مخالفت نمایندگان پارلمان اروپا با سفر تعدادی از نمایندگان به ایران تحت حاکمیت آخوندها

استراسبورگ-نمایندگان پارلمان اروپا از حزب مردم اروپایی EPP که بزرگترین گروه سیاسی در پارلمان می باشد همراه با گروه محافظه کاران- رفرمیست ها ECR، امروز صبح یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در استراسبورگ برگزار کردند تا مخالفت شدید خود را با سفر برنامه ریزی شده تعدادی از نمایندگان پارلمان در روز پنجشبه به ایران تحت حاکمیت آخوندها ابراز بکنند.

نمایندگانی که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند از اعضای هیئت رابطه با ایران در پارلمان اروپا می باشند. پوتیتو سالاتو نایب اول این هیئت دراین کنفرانس، گفت: به خاطر نقض حقوق بشر در حاکمیت رئیس جمهور جدید رژیم ایران روحانی با چند صد اعدام، گروه حزب مردم اروپایی تصمیم گرفته است تا به ایران مسافرت نکند. مارکو اسکوریا گفت که مسخره است که تعدادی از نمایندگان بدون هیچ برنامه یا پیش شرطی دارند به تهران می روند. لذا رژیم ایران آنها را به هر جایی که بخواهد خواهد برد و برای مصارف تبلیغاتی مورد استفاده قرار خواهد داد.
جفری وان اوردن، یک نماینده ارشد از بریتانیا از گروه محافظه کاران- رفرمیست ها گفت که در شرایط کنونی و نقض حقوق بشر در ایران، پارلمان نباید کسی را به این کشور بفرستد. نماینده ایتالیایی اورسته روسی بر اعدام های دسته جمعی و حتی سنگسار تاکید کرد که همچنان در ایران ادامه دارد.
آقای سالاتو گفت: 5 نماینده که اساسا از گروه های دسته چپی هستند فردا به تهران خواهند رفت مگر اینکه این سفر در آخرین دقیقه مثل موارد قبلی، کنسل بشود.
11دسامبر2013