ویروس ولایت - پارادوکسی بنام «برجام»



درحالیکه ولی فقیه زهر خورده در آخرین سخنان خود امکان هرگونه «مذاکره جدید» برسر توافق اتمی را منتفی اعلام کرد و صرفا خواهان «برداشته شدن تحریم ها» گردید، اما مشاور و وزیر خارجه حکومت در بیت خامنه ای از «شروط بازگشت» به برجام و چشم انداز دور «جدید » مذاکرات سخن به میان آورده است.

ولایتی در این رابطه می گوید: «اگر می‌خواهند برگردند باید شرایط مورد نظر که شرایط کاملاً معقولی است را انجام بدهند و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنند». (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۳ دیماه ۱۳۹۹)
ظاهر این جملات شاید با هدف برداشته شدن تحریم های کمر شکن علیه دیکتاتوری ولی فقیه باشند، اما به یقین بیان چنین مواضعی، رئیس جمهور جدید آمریکا را هدف قرارداده و بدین سان خامنه ای تلاش دارد تا پیام «مذاکره» از سوی مشاور خود در سیاست خارجی به طرف مقابل اعلام نماید.

وی در ادامه خواستار «لغو مکانیسم ماشه» در مذاکرات آتی گردیده که پیشتر در قطعنامه ۲۲۳۱ شوار ی امنیت ملل متحد بعنوان اهرمی برای مجاب نمودن رژیم آخوندی برآن تاکید شده است.
ولایتی سپس می افزاید: «حتی (خامنه ای) از اوّل به قضیه‌ مکانیسم ماشه راضی نبودند و خلاف‌نظر ایشان انجام شد. حتماً در صورت برگزاری مذاکرات بعدی باید این مکانیسم به‌عنوان یک اصل غیرمنطقی کنار گذاشته شود».

به یقین ولی فقیه خوب میداند که اساسا راه افتادن تحریم های نفتی، مالی، بیمه، کشتی رانی و یا علیه بسیاری از ارگان های غارت و سرکوبگر رژیم از سوی ایالات متحده اتخاذ گردیده و مکانیسم ماشه بندی است که در قطعنامه کشورهای ۵ بعلاوه ۱ مورد تصویب قرار گرفته است.
وی بدین سان می خواهد تا با یک تیر دو نشان زده و این دو موضوع را که به لحاظ حقوق بین المللی به یکدیگر ربطی ندارند، با هم گره بزند.
همچنین بر خلاف تمامی ادعاهای رژیم آخوندی راه افتادن تحریم ها بدلیل نقض آشکار توافق اتمی، مخفی کاری و ادامه سیاست های مخرب اتمی و موشکی خامنه ای می باشد که اکنون منطقه را به لبه پرتگاه مسابقه اتمی کشانده است.

مظلوم نمایی های خامنه ای و شیون و فریاد زدن در حالی است که بنابرداده های بین المللی رژیم آخوندی با برداشتن حداقل ۵ گام، آشکارا برجام را نقض کرده است.
نمونه هایی مانند «۱۲ برابر» شدن سقف اورانیم ذخیره شده، راه اندازی سانتریفیوژ های مدل بالا، رفتن بسوی غنی سازی ۲۰ درصدی و انتقال مجموعه ای از سایت های اتمی بداخل تونل های زیر زمینی بخشی از آن می باشند.
تازه ترین نمونه آن نیز طراحی سایت مشابهی به مانند آب سنگین اراک می باشد که اخبار آن طی روزهای اخیر به بیرون درج کرده است. همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس رژیم اخیرا اعلام کرد: «اگر تا سوم اسفند، آمریکا تحریم‌های مالی، بانکی و نفتی را حذف نکند؛ قطعا بازرسان آژانس را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد».

در رابطه با نقض تعهدات اتمی رژیم آخوندی نیز خبرگزاری رویترز به نقل از اتحادیه اروپا اعلام کرده است: «۲۷دولت اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی که اواخر روز دوشنبه منتشر شد گفتند: «آغاز غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم ایران در کارخانه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت فردو تا ۲۰٪... یک تحول بسیار جدی است و بسیار نگران‌کننده است». (سایت مجاهدین خلق ۲۳ دیماه ۱۳۹۹)