تحولات عراق - نقش رژیمهای تهران، دمشق، بغداد در گسترش داعش

علی خضری دستیار 5 سفیر آمریکا در عراق به تلویزیون سی.ان.ان گفت: رژیمهای دمشق و بغداد و تهران و حزب‌الله لبنان در گسترش داعش نقش دارند.

وی، که دستیار 5 سفیر آمریکا در عراق و مشاور ارشد 3 رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و رئیس کنونی شرکت پروگرام پارتنرز مستقر در دبی است، افزود: از نظر من داعش یکی از زیر مجموعه‌های یک سرطان بزرگتر است، که این همان حاکمیت ضعیف در بغداد و دمشق می‌باشد.
علی خضری اضافه کرد: اگر ما با حاکمیت بد در دمشق و بغداد و حامیان آنها در جاهایی مانند تهران و حزب‌الله در لبنان برخورد نکنیم، احتمالاً این، به یک جنگ گسترده‌تر منطقه‌ای گسترش خواهد یافت».
تلویزیون سی ان ان -14آذر93
 
به گزارش تلویزیون التغییر فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا؛ لوید آستین وارد بغداد شد.
وی قرار است با العبادی و فرماندهان بالای نظامی عراق و هم‌چنین مسعود بارزانی در زمینه طرح مقابله با داعش بحث و گفتگو کند.
تلویزیون التغییر - 16بآذر93
 
تلویزیون التغییر گزارش داد: ماجده التمیمی عضو کمیسیون سالم سازی در پارلمان عراق فاش ساخت، بازنشستگان وابسته به دولت مالکی در یک ماه با کارتهای هوشمند متعدد، بیشتر از 23 بار حقوق دریافت میکرده اند.
15آذر93
 
به گزارش تلویزیون الرافدین، منابع آگاه فاش کردند که 175 کارمند و دیپلومات وزارت خارجه مدارک تحصیلی تقلبی دارند. این منابع اضافه کردند که کمیته ای جهت بر رسی این موضوع، تشکیل شده است.
16آذر93

تلویزیون الرافدین درگزارش دیگری گفت: استاندار بصره گفت، 5500کارگر موهوم، از شهرداری این استان حقوق می گرفتند که اخراج شدند. 180خودرو توسط آنان به‌شکلی غیرقانونی کرایه داده‌ شده‌اند.
16آذر93

رافع عبدالجبار عضو هیأت سیاسی فراکسیون احرار وابسته به مقتدی صدر مسئولیت شکست امنیتی و بحرانهای اقتصادی که عراق از آن رنج می برد را متوجه دولت مالکی دانست.
به گزارش این خبرگزاری مستقل ایپا، عبدالجبار گفت: نباید در حسابرسی از کسانی که در رسیدن عراق به مرز فروپاشی امنیتی و اقتصادی دست داشته است، کوتاهی کرد.
خبرگزاری مستقل ایپا -15آذر93