سخنرانی ها در کنوانسیون جوامع ایرانیان برای دموکراسی - پاریس

 

فرانسیس تاونزند، مشاور کاخ سفید 2004- 2008

با تشکر، با تشکر فراوان، مفتخرم که مجدداً همراه شما خانم رجوی و همگی شما باشم. باید بگویم که در دفعات متعددی دیدار کرده ایم، آرزو می کردم که حتی میتوانستیم بگوییم این رژیم به همان اندازه همیشگی مخوف است. اما این دور باید بگویم ما متفق القول هستیم که این رژیم مخوفتر شده است. ما دیگر نمیتوانیم نابودی جامعه در ایران را نادیده بگیریم و این ناشی از سرکوب رژیم است. اعدامها با سرعتی هشدار دهنده و منزجرکننده ادامه دارند. به‌کارگیری حزب الله، نیروی قدس و سپاه پاسداران نه تنها در ایران، بلکه به‌کارگیری این امکانات و ارگانهای امنیتی و این ابزارهای سرکوب در سراسر جهان نیز افزایش یافته است. ما میدانیم که از آنها برای حمایت رژیم اسد در سوریه جهت قتل عام مردم خود استفاده میکنند و میدانیم که از اینها برای طراحی ترور یک سفیر در واشینگتن در آمریکا استفاده کردند. رژیم ایران به دنبال گسترش سیاست سرکوب و مداخله نه تنها در منطقه و در کشورهایی مانند یمن و بحرین، از میان بسیاری موارد دیگر، بلکه همچنین در جهان غرب است. ما دیگر نمیتوانیم تنها نظارهگر صحنه باشیم و زمان تغییر رژیم فرا رسیده است.
وقتی در مورد رزمندگان خط مقدم فکر میکنیم که چه کسانی هستند، میدانیم قطعاً مردم ا یران هستند که روزانه زیر این سرکوب زندگی میکنند. قطعاً باید به اشرفیها، آنهایی که در لیبرتی هستند، و البته 7 نفری که به گروگان گرفته شدهاند، فکر کنیم. به آنها میگویم، به آنها در ایران و لیبرتی و اشرف و به 7 گروگان میگویم، ما هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد. ما هر روز تلاش خواهیم کرد تا امنیت و آزادی شما را تضمین کنیم.
هر نوبت که از اینجا دیدار میکنیم من بسیار تحت تأثیر یادبود کسانی که در نبرد برای آزادی کشته شدند قرار میگیرم. من ناراحت میشوم که هر بار از اینجا دیدار میکنیم عکسها و تصاویر جدیدی در آن یادبودها قرار میگیرند. این نباید ادامه یابد. باید بگویم در حالیکه داشتم برای آمدن به اینجا آماده میشدم به این فکر میکردم که معنی شجاعت چیست؟ تعریف لغتنامه آن کیفیتی ذهنی است که آدمی را قادر میکند با اعتماد به نفس، مصممانه و دلیرانه، با خطر مقابله کند. به آنهایی که در لیبرتی و اشرف هستند و 7 گروگان، و به خانوادههای آنها میگویم که شجاعت شما الهام بخش ماست. خانم رجوی شما زندگی خود را وقف این را کردهاید و نمونهیی از این شجاعت هستید و ما بابت این الهام بخشی شما قدردانی میکنیم.

وقتی این سالن را ترک کرده و به خانه های خود برویم شجاعت آنها را در قلوب خود خواهیم داشت، و ما شجاعت آنها را به عنوان نقطه انگیزة خود خواهیم داشت. اما وقتی به خانههای خود میرویم نباید فقط در مورد آن حرف بزنیم. باید بیش از این جلسات اقدام کنیم. همانطور که از همکار خود از کالیفرنیای شمالی شنیدیم، زمان آن فرا رسیده است که از دولتمان بخواهیم نه تنها موضع بگیرد بلکه به یک اقدام و عمل واقعی دست بزند.
من به طور ویژه به همکاران آمریکایی خود که در اینجا حضور یافتهاند افتخار میکنم، و همچنین هیأتهای بسیاری از ایالات کالیفرنیا، تگزاس، جورجیا، ماساچوست و نیویورک، من همه پرچمهای شما را دیدم. ما باید از دولت آمریکا بخواهیم به تعهدات و وعدههای خود پایبند باشد. زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا تعهدات خود نسبت به ساکنان لیبرتی و اشرف را جدی بگیرد. زمان آن فرا رسیده است دولت آمریکا نه تنها از آنها حفاظت کند، بلکه موقعیت پناهندگی سیاسی را به آنها بدهد و به اینجا منتقل کند. زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا نه تنها از دولت مالکی حسابرسی کند بلکه بابت جنایتهایش علیه ساکنان لیبرتی و اشرف، مجازات کند.
در انتها، به مسأله یی میپردازم که همانطور که میدانید برایم بسیار عزیز است. اجازه بدهید مستقیماً با زنان بسیاری که اینجا حضور دارند، زنان ساکن در لیبرتی و اشرف، و شش تن از هفت نفری که به گروگان گرفته شده‌اند، صحبت کنم. علاوه بر خانم رجوی که یک الگو است، زنان نقش بسیار ویژه یی ایفا میکنند و در مبارزه برای آزادی یک مسئولیت بسیار ویژه برعهده دارند. زنان در این مبارزه، به شکلی بسیار ویژه، حامل کلیدهای آینده ایران آزاد هستند، زنانی که با مردان همتای خود برابرند و این برابری تضمین موفقیت شماست.
با تشکر
محمود نوبری - انجمن پناهندگان در حمایت از شورای ملی مقاومت ایران -  بلژیک

خانم رئیس جمهور، خانمها و آقایان، میهمانان محترم، مفتخرم که بخشی از این گردهمایی باشم. من نمایندة انجمنهای ایرانی حامی دموکراسی در بلژیک هستم. خیلی کوتاه میخواهم در مورد اهدافمان و فعالیتهایمان در بلژیک برای شما بگویم. بنابراین، با اجازه شما، ادامه صحبت هایم را به فارسی خواهم گفت.

سلام بر شما، سلام عاشقانه ما از این برنامه به قهرمانان و نوک پیکان مقاومت ایران گوهرهای بی بدیل مجاهد خلق خواهران و برادران اشرفی در زندان لیبرتی و صدها سلام بر معلم و رهبر والامقام مقاومت ایران، شیر همیشه بیدار مسعود رجوی.

آقای پاتریک کندی در صحبت هایشان اشاره به نلسون ماندلا کردند، اجازه می خواهم صحبت هایم را با سخنی از نلسون ماندلا شروع کنم. ما بدنبال یک جامعه آزاد و دموکراتیک می باشیم که در آن همه یکسان و با فرصت های برابر زندگی کنند این ایده ای است که ما حاضریم برای آن جان خود را فدا کنیم.
دوستان، من اینجا در خدمت شما هستم به نمایندگی از انجمن های ایرانیان مقیم بلژیک و تلاش می کنم خیلی فشرده دیدگاهها و فعالیت های خودمان را توضیح بدهم قبل از هر چیز اجازه بدهید خودم را معرفی کنم من محمود نوبری هستم الان سالیان سال است که در بلژیک زندگی می کنم مترجم و کارمند رسمی یک شرکت هلندی زبان هستم متولد تهران و از یک خانواده آذری و تبریزی الاصل هستم.
دوستان عزیز ما این روزها در آستانه سی و پنجمین سال حکومت ملاها و نظام ولایت فقیه هستیم در همین رابطه ما انجمن های ایرانی مقیم بلژیک در این شرایط جدید و بویژه بعد از آمدن شیخ مکار بنفش آخوند روحانی تلاش می کنیم تا صدای دهها میلیون ایرانی که انتخابات قلابی رژیم را تحریم کردند و خواهان تغییر کلیت این نظام کثیف هستند و خواهان استقرار یک نظام دموکراتیک بر محور آزادی، حقوق بشر و جدایی دین هستند، تلاش کنیم.
یکی از محورهای فعالیت های ما در بلژیک افشای لابی های رژیم است. ما انجمن های ایرانی در بلژیک در این شرایط جدید تلاش می کنیم تا چهره و حرف های دروغ و دو رویانه لابی ها و مزدوران رژیم در اروپا را افشا کنیم.
این لابی های رژیم تلاش دارند تا چهره سیاه و ماهیت دیکتاتوری این رژیم قرون وسطایی را که بر روی محور اصل ولایت فقیه سوار است ماست مالی کنند، آنها به دروغ و فریبکارانه تبلیغ می کنند، که آخوند معتقد به اصل ولایت فقیه یعنی آخوند روحانی می تونه مدره باشه، آنها به دروغ و فریبکارانه تبلیغ می کنند که اگر غرب و بخصوص شرکت های غربی با رژیم ملایان دیالوگ ، همکاری و یا معامله بکنند این رژیم استحاله خواهد شد. اما آخر افعی که کبوتر نمی زاید  
این روزها در پارلمان اروپا و بلژیک که انجمنهای ما در آنجا فعال هستند ، انجمن های ما در آنجا فعال هستند شاهد هستیم که چگونه رژیم در صدد چند تا نماینده اروپایی را و یا شرکت های تجاری را به ایران ببره، تا چنین وانمود کنه که ساختار تحریم ها شکسته شده رژیم و لابی هایش با این سفرهای پرخرج و تورهای توریستی برای نمایندگان اروپایی می خواهد صورت خودش را با سیلی سرخ نگه داره و با صحنه سازی چنین وانمود می کنه که دروازه های ایران باز شده غافل از اینکه از این سفرهای توریستی چیزی عاید طرفین نخواهد شد. انجمن های ما در بلژیک همچنین در زمینه حقوق بشر و مسائل فرهنگی مربوط به ایرانیان بسیار بسیار فعالیت های متنوعی را دارد. یکی از دیگر از فعالیت های انجمن های ایرانی در بلژیک افشای افرادی است که هر چند تعدادشان انگشت شمار است اما به دلیل شکستن مرزهای سرخ دوری و نزدیکی جبهه همبستگی خلق و همنوایی با وزارت ننگین اطلاعات تن دادند و با حمایت کردن و همکاری کردن با ماموران آنها و با فرافکنی های خنده دار بر علیه مقاومت سازمانیافته و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت به خوردن غلط های زیادی مشغول هستند، ولی ما مثل همه شما در جواب اینان و لابی کاران رژیم با صدای بلند و با افتخار می گوییم که به کوری چشم رژیم در گل مانده ملایان ما انجمن های ایرانیان در بلژیک و طرفداران دموکراسی و آزادی فعالیت های خودمان را افزایش خواهیم داد و شما را در همه جا افشا و سیه رو خواهیم کرد.
دستی که امروز توی دست ملاست اونهم شریک جرم این آخونداست،
در خاتمه با تعظیم در برابر جانباختگان و شهیدان راه آزادی، عدالت و بهروزی و با گرامیداشت 19 بهمن حماسه پر افتخار سیاهکل و حماسه 19 بهمن حماسه عاشوراگونه مجاهدین خلق این عاشقان شرزه که با شب نزیستند، رفتند و شهر خفته ندانست کیستند، فریادشان تموج شط حیات بود چون آذرخش در سخن خویش زیستند، سلام بر اشرف رجوی، سلام بر موسی خیابانی و درود بر اشرفیان قهرمان در لیبرتی این کلیداران فتح کشور عزیزمان ایران .

غزل افشار - انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا

باسلام ودرود به دوستان جوانم درلیبرتی

خانم رئیس جمهور، دوستان عزیز، با اجازه از شما من سلامهای گرم اعضا و رهبران انجمنهای ایرانی در ایتالیا را به اطلاع شما میرسانم. اسم من غزل افشار است. من فارغ التحصیل رشته زبان از دانشگاه ایتالیا میباشم. در حال حاضر به عنوان یک مترجم کار میکنم. من همچنین به همراه دوستان جوانم فعال اجتماعی و سیاسی در جوامع ایرانی در ایتالیا میباشم. همه همکارانم میخواستند امروز عصر در اینجا حضور داشته باشند اما بنا بر دلایل مختلف نتوانستند در این گردهمایی شرکت داشته باشند. بسیار خوشحالم که توانستهایم اولین کنوانسیون انجمنهای ایرانی در کشورهای مختلف را برگزار کنیم. کنوانسیون امروز ما شاهد آن است که صدها انجمن دیگر در سراسر جهان فعال و در حال مبارزه علیه ملاها در ایران میباشند. به این ترتیب ما احساس قدرت و توانمندی بیشتری میکنیم و امیدمان برای پیروزی بیشتر میشود. جامعه ما به سازمان مجاهدین خلق ایران و به شورای ملی مقاومت ایران اعتقاد دارد. ما به آنها اعتقاد داریم چرا که آرمانهای آنها تضمین آزادی، دموکراسی و حکومت قانون در ایران میباشند. ما با تمام فعالیتهایمان از آن حمایت میکنیم. همکارانم و من در یک جامعه آزاد در کشوری مانند ایتالیا میتوانیم به سادگی زندگی کنیم. اما چطور میتوانیم فقط به فکر خودمان و زندگی خودمان باشیم و جوانان ایرانی در کشورمان را فراموش کنیم؟ کسانی که از پایه یی ترین حقوق زندگی محروم شدهاند. کسانی که در فقر، نبود آزادی و امنیت سیاسی زندگی میکنند. در کشور من در ایران بسیاری از افراد جوان شاهد از هم پاشیده شدن خانوادههایشان به خاطر اعمال این رژیم و به خاطر دلایلی مانند فعالیتهای سیاسی میباشند. وقتی که پدر یا مادر یا خودشان دستگیر و زندانی و اعدام میشوند. بلافاصله کودکان بی سرپرست میشوند و هیچ الگویی در زندگی خود نخواهند داشت. و عجیب نیست که آنها پس از مدتی درگیر موارد مخدر میشوند و همین امر باعث از بین رفتن زندگیشان میشود. به این دلیل، من و بسیاری از افراد جوان در ایتالیا، بخصوص انجمن ما، به گذاشتن وقتمان برای تحقق آزادی و دموکراسی در ایران افتخار میکنیم. شخصاً مفتخرم که میتوانم مسیر پدرم که جانش را برای آزادی فدا کرد و مادرم که هم اکنون در کمپ لیبرتی برای همین هدف مبارزه میکند، ادامه دهم. بنابراین میخواهم از خانم رجوی و مقاومت ایران تقدیر کنم چرا که آنها به ما نشان دادند که چطور در این مسیر به یکدیگر بپیوندیم و تلاشهایمان را روی هم بگذاریم تا به حاکمیت ملاها و دیکتاتوری پایان دهیم.
درود برهمه شما ، زنده باد آزادی

ناهید بختیاری - جامعه پناهندگان ایرانی در هلند
با سلام خدمت خانم رجوی و مهمانان عزیز و همینطور سلام به اشرفیان عزیزم در لیبرتی
و با درود به تمامی شهدای راه آزادی به ویژه شهدای والامقام عاشورای مجاهدین در سال60
من خواهر مجاهد شهید فرانوش بختیاری دانشجوی پزشکی دانشگاه ملی ایران هستم که در سال61 در زیر شکنجه های دژخیم رژیم آخوندی به شهادت رسید. بسیار مفتخرم که به نمایندگی از طرف انجمنهای هواداران و حامیان مقاومت مقیم هلند یاری و پشتیبانی همه جانبه خود را این مقاومت با شکوه اعلام نمایم و ضمن تقدیر از تمامی زحمات خانم مریم رجوی رئیس جمهور محبوب و برگزیده مقاومت ملی ایران که به حق تمامی مجاهدان راه آزادی رهایی خود را مدیون ایشان می دانند بار دیگر متعهد می شویم که در این شرایط حساس کنونی صدای مردم اسیر میهنمان ایران باشیم و در کارزار سرنگونی شماره 3 و زیر پرچم هدایت خودشان فعالیتهایمان را صد چندان کنیم و همچنین به اشرفیان قهرمان در زندان لیبرتی که سمبلهای پایداری تا به آخر به هر قیمت هستند، و منبع حرکت و انگیزشهای ما می باشند هزاران درود می فرستیم و در پایان با صدای بلند تکرار می کنیم خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست ارتش آزادیبخش پاسخ آخر ماست.
با تشکر