امروز تیم‌های امداد و نجات آن‌ها را به پایین انتقال دهند».

ظاهرا این ورزشکاران بدلیل «بروز بوران و ریزش بهمن » جان خود را از دست داده اند ، اما اگر قدری موشکافانه به رسانه های حکومتی نظر بیافکنیم، به یقین به ابعاد دیگری از ماجرا پی خواهیم برد.
برای نمونه سایت حکومتی تابناک ( ۷ دیماه ۱۳۹۹) در گزارشی قطره ای ، اعتراف کرده است: « ماموریت نجات حدود یکصد کوهنورد که در ایستگاه هفت تله کابین توچال گیر افتاده بودند و با خاموش شدن تله کابین، نگران رهایی از کوهستان بودند. پیگیری از مسئولان تله کابین به این نتیجه منجر شد که توقف عمدی است».

عرف معمول در زمان بوقوع پیوستن چنین حوادثی آن است که نخست تیم های امداد را از جریان مطلع ساخته و سپس دست به توقف تله کابین ها می زنند، اما از آنجائیکه در دیکتاتری ولی فقیه واقعیتی بنام «بلبشو» در سیستم مدیریت کشور نهادینه گردیده ، همواره چرخ وقایع بر محور دیگری دور می زند.

ابعاد این افتضاح که منجر به مرگ و در تله افتادن ده ها کوهنورد گردیده بسیار فراتر از قطع تله کابین نیز گزارش شده است.
این گزارش در ادامه می افزاید: «امیدواری به اتفاقی که برخی گزارش‌های منتشر شده در ساعات اخیر، رقم خوردنش را غیرممکن جلوه می‌دهد، چون یکی از عوامل مهم در سرگردانی کوهنوردان در کوهستان، اشکال جی پی اس اعلام شده که به طور ویژه در مناطق کوهستانی بیشتر خودنمایی می‌کند و تعجب بسیاری را در پی داشته است».
 
واقعیت در ایرن آخوند زده آن است که کلیه شبکه های مخابرات کشور در دستان آلوده سپاه پاسداران و زیر مجموعه های آن می باشد. این ارگان سرکوبگر نه تنها متولی خطوط شهری و تلفن های همراه ، سیستم های شنود ، جاسوسی و پیگیری مردم ، بلکه فراتر از آن مسئولیت اداره و ساماندهی «جی پی اس» را نیز عهده دار می باشد.
همچنن طی سال های اخیر شاهد هستیم که سپاه پاسداران از طریق راه اندازی ردیاب هی قلابی بنام «ردیاب شخصی» که عموما برای ورزشکاران ، بیماران، کشاورزان و یا کودکان ساماندهی شده اند ، به سرمایه های نجومی دست یافته است.
برای نمونه خبرگزاری حکومتی مهر ( ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ) در این رابطه آگهی کرده است: «ردیاب شخصی یکی از مهمترین محصولاتی است که با ورود به بازار توانسته بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات روزمره را از بین ببرد».