اد رویس: اوباما مردم ایران را رها کرد و جانب آخوندها را گرفت

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است وقتی باراک اوباما مردم ایران را رها کرد و جانب آخوندها را گرفت، مرتکب اشتباه بزرگی شد.

همزمان با سال نو ایرانی، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی مصاحبه یی با مطبوعات این کشور گفت: اشتباه بزرگی که توسط دولت اوباما درباره ایران انجام شد این بود .زمانی که انتخابات به سرقت رفت از مردم ایران حمایت نکرد و به جای آن به آخوندهای حاکم کمک رساند. به گفته اد رویس منافع آمریکا در تقویت مردم ایران است و نه در رژیم مذهبی که با مشت آهنین بر آنها حکومت می‌کند.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریاک با اشاره به فرصت از دست رفته سال ۲۰۰۹ گفت:دولت اوباما شانس مردم ایران را برای آزادی در برابر رژیم مذهبی سرکوبگر ربود. مردم ایران مشتاق یک دمکراسی بدون حکومت دینی بودند، آمریکا اجازه تحقیق این فرصت را نداد.
به گفته اد رویس یدر هفته های اخیر رژیم ایران دو بار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را با شلیک موشکهای بالستیک قاره پیما نقض کرد. در جریان مذاکرات اتمی وندی شرمن ـ مذاکره کننده آمریکایی ـ گفته بود کنترل روی برنامه موشکهای قاره پیما و موشکهای بالستیک بخشی از قرارداد خواهد بود. اوباما هم هم همین تضمینها را داده بود اما در عمل این هم زیر پا گذاشته شد.
... جان کلام اینکه ضروریست آمریکا درک کند منافع ما با مردم ایران گره خورده است و نه با حکومت مذهبی.