تحولات عراق - ادامه جنگ در کوبانی

به گزارش تلویزیون الجزیره هواپیماهای ائتلاف بین المللی مواضع داعش در غرب کوبانی را هدف قرار دادند ولی این بمبارانها باعث توقف ورود آنها به این شهر نشد، گفته می شود نیروهای داعش شهرداری کوبانی را به کنترل خود درآورده اند و داعش ادعا می کند بیشتر محله های کوبانی را تصرف کرده ولی سخنگوی رسمی هیات اجرایی شهر کوبانی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد نیروهای حمایت از مردم کردستان همچنان در قلب شهر وجود دارند و در حال نبرد تن به تن و خیابان به خیابان با داعش هستند در جنوب این شهر درگیریهای شدید بین نیروهای داعش از یک سو و یگانهای حفاظت از مردم کردستان از سوی دیگر در جریان است، به گزارش الجزیره ارتش ترکیه نیروی خود را در مرز تقویت کرده است.
الجزیره -17مهر93

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، از پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقهٴ پرواز ممنوع بین‌المللی در سوریه در مجاورت مرز ترکیه حمایت کرد. واشینگتن‌پست با اعلام این خبر اضافه کرد: چنین  اقدامی مخالفت شدیدی را از  جانب دولت بشار اسد به‌همراه خواهد داشت.
در بیانیة کاخ الیزه دربارة تماس بین فرانسوا اولاند و رجب طیب اردوغان، آمده است: «آنها توافق کامل خود را بر سر ضرورت حمایت بیشتر از اپوزیسیون معتدل سوریه در نبرد هم‌زمان آن علیه داعش و رژیم بشار اسد، اعلام کردند. رئیس‌جمهور (فرانسه) بر ضرورت جلوگیری از قتل عام مردم در شمال سوریه تأکید کرد. وی از ایدة مطرح‌شده از سوی اردوغان برای ایجاد یک منطقة پرواز ممنوع بین سوریه و ترکیه به‌منظور استقبال و حفاظت از افراد جابجا شده، حمایت کرد».
رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه هم‌چنین تأکید کردند که راه حل دراز مدت در عراق فقط سیاسی است؛ آن هم با مشارکت کامل جمعیت سنی و نمایندگان آن.
سایت الیزه -17مهر93

سخنگوی وزارت خارجة فرانسه گفت: «ائتلاف ملی سوریه مخاطب ما در سوریه است. رئیس‌جمهور و وزیر خارجة فرانسه با هادی البحره رئیس ائتلاف ملی دیدار کردند. ائتلاف ملی آیندة سوریه را تجسم می‌کند. نباید مردم سوریه را به این محکوم کرد که تنها آلترناتیوشان رژیم بشار یا... داعش باشد».
سخنگوی وزارت خارجة فرانسه در ادامه گفت که این کشور حمایت خود را به ائتلاف ملی سوریه گسترش می‌دهد؛ «این ائتلاف برای ما تنها اپوزیسیون سیاسی معتبر است».
انگلستان اعلام کرد پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد در سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلستان، اعلام کرد این کشور در حال بررسی ایجاد یک منطقه آزاد در سوریه است.
واشینگتن پست -16مهر93
 
باراک اوباما در دیدار با فرماندهان نظامی در وزارت دفاع درباره موضوع داعش گفتگو کرد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در حالیکه ارتش آمریکا هشدار داده است که نیروی هوایی به تنهایی ممکن است نتواند از تسخیر شهر مرزی کوبانی سوریه توسط داعش جلوگیری کند. باراک اوباما،   ضمن دیدار با فرماندهان نظامی، آخرین وضعیت مبارزه با داعش را مورد بررسی قرار داد.
خبرگزاری فرانسه - 17مهر93

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بر استفاده از نیروی زمینی در جنگ با داعش تأکید کرد.
وی گفت: بمبارانهای هوایی علیه داعش حتما نیاز به سرباز در صحنه دارد.
جیمی کارتر هم‌چنین در انتقاد از سیاستهای خاورمیانه‌یی اوباما گفت، اوباما برای مواجهه با داعش بیش از حد تأخیر داشته است.
سایت پولیتیکو -16مهر93
 
دریادار جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ـ پنتاگون ـ در یک کنفرانس مطبوعاتی مجددا بر حمایت از اپوزیسیون سوریه تاکید کرد. وی گفت: رژیم سوریه مشروعیتش را از دست داده  و در جنگ علیه داعش هیچ رابطه ای با آن نداریم. وی افزود: سعی می کنیم اپوزیسیون سوریه را آموزش دهیم تا بتواند با داعش در روی زمین مقابله کند.
الجزیره -16مهر93
 
به گزارش تلویزیون الجزیره بر اثر انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک بازار در شهرک صدر در بغداد 7تن کشته و 48تن مجروح شدند »