سی ان ان:‌ مریم رجوی مرگ رفسنجانی را فرو ریختن یکی از دو پایه فاشیسم مذهبی توصیف کرد

پایگاه خبری سی.ان.اس. نیوز، گزارش داد: «شورای ملی مقاومت ایران بر این عقیده است که مرگ رفسنجانی به معنی حذف یکی از پایه‌های رژیمی است که امیدوار است شاهد شکست تمامیت آن باشد».

مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، مرگ او را فروریختن «یکی از دو پایه و وزنة تعادل فاشیسم دینی حاکم بر ایران» توصیف کرد.
وی در بیانیه‌یی ضمن اشاره به «نزدیک‌شدن سرنگونی» رژیم مذهبی، گفت: «رفسنجانی همواره نفر شمارة دو این رژیم و وزنة تعادل آن بوده و در حفظ آن نقش تعیین‌کننده داشته است. اکنون رژیم تعادل درونی و بیرونی خود را از دست می‌دهد».
(مریم) رجوی گفت که رفسنجانی طی ۳۸ سال (گذشته)... «در سرکوب داخلی و صدور تروریسم به خارج و تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی، نقش تعیین‌کننده داشت».
سی.ان.اس. نیوز، خاطرنشان کرد: «رفسنجانی... به صدور فرمان قتل مخالفان برجسته در خارج کشور طی دوران ریاست‌جمهوری‌اش متهم شده است؛ از جمله ترور ۴ مخالف ایرانی کرد در رستوران میکونوس برلین در سال ۱۹۹۲... مخالفان ایرانی دیگری که در شرایطی مشابه طی دوران ریاست‌جمهوری رفسنجانی کشته شدند (از جمله عبارتند از:)... کاظم رجوی از شورای ملی مقاومت و سفیر پیشین ایران در ملل متحد که در سال ۱۹۹۰ در نزدیکی ژنو ترور شد. بازرسان سوئیسی، رژیم ایران را مسئول (این ترور) دانستند... و مقامات حکم جلب فلاحیان وزیر اطلاعات رفسنجانی را صادر کردند».
این منبع خاطرنشان می‌کند: «ترورهای دیگری که دولت رفسنجانی مسئول آن (شناخته شده) شامل (قتل) محمد حسین نقدی نمایندة شورای ملی مقاومت ایران در رم است که در مارس ۱۹۹۳ در خیابانی در پایتخت ایتالیا کشته شد؛ (و نیز) زهرا رجبی از شورای ملی مقاومت... که در فوریه ۱۹۹۶ به‌همراه یکی از همکارانش... در ساختمانی در استانبول (ترور شد)».