اعتراضات و تجمع جوانان و کارگران درشهرهای میهن

دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز یکشنبه 24 آذر در اعتراض به فضای امنیتی دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار کناره‌گیری سعید کشن فلاح، رئیس مزدور این  دانشگاه شدند. دانشجویان همچنین خواستار آزاد شدن فعالیت تشکل‌های دانشجویی و نشریات دانشجویی شدند.

جمعی از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور قم روز یکشنبه 24 آذر در اعتراض به کمبود امکانات ورزشی تجمع زدند.  

شماری از جوانان بندرعباس در منطقه 22 بهمن با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی که قصد دستگیری دو جوان را داشتند، درگیر شدند. در این درگیری که چهارشنبه شب رخ داد مزدوران رژیم شروع به تیر اندازی هوایی کردند. مردم محل نیز به کمک جوانان شتافته و یکی از مأموران سرکوبگر را گوشمالی دادند و او  را مضروب و مصدوم کردند.

جمعی ازکارگران اخراج شده شرکت کفش بلا درمقابل دادگاه ارتجاع در ولی عصر تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها به اخراج خود و پرداخت نشدن مطالبات عقب افتاده  اعتراض کردند. کارگران که بین 26 تا 30 سال سابقه کار داشتند ماه گذشته بدون هیچ دلیلی از کار اخراج شدند.

کارگران شرکت ابرساز در سرپل ذهاب، روز شنبه 23 آذر در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب افتاده تجمع کردند.

کارگران پتروشیمی فجر ماهشهر روز یکشنبه در اعتراض به فضای پلیسی کارخانه تجمع کردند.

بنا به گزارشهای دریافتی طی هفته گذشته و از روز شنبه 23 آذر بندهای مختلف زندان قزلحصار کرج توسط دژخیمان مورد تعرض و بازرسی های عمومی قرار گرفته است. زندانیان در هوای سرد، روزانه سه الی 4 ساعت مجبور میشوند در محوطه حیاط زندان وهواخوری سر پا بمانند تا وسایل آنان در داخل بندها و سایر اماکن بازرسی شود. این عمل ضد انسانی برای فشار بر زندانیان  بخصوص در زمان اجرای حکم اعدام در زندان انجام میگیرد.

مأموران جنایتکار نیروی انتظامی روز شنبه 23 آذر یک خودرو نیسان را  در نزدیک روستای گچین پایین در بندر عباس به رگبار بستند. براثر این اقدام جنایتکارانه  هر دو سرنشین این خودرو جان باختند.. قابل ذکر است که روز جمعه 22 آ‌‌ذر نیز در روستای جَلابی یک پژوی شهروندان هدف تیراندازی مزدوران جنایت پیشه رژیم قرار گرفت و راننده آن جان باخت.