نخست وزیر انگلستان: ما از فعالیت های موذیانه رژیم ایران در منطقه نگران هستیم

ترزا می‌، نخست ‌وزیر انگلستان، در مصاحبه با تلویزیون العربیه، درباره دخالت‌های رژیم آخوندی در منطقه گفت: «ما در نگرانی کشورهای خلیج‌فارس از فعالیت های موذیانه رژیم ایران و دخالت‌های آن در منطقه، شریک هستیم و به این کشورها برای عقب راندن تعرضات این رژیم، کمک می‌کنیم».

نخست وزیر انگلستان افزود: «امنیت کشورهای خلیج‌فارس، امنیت انگلستان به‌شمار می‌رود و تروریسمی که ان را هدف قرار داده، خیابانهای انگلستان را نیز هدف قرار می‌دهد.
ترزامی گفت:”. ما باید در این‌باره یک برنامه استراتژیک داشته باشیم».
نخست وزیر انگلستان در اجلاس سران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شرکت داشت. در بیانیه پایانی این اجلاس، ضمن محکوم کردن دخالتهای حکومت آخوندی، آمده است: انگلستان ملتزم به کار با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در برابر دشمن خارجی یا هر دخالتی در امور آنهاست.

این بیانیه و اظهارت نخست‌وزیر انگلستان با واکنش رژیم آخوندی مواجه شد.
تلویزیون رژیم گزارش کرد: «سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه پایانی سی و هفتمین نشست‌شان یک بار دیگر ادعاهای بی‌پایه و اساس خودشون رو درباره ایران مطرح کردند. نخست وزیر انگلیس هم که در این نشست حضور داشته بر همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران تأکید کرد. ترزا می گفته با صراحت می‌گویم ایران تهدیدی در منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس است.
سخنگوی وزرات امور خارجه در واکنش به اظهارات ترزا می تأکید کرد:
انگلیس در تلاش برای بازگشت به این منطقه مجدداٌ به سیاستهای تفرقه افکنان روی آورده که از دیدگاه ایران کاری عبث و غیرسازنده است.