رژیم ایران زندانی سیاسی را اعدام می کند

واشنگتن فری بیکن: نشریه رسمی کنگره آمریکا: مخالف سیاسی بخاطر حمایت از گروه اپوزیسیون به دار آویخته شد

به گفته رهبران اپوزیسیون و فعالان حقوق بشر که وضعیت را ردیابی می کردند مقامات رژیم ایران روز یکشنبه یک زندانی سیاسی مخالف را به اتهام "محاربه" اعدام کردند.
غلامرضا خسروی، یک مخالف سیاسی 49 ساله ایرانی، اوایل روز یکشنبه به دلیل حمایتش از سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI)، یک گروه اپوزیسیون که به دنبال سرنگونی رژیم حاکم است، به دار آویخته شد.
خسروی ابتدا در سال 2008 پس از اینکه سه هزار دلار به یک ایستگاه تلویزیون ماهواره ای وابسته به سازمان مجاهدین خلق، یک گروه مخالف تبعیدی شناخته شده به ام.ای.ک کمک کرد، به حبس ابد محکوم شده بود.
به گفته منابع نزدیک به خانواده خسروی مقامات ایران در آوریل 2012 مجازات را به اعدام تغییر داده و آن را در طول تعطیلات آخر هفته پس از اینکه خسروی از اجرای دستور محکوم کردن علنی سازمان مجاهدین خلق در مصاحبه خودداری کرد اجرا کردند.
فعالان حقوق بشر و مقامات سازمان مجاهدین خلق اعدام را محکوم و مقامات رژیم ایران را به محاکمه ناعادلانه و زندانی کردن خسروی، که خانواده اش به زندان اوین در خارج از تهران اواخر شنبه احضار شد و از حکم اعدام خسروی مطلع شدند، متهم کردند.
حامیان خسروی از دولت اوباما ابراز نارضایتی کردند و ادعا کردند که برای جلوگیری از نقض مستمر حقوق بشر و اعدام های تقریبا روزانه زندانیان کاری نمی کند.
براساس تویتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران، او اعدام را "نقض آشکار قوانین بین المللی" خواند و از آنچه که "دامنه گسترش اعدام ها در ایران از جمله اعدام نوجوانان" می خواند ابراز نگرانی کرد.
ناظران گفتند خسروی تا زمان مرگ مقاوم بود با وجود فشار مقامات رژیم ایران حمایت خود را از سازمان مجاهدین خلق رد نکرد.
خسروی در نامه ای در سال 2013 از زندان نوشت: "من هیچ ترس و وحشتی در اعلام حمایتم برای مجاهدین خلق ندارم. بگذارید بخاطراین پشتیبانی و برای دشمنی ضد انسانی این رژیم نسبت به سازمان مجاهدین خلق و هوادارانش به پای چوبه دار فرستاده شوم. باشد که پرچم افتخار و آزادی برای مردم قهرمان ایران باشم و شهادت ما منجر به رسوایی این رژیم ضد انسانی و باعث سقوط سریع تر آن بشود."
خسروی گفت که حبس ابدش به دلیل امتناعش از شرکت در تبلیغات رژیم ایران به اعدام تغییر یافت.
او می نویسد: "اساس و مبنای حکم اعدام من این است که من خشونت وزارت اطلاعات را  افشا کرده ام و حاضر به ارائه اطلاعات و انجام مصاحبه های تلویزیونی علیه سازمان مجاهدین خلق نشده ام".
اعدام خسروی درست یک روز پس از اینکه دادگاهی در ایران هشت شهروند را برای انتقاد از رژیم در فیس بوک به زندان های طولانی محکوم کرد صورت گرفت.
به گفته خبرگزاری فرانسه بنا به گزارشات، این هشت نفر محکومیتهای از هفت تا 20 سال بخاطر انتشار پست های فیس بوک در "توهین به [آیت الله علی خامنه ای] و مقامات، و همچنین اتهامات دیگر فعالیت های ضد رژیم، اشاعه دروغ و توهین به مقدسات" دریافت کردند.
نوشته: آدام کردو