ادامه جدال و کشمکش در راس نظام آخوندی و ما بین باندهای رژیم

با وجود گذشت بیش از یکماه از نمایش انتخابات، جدال و کشمکش در راس نظام آخوندی و ما بین باندهای رژیم همچنان ادامه دارد.

شورای نگهبان ارتجاع دست کم در پنج حوزه انتخاباتی، نتایج را تأیید نکرده و شمارش مجدد آرا در برخی مناطق ادامه دارد.

رفسنجانی در دیدار با وزیر کشور و اطلاعات رژیم بار دیگر شکست فضاحت‌بار خامنه‌ای در نمایش انتخابات را به رخ او کشید و گفت: نتایج انتخابات اخیر نشان داد که مردم به لیست‌ها به طور کامل رأی دادند و این امر نشانگر این است که مردم به خوبی درک کرده‌اند که انتخابات انفرادی جواب نمی‌دهد... با هوشیاری به نتایج خوبی در انتخابات دست یافتیم و من توفیق پیدا کردم در بخشی از آن حضور ناچیزی داشته باشم.
رفسنجانی افزود: انتظار می‌رود دیگر از تریبون مجلس شاهد هتاکی‌ها، دروغ‌گویی‌ها و سوء استفاده‌ها نباشیم.
وی در این دیدار به ویژه از استاندار اصفهان خواست تا مسائل این استان را حل کند. یکی از مسائلی که باند رفسنجانی روحانی در اصفهان با آن مواجه است، حذف یک کاندیدای برنده از این باند، توسط شورای نگهبان است.
شورای نگهبان نظام آخوندی آرای مینو خالقی را باطل اعلام کرد. وزارت کشور دولت آخوند روحانی اعلام کرد که دلایل باطل کردن آرا اعلام نشده است، اما شورای نگهبان مدعی شد که دلیل باطل کردن آرا را به کاندیدای حذف شده اطلاع داده است. اما مینو خالقی گفت: تا کنون هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر موارد دریافت نکرده است.
رئیس ستاد انتخابات رژیم گفت که وزارت کشور موضوع رد صلاحیت مینو خالقی را بررسی کرده و در این خصوص با شورای نگهبان اختلاف نظر دارد. استاندار اصفهان نیز اعلام کرد موضوع ابطال آرا را پیگیری خواهد کرد.
در همین حال، معاون سیاسی و امنیتی استاندار رژیم در کهگیلویه و بویراحمد از بازشماری صندوق‌های آرا در حوزه بویراحمد و دنا خبر داد. در حال حاضر پنج حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان رژیم تأیید نشده است.
در همین حال، شکاف در شورای نگهبان تحت امر خامنه‌ای آشکارتر شده است. ابراهیمیان عضو شورای نگهبان با حمایت از رفسنجانی گفت: در آینده ممکن است در جلسه شورای نگهبان خیلی جاها با جنتی مخالفت کنم. ممکن است که بگویم او یک قاضی حرفه‌ای نیست.