شلیک موشک به هواپیما - پرونده ای که همچنان خاک می خورد


با وجود گذشت قریب یکسال از شلیک عامدانه دو موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی در آسمان تهران از سوی سپاه پاسداران، تمامی شواهد و قرائن سخن از آن دارند که رژیم آخوندی عامدانه به دنبال خرید وقت با هدف سرپوش گذاشتن براین جنایت عامدانه می باشد.

همچنین تازه ترین داده های حکومتی سخن از دارند که دیکتاتوری ولی فقیه براثر فشارهای بین المللی و داخلی، ظاهرا از پرداخت «۱۵۰ هزاردلار» غرامت برای جان هر یک از قربانیان سخن به میان آورده است.
دراین رابطه سایت حکومتی عصر ایران (۱۰ دیماه ۱۳۹۹) در گزارشی می نویسد: «هیئت دولت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار را به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی اختصاص داد».

این وضعیت در حالی است که خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان پیشتر نه بر پرداخت خسارت مالی، بلکه بر ضرورت شفافیت و به عدالت کشاندن عوامل و آمران این کشتار دستجمعی پافشاری کرده بودند.
به یقین این همان نکته کلیدی در پرونده می باشد که رژیم آخوندی تلاش دارد تا به ضرب «دلار»، از باز شدن پرونده حقوقی این کشتار ممانعت بعمل آورد. در این راستا نیز باید به عدم همکاری رژیم با جامعه بین الملل و یا مخدوش نمودن پرونده ای بنام «جعبه سیاه» که آخرین مکالمات میان برج پرواز و خلبان هواپیما صورت گرفته، اشاره نمود.

در فردای شلیک به این هواپیمای مسافربری فاش گردید که دو موشک به فاصله زمانی ۱۰ ثانیه از سوی سپاه پاسداران شلیک گردیده است. همچنین در آن ایام کلیت سران، فرماندهان سپاه و رسانه های رژیم به مدت ۷۲ ساعت مهر سکوت در این رابطه برلب زده بودند و با انتشار اخبار ضد و نقیض و جعلی، تلاش داشتند، تا افکار عمومی را از واقعیت اصلی منحرف نمایند.

سپاه پاسداران نیز به عنوان متولی امنیت نظام، عامدانه فضای تهران را بروی خطوط هواپیمایی باز گذشته بود تا بدین ترتیب از پاسخ احتمالی آمریکا در فردای شلیک موشک به پایگاه‌های این کشور در عراق، مصون بماند. براین اساس تمامی دلائل و نشانه ها سخن از عامدانه بودن این کشتار را که طی آن ۱۷۶ مسافر بی دفاع جان خود را از دست داده اند، دارند.
 
همچنین وزیر امور خارجه اوکرائین که طرف اصلی این پرونده می باشد در تازه ترین سخنان تاکید کرده است که «کی‌یف هنوز گزارش فنی درباره سقوط بوئینگ اوکراین در ایران از تهران دریافت نکرده است». (سایت اسپوتنیک ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰)
وی در ادامه می افزاید: «با وجود همه فشارهای ما، با وجود همه تلاش های ما برای مذاکره به این روش تا پایان سال، طرف ایرانی هنوز به وعده‌های خود عمل نکرده است. ما به عنوان مثال هرگز گزارش فنی در مورد فاجعه دریافت نکردیم و نتوانستیم در مذاکرات پیش برویم».