ویروس ولایت -افزایش غنی سازی همزمان با شلیک موشک

همزمان با افزایش حملات تروریستی در کشورهای همسایه و منطقه از سوی ولی فقیه، داده‌های بین المللی نیز سخن از ادامه نقض توافق اتمی از سوی رژیم آخوندی را دارند.

دراین رابطه خبرگزاری آلمان (۱ ژانویه ۲۰۲۱) در گزارشی از جمله تاکید کرده است: «مقامات ایران به آژانس اطلاع داده‌اند که غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را آغاز خواهند کرد. این میزان غلظت به معنای بازگشت به فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی به پیش از سال ۲۰۱۵ است که قدرت‌های جهانی با ایران به توافقنامه‌ای موسوم به "برجام" رسیدند».

تصمیم رژیم آخوندی به افزایش درصد غنی سازی تا سقف ۲۰ درصد که آن را از طریق «کشورهای دوست» به گوش جامعه بین المللی رسانده است، به یقین قدم دیگری برای باجگیری و ادامه سیاست شانتاژ، آنهم در آستانه تغییر دولت در کاخ سفید می باشد.
براین اساس خامنه ای تلاش دارد تا دستان خالی حکومت را برای رفتن به پای هر میز مذاکره ای و چک و چانه های بعدی «پر نماید».

این سیاست مخرب در ادامه برداشتن پنج گام دیگر می باشد که رژیم آخوندی طی یک سا ل و نیم گذشته به اجرا گذاشته است. برای نمونه باید به افزایش تعداد سانتریفیوژ ها، بکار گیری مدل های جدید آی آر ۲ ام، افزایش ذخایر اورانیوم و نیز راه اندازی دو سایت های مخفی اشاره نمود تا پازل این روند روشن تر گردد.

همچنین علی اکبر صالحی، متولی سازمان سازمان انرژی اتمی نیز در سخنانی ضمن دادن علائمی از غنی سازی قریب الوقوع تا سقف ۲۰ درصد گفته است: «ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است؛ فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می توانیم کار را شروع کنیم».
وی سپس می افزاید: «ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم اما دولت آیین نامه‌ای در خصوص چگونگی اجرای آن باید ابلاغ کند و رئیس جمهور باید دستور اقدام صادر کند».

دراین رابطه مجلس تحت فرمان خامنه ای نیز در مصوبه ای دولت شیخ حسن روحانی را ملزم به غنی سازی ۲۰ درصدی نموده، امری که تا به امروز بدلیل جنگ قدرت در میان باند های حکومتی هنوز عملی نشده است.
خامنه ای با طرح «اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها»، موضوع غنی سازی «۲۰ درصدی» را در چشم انداز قرارداده و بدین سان تلاش می کند تا همزمان با افزایش حملات تروریستی، پرتاپ موشک و نیز شتاب بر سر پروژه ساخت سلاح اتمی، جامعه بین الملل را نسبت به برداشتن تحریم ها مجاب نماید.

همچنین آخوند روحانی نیز امیدوار است تا قبل از خداحافظی از «قوه مجریه» دستور راه اندازی مذاکرات را از خامنه ای دریافت نماید و بدین سان باند وی تبعات سیاسی حاصله از آن را، انهم تنها چند ماه مانده به نمایش انتخابات، به جیب خود واریز نماید.