تحولات عراق - افشای جنایات وحشیانه شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی و مالکی

ارتش ترکیه روز جمعه بمباران مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی سوریه را آغاز کرد. این اقدام یک روز بعد از صدور مجوز انجام عملیات نظامی توسط پارلمان ترکیه انجام می  شود.  تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان کوبانی از ترس حملات داعش از شهر فرار کرده و به مرزهای ترکیه پناه برده اند.

به گزارش الجزیره نبردهای سختی در اطراف شهر عین العرب معروف به کوبانی در مرز سوریه – ترکیه ، بین نیروهای داعش از یک سو و نیروهای دفاع از مردم کرد از سوی دیگر در جریان است، هواپیماهای ائتلاف بین المللی مواضع داعش را در شرق کوبانی هدف قرار دادند در این حملات دهها تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند و پیشروی آنها به سوی این شهر را متوقف شد.
الجزیره -12مهر93
نخست وزیر ترکیه بر تشکیل منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه تأکید کرد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد احمد داوود اوغلو بر فراخوان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور تأکید کرد که یک منطقه پروازممنوع باید در شمال سوریه برقرار گردد. وی گفت بدون پرواز ممنوع، رژیم اسد میتواند با حملات هوایی علیه منطقه حلب 3 میلیون آواره را روانه ترکیه کند.
خبرگزاری فرانسه-11مهر93

استفان هارپر نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، دولت او قصد دارد به حملات هوایی علیه داعش در عراق بپیوندد. به گزارش اسوشیتد پرس، استیفان هارپر روز جمعه گفت لایحه پیشنهادی به پارلمان این کشور ارائه داده که بر اساس آن نیروی هوایی این کشور به مدت شش ماه اجازه خواهد یافت تا در حملات هوایی به نیروهای داعش شرکت کنند.  روز دوشنبه پارلمان کانادا بر سر این تصمیم رای گیری خواهند کرد.

در یک اقدام شنیع نیروهای داعش یک گروگان انگلیسی به نام آلن هنینگ را سربریدند. به گزارش تلویزیون سی.ان.ان آلن هنینگ دسامبر گذشته در سوریه ربوده شد. این گروگان انگلیسی که 47ساله و راننده تاکسی بود بخشی از یک تیم داوطلبان بود که سال گذشته به سوریه سفر کرده بود تا به مردم سوریه کمکهای انسان دوستانه برساند. داعش در پایان ویدئوی سربریدن آلن هنینگ تهدید کرده است که در اقدام بعدی سر یک گروگان آمریکایی به نام پیتر کسیگ را می‌برد.
شورای امنیت سازمان ملل قتل مددکار انگلیسی به‌نام آلن هنینگ توسط گروه داعش را سبعانه و بزدلانه خواند و قویاً ً آن را محکوم کرد.  
دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان قتل فجیع آلن هنینگ را محکوم کرد. وی گفت: این قتل نشان می‌دهد که داعش چه اندازه وحشی و نفرت انگیز است.
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت این جنایت مانند جنایات پیشین بدون مجازات باقی نمی‌ماند. وی متعهد به آوردن مجرمان به پای میز محاکمه شد.   
و کاخ سفید این جنایت را محکوم کرد و آنرا دلیل دیگری بر اقدام رئیس‌جمهور امریکا به شیوه ای همه‌جانبه برای شکست دادن داعش عنوان کرد.  

شیخ عبدالعزیز مفتی اعظم عربستان طی سخنانی در مراسم حج خواستار برخورد با بنیادگرایان شد. وی ضمن محکوم کردن داعش گفت: رهبران کشورهای اسلامی باید دشمنان اسلام را با مشت آهنین بکوبند. خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر گفت: اظهارات شیخ عبدالعزیز مفتی اعظم در شرایطی است که عربستان همراه با 4کشور دیگر عرب در بمباران هوایی علیه داعش در سوریه به آمریکا پیوستهاند.
خبرگزاری فرانسه - 11مهر

اسقف اعظم لیون فرانسه از مبارزه با داعش حمایت کرد و گفت: برای برقراری صلح و آرامش  گاهی باید به طور واقعی به قهر و خشونت روی آورد.بنابراین استفاده از نیروی نظامی برخلاف صلح نیست.

هم‌چنین اسقف اعظم آسوریهای لیون نیز ضمن موافقت با اعزام نیرو به عراق گفت: مردم این منطقه نیازمند یک  تغییر اساسی هستند. از بین بردن گروههایی که ناامنی ایجاد کرده‌اند تنها با بمباران هوایی نیست بلکه نیازمند نیروهای نظامی برای نبرد زمینی است.
یورونیوز - 12مهر93

دفتر کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و یونامی طی گزارشی دربارة حفاظت از غیر نظامیان در درگیری‌های عراق به جنایت‌ها و موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط گروه وحشی داعش و نیز نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی پرداخته‌اند.
در قسمتی این گزارش که مقطع زمانی بین 6 ژوئیه و 10 سپتامبر را در بر می‌گیرد، آمده است،
یونامی و کمیساریای عالی حقوق بشر گزارش‌هایی از نقض جدی قانون انسان‌دوستانة بین‌المللی و نقض فاحش حقوق بشر توسط داعش و گروه‌های وابسته به آن دریافت کرده‌اند؛ به‌نظر می‌رسد این اعمال، نهادینه و گسترده باشند. از جمله حملاتی که مستقیماً غیر نظامیان یا اماکن غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد، و نیز اعدام و کشتارهای طراحی‌شدة غیر نظامیان، آدم‌ربایی، تجاوز و خشونت‌های دیگر علیه زنان و کودکان، تخریب اماکن مذهبی و سلب آزادی‌های بنیادین.
بنا به این گزارش، اقلیت‌های قومی و مذهبی عراق هم‌چون ترکمن‌ها، مسیحیان و ایزدی‌ها به‌طور خاص تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، یونامی و کمیساریا هم‌چنین گزارش‌هایی از نقض‌های جدی قانون انسان‌دوستانة بین‌المللی و نقض فاحش قانون حقوق بشر بین‌المللی توسط نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های مسلح وابسته به آن در همین مدت دریافت کرده‌اند.
گزارش سازمان ملل به چند نمونه از جنایت‌های گروه عصائب وابسته به رژیم ایران اشاره کرده و از جمله می‌نویسد: در 31 ژوئیه گزارش شد که اجساد 15 مرد توسط گروه مسلح عصائب اعدام شده و از تیرهای چراغ برق شهر بعقوبه آویزان شده‌اند. روز 27 ژوئیه یک منبع دیگر در این منطقه، 4 جسد را مشاهده کرد که در بعقوبه... از تیرهای چراغ برق آویزان شده بودند.
گزارش مشترک دفتر کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و یونامی هم‌چنین می‌افزاید، سه فرد در مصاحبه با یونامی و کمیساریا گفتند، روز 20 ژوئیه ارتش عراق و عصائب با استفاده از چاقو، 17-18 سنی را در در مقدادیه دیالی به‌قتل رساندند.
این گزارش هم‌چنین از 5 مسجد سنی‌ها در مناطق منصوریه و مقدادیة استان دیالی نام می‌برد که توسط شبه نظامیان عصائب از بین رفته است.
10مهر93

سخنگوی شورای نظامی کل انقلابیون عراق اعلام کرد که دولت عراق به بیش از 10هزار خانوار که با طرح و برنامه از ایران وارد عراق شده اند، تابعیت عراقی داده است.
وی گفت: عدنان الاسدی معاون ارشد وزارت کشور نامه ای به اداره احوال شخصیه در استان های دیالی و صلاح‌الدین در اول ژوئیه 2013 فرستاد و مقرر کرد که به این 10هزار خانواده بدون این‌که به هیچ یک از ادارات ذیربط مراجعه نمایند تابعیت عراقی بدهند. هدف از این کار این بوده که آنها را در استان های دیالی و صلاح‌الدین به‌جای کسانی که مهاجرت کرده بودند اسکان بدهند تا احساس نشود که آنها را از ایران  وارد کرده اند و بعد آنها را به استان های دیگر منتقل نمایند.


فواد معصوم رئیس جمهور عراق در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت: عراق از مجموعه ای از مشکلات رنج می‌برد. نیروهای مسلح در موصل حضور داشتند و درلحظه وارفتند و بخار شدند به‌طوری‌که گویا هیچ نیروی نظامی آن‌جا وجود نداشته است بنابراین ضرورتاً ناگزیر هستیم که در ساختار ارتش تجدیدنظر کنیم هم‌چنین بایستی در ساختار ارگانهای امنیتی تجدیدنظر کنیم. چه بسا این مشکلات در رسیدن وضعیت ما به این نقطه نقش داشته است. بنابراین بایستی در ساختار آن تجدیدنظر شود و بایستی درباره بسیاری از فرماندهان آن تجدیدنظر شود
وی افزود: الآن یک گشایش بین‌المللی به روی عراق وجود دارد بنابراین بایستی در خیلی از سیاستهای گذشته تجدیدنظر کنیم.

به گزارش تلویزیون التغییر دکتر طارق الهاشمی نایب رئیس جمهور سابق عراق هشدار داد مالکی تخریب عراق را ادامه می دهد. وی گفت حیدر العبادی تلاش می کند کاری که می تواند انجام  دهد و با قبلیش فرق میکند. حیدرالعبادی تصمیم گیریهای مهمی اتخاذ کرده است که اغلب برای حل وفصل وضعیت وخیم امنیتی است که از مالکی به ارث برده است.

لئون پانتا وزیر دفاع سابق آمریکا فاش ساخت تیم باراک اوباما اساسا خواهان خروج نیروهای آمریکا از عراق بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه وی در خاطرات جدید خود کاخ سفید را محکوم کرد و مشاوران ارشد باراک اوباما را متهم کرد که تلاشهای سال 2011 برای رسیدن به توافق به منظور باقیماندن نیروهای آمریکایی در عراق را از بین بردند....  پانتا گفت در پاییز 2011، برای من و بسیاری دیگر روشن بود که بیرون کشیدن همه نیروهایمان از عراق ثبات شکننده آن کشور را به خطر خواهد انداخت.
خبرگزاری فرانسه -11مهر