کرونای ولایت - فروش نوزاد سه برابر شده


با نیم نگاهی به حجم عظیمی از آگهی‌های دیواری در معابر و خیابان‌ها به یقین می توان به عمق بحران روبه رشد فقر و فلاکت در دیکتاتوری فاسد و غارتگر آخوندی رسید.

این وضعیت ضد انسانی در سایه وخامت وضعیت معیشتی و همچنین ویروس کرونا بحدی سرعت یافته که بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی نسبت به تبعات آن زنگ‌های خطر را بصدا در آورده اند.
برای نمونه سایت حکومتی همشهری ( ۸ دیماه ۱۳۹۹) به نقل از یک آسیب شناس می نویسد: «موضوع پیش‌فروشی نوزادان بر حسب سفارش و همچنین فروش جنین، روشی است برای کسب درآمد و تامین مخارج خانواده‌هایی که این روزها درآمدی ندارند. همچنین فروش اعضای بدن مانند کلیه یا قسمتی از کبد و ... تا حدی زیاد شده که کافی است سری به بیمارستان‌ها تخصصی کلیه در تهران و شهرهای بزرگ بزنیم».

ابعاد فقر و فلاکت در ایران آخوندزده بحدی است که اکنون به مانند سیاهچاله ای در حال بلیعدن شیرازه های جامعه می باشد.
براین منطق طی سال های اخیر و با وجود درامدهای هنگفت از فروش نفت و صادرات، شاهد هستیم که قریب ۳۳ میلیون ایرانی اکنون به حاشیه شهرها رانده شده اند، امری که نشان از عمق بحران و ابعاد وخیم معیشتی، شغل و زندگی برای میلیون‌ها خانوار را به نمایش می گذارد.

براین سیاق بسیاری از خانواده های دردمند راهکار برون رفتن این وضعیت بحرانی را در فروش اعضا و ارگان های بدن مانند کلیه، بخش هایی از کبد، شبکیه چشم، فروش نوزاد و جنین بدنیا نیامده و حتی در تازه ترین نمونه آن در فروش «مو و گیسوان بلند» جستجو میکنند.

این گزارش در ادامه ضمن اذعان به این وضعیت ضد انسانی می افزاید: «برای تهیه و تامین بعضی از این اقلام دارویی مردم با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند مبلغی را از کسی قرض کنند. چرا که هر فرد اگر از اقوام نزدیک هم باشد، نگران روزهای آینده خویش است و سعی می‌کند پس‌اندازی برای خود و خانواده نگه دارد.
بلاتکلیف گذاشتن مردم درباره هزینه‌های درمان در کنار افزایش لحظه‌ای قیمت‌های اقلام ضروری و خوراکی، باعث مشکلات روحی و روانی در هر فرد می‌شود».

همچنین باید به پیامد ها و آثار این روند مخرب نیز اشاره نمود. برای نمونه عصیان های اجتماعی، افزایش خودکشی، افسردگی، قتل، دزدی ، اعتیاد، مصرف الکل، خشونت های خانگی و یا آمار روبه رشد طلاق به یقین از تبعات این وضعیت بحرانی می باشند.

در نمونه ای دیگر خبرگزاری حکومتی ایلنا( ۷ دیماه ۱۳۹۹) در گزارشی، به گوشه ای دیگر از ابعاد فقر و فلاکت در رژیم آخوندی اینگونه اعتراف کرده است: «آن طرف‌تر پیرمردی که کیسه‌ای از ضایعات را بر دوش دارد، می‌گوید: «دندان مصنوعی میت می‌فروشم»؛ می‌گویم: چند می‌فروشی؟ پاسخ می‌دهد: «تو خریدار نیستی»، می‌گویم: حالا بگو چند؛ شاید خریدم، پاسخ می‌دهد: «۱۰ هزار تومن».