خبرگزاری رژیم: چماق کنگره در دقیقه 90 مذاکرات بالا رفته است

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از یک دیپلمات غربی نقل کرد که رسیدن به توافق تا روز یکشنبه۲۹ تیر،بسیار نامحتمل است و مذاکرات در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت.

به گفته این خبرگزاری دو نفر از دیپلمات‌های نزدیک به گفتگوهای وین گفتند مذاکرات احتمالا زودتر به پایان خواهد رسید، زیرا اختلافات عمده تا یکشنبه برطرف نخواهد شد.
در همین حال، بدنبال انتشار خبرهای مربوط به نامه دو حزبی سناتورهای امریکایی به اوباما که در آن تاکید شده که هر گونه توافقی با رژیم ایران، مهلتی ۲۰ ساله داشته باشد و در این مدت، بازرسی‌هایی «دقیق و موشکافانه» از تاسیسات هسته‌ای رژیم انجام شود، روزنامهٴ حکومتی اعتماد در مورد نقش کنگره در توافق احتمالی اتمی به نقل از یک کارشناس رژیم نوشت: اگر دولت آمریکا نتواند با کنگره به توافق برسد، نمی‌تواند هیچ تعهدی در مذاکرات وین ۶ به ایران و گروه پنج بعلاوه یک بدهد. خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نوشت چماق تحریم کنگره در دقیقه 90 بالا رفته است. نمایندگان کنگره با استناد به صحبتهای باراک اوباما که گفته است «شکاف واقعی زیادی» بین طرفین باقی مانده، می گویند که دلیلی برای تمدید مذاکرات وجود ندارد و قطار تحریم ها باید یک بار دیگر راه بیفتد.
فارس 26تیر93