تأکید بر کار برای افزایش قیامهای مردمی در ایران و کشورهای عربی

بیش از 10هزار نفر در اجتماعی که درهمبستگی با قیامهای مردم ایران و کشورهای عربی در پاریس برگزار شد، شرکت کردند. شرکت‌کنندگان بر ضرورت آزادی مردم از رژیمهای دیکتاتوری و زندگی در صلح و آزادی تأکید کردند.

 

 

ایلاف- فرامنطقه ای 31 خرداد از پاریس: در واقعه‌یی که اولین در نوع خود بود، بیش از ده‌هزار عرب و ایرانی بر همبستگی خود با قیامهای مردمی در کشورهایشان و ضرورت همبستگی با تظاهرات‌های اعتراضی برای تحقق سرنگون کردن رژیمهای دیکتاتوری و زندگی در صلح و امنیت به دور از تهدید و جنگ تأکید کردند. مریم رجوی رئیس شورای مقاومت ایران در سخنانش در این اجتماع بزرگ گفت، بهار عرب بر شکست و پایان حاکمان ایران تأکید می‌کند.


رجوی در سخنانش در اجتماعی که بیش از ده‌هزار تن از مردم عرب و ایرانی از کشورهای مختلف اروپایی در آن شرکت داشتند اضافه کرد، سرنوشت رژیم ایران همانند سرنوشت دیکتاتوری‌های عرب است و مردم ایران رژیم ولایت‌فقیه در تهران را سرنگون خواهند کرد. بعد از این‌که وی حمله نیروهای عراقی به قرارگاه اشرف وابسته به سازمان مجاهدین خلق در شمال بغداد و کشته شدن 36تن و مجروح شدن 360تن دیگر از ساکنان را محکوم کرد گفت، این حمله جهان را در برابر مسئولیت حفاظت از 3400ساکن اشرف از جمله هزار زن قرار می‌دهد.


رجوی به نوری مالکی نخست‌وزیر عراق حمله کرد و گفت ایران به او برای دست‌یابی به منصبش جهت اجرای اهدافش و کشتار ساکنان اشرف کمک کرد. وی به برداشتن محاصره از قرارگاه و خروج نیروهای عراقی از داخل آن و اجرای یک تحقیق بین‌المللی بی‌طرفانه درباره حمله‌یی که علیه آنان صورت گرفت، فراخوان داد.
وی بر حمایت از قیام مردم سوریه و لیبی برای آزادی از دست رژیمهایشان تأکید کرد. رجوی گفت، مقاومت ایران در مسیر تغییر این رژیم از طریق انتخابات آزاد و برپایی یک جمهوری آزاد و دموکراتیک برپایه جدایی دین از دولت و جامعه‌یی بر اساس عدالت و برابری از طریق تحقق سه هدف که همانا: آزادی، برابری و حکومت مردمی است، فعالیت می‌کند.
از سوی دیگر پاتریک کندی عضو سابق کنگره گفت که امروز جهان از اروپا تا آفریقا و خاورمیانه و ایالات متحده برای تحقق آزادی و پیشرفت در کنار مردم ایران می‌ایستند و بر ضرورت به‌عهده گرفت حفاظت ساکنان اشرف توسط جامعه بین‌المللی و ممانعت از تعرضهای حاکمان عراقی تأکید کرد.
سپس مسئولین فعلی و سابق ایالات متحده و اروپا و کشورهای عربی حول ضرورت حمایت از قیامهای مردمی که در حال حاضر کشورهای عربی و ایران برای تحقق اهدافشان در خلاصی از حکام وتحقق عدالت و دمکراسی در جریان است صحبت کردند
رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و تام ریچ، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا و پاتریک کندی فرزند سناتور ادوارد کندی نماینده سابق کنگره و مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا در سالهای 2007-2009 و اریتا جوسموت رئیس پارلمان فدرال آلمان (1988-1998) و سید احمد غزالی رئیس دولت سابق الجزائر و هیأتهای پارلمانی از پارلمان اروپا به‌ریاست آلخو ویدال کوادراس بعلاوه اعضای مجلس عوام انگلیس و پارلمان ایتالیا و پارلمانهای هلند، رومانی، فرانسه، اردن، فلسطین، سوئد و نروژ در این گردهمایی ایراد سخن کردند.
شخصیتهای فعال عربی بر اهمیت بالا بردن رویارویی مشترک در مقابل حاکمان ایران و حاکمان مستبد عرب و بازگرداندن منطقه به صلح و زندگی در امنیت تأکید کردند. و پشتیبانی حاکمان ایران از بعضی رژیمهای عرب را محکوم نمودند و این را بخشی از تمایل بی‌دنده و ترمز (دیوانه وار) رژیم ایران برای تسلط بر منطقه و مردم و مقدراتش بحساب آوردند.
اعراب و ایرانیها در بزرگترین گردهمایی که پاریس به خود دیده است.


عضو کمیته برگزار کننده جشنواره به ایلاف گفت که حاضرین گردهم آمدند تا برهمبستگی بر علیه حاکمانشان تأکید کنند و تاثیر بهار انقلابات عربی را بر مقاومت ایران در داخل وهمینطور وحشت رژیم تهران از قیامهای عربی و تلاشهایش برای متوقف کردن پیشرفت آن را بررسی کنند که بالاترین دلیل برای آن کمکهای نظامی و تکنولوژیکی و انسانی ایران برای سرکوب انقلاب مردم سوریه است.
مقام مسئول در شورای ملی مقاومت ایران اضافه کرد که در سالگرد قیام مردم ایران در سال 2009 که صدها کشته و هزاران مجروح برجای گذاشت و در توفان انقلابهای عربی که کشورهای متعدد را فرامی‌گیرد، ده‌ها هزار ایرانی هوادار سازمان مجاهدین خلق و هزاران تن از مردم عرب که کشورهایشان در انقلاب می‌جوشد برای تجمع در پاریس در روز شنبه در بزرگترین جشنواره‌ای که پایتخت فرانسه به خود دیده است برای همبستکی با مردم و رویارویی با حکومتهایشان دور هم گرد آمدند.
در این گردهمایی علاوه بر اعضا و رهبران مقاومت ایران صدها نماینده پارلمان و شخصیت سیاسی فرانسوی و اروپایی و آمریکایی و عربی شرکت کردند. کما این‌که هزاران تن از مردم عرب تبعیدیان سوریه و مصر و فلسطین و غیره شرکت داشتند.

 


این منبع افزود که آنان برای بیان همسویی بهار انقلابهای عربی با مقاومت ایران در گردهمایی شرکت کردند، وی گفت ”واضح است بهار انقلابهای عربی باید با بهار انقلاب در ایران همسو باشد و إلا رژیم ایران با تمام قوا بهارشان را به پاییز تبدیل خواهد کرد کاری که با انقلاب مردم ایران ضد رژیم شاه انجام داد ”
وی اشاره کرد که این واقعه امسال در زمانی رخ می‌دهد که ما در دنیای عرب با حالت جوشش و انقلاب روبه‌رو هستیم کما این‌که مقاومت ایران نیز مرحله خاصی را سپری می‌کند چرا که این گردهمایی بعد از هجوم به ساکنان کمپ اشرف در شمال بغداد در آوریل گذشته که 36نفر کشته همراه با 350 مجروح در پی داشت برگزار می‌شود. و در زمانیکه قضاییه فرانسه بعد از ده سال تحقیق در مورد این مقاومت اعلام کرد که مقاومت ایران از تروریسم مبرا است. کما این‌که حکومت آمریکا در حال بررسی حذف این جنبش از لیست تروریستی است.


این منبع تأکید کرد که در داخل ایران علی رغم صدها کشته و هزاران مجروح در جنبش مردمی ژوئن 2009و موج دستگیریهای ظالمانه و اعمال انواع شکنجه بر زندانیان، اراده مردم ایران برای تغییر دموکراتیک نه تنها تضعیف نشده بلکه بیشتر از هر زمان دیگر زنده است و تپش دارد.
در حالیکه بحرانهای داخلی رژیم به حد بی‌سابقه‌ای رسیده که کنترل آن غیرممکن است بهار انقلابهای عربی سبب نگرانی شدید رژیم ایران به‌دلیل تاثیرات آن بر داخل ایران شده است. و به همین دلیل برای جلوگیری از پیشرفت این انقلابها و برای انکار آن تلاش می‌کند. و بزرگترین شاهد بر این موضوع کمکهای تجربی و تکنولوژیکی و انسانی رژیم ایران برای سرکوب انقلاب مردم برادر سوریه است.
شرکت کنندگان، اعضاء کنگره آمریکا و هیأتهای پارلمانی کشورهای اروپایی و عربی و تعدادی از مسئولین بلندپایه در دولتهای اوباما و بوش و کلینتون خواستار اتخاذ اقدامات فوری از طرف سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حل موضوع اشرف شدند. کما این‌که از طرح اروپایی برای راه‌حل مسالمت‌آمیز موضوع اشرف و جلوگیری از کشتار بیشتر ساکنان بی‌سلاح اشرف حمایت کردند. شرکت‌کنندگان جابجایی اجباری ساکنان اشرف چه در داخل یا خارج عراق را مؤکدا رد کردند.
این گردهمایی هشت سال بعد از حمله به مقر شورای ملی مقاومت ایران در 17ژوئن 2003 برگزار شد که در آن 164پناهنده مخالف ایرانی در فرانسه دستگیر شدند. اخیراً قضات فرانسوی به‌طور رسمی صفت تروریستی منتسب به مسئولین سازمان را باطل کرده و اعتراف کردند اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران تروریست نیستند بلکه درست این است که اعضای مقاومتی مشروع هستند. اکثریت اعضای مجمع ملی فرانسه در بیانیه‌ای که اخیراً امضا کردند شورای ملی مقاومت ایران را به‌رسمیت شناختند.