قطعنامه ثبت شده در پارلمان انگلستان برای لغو محاصره ضدانسانی و حفاظت و امنیت لیبرتی

قطعنامة شمارة 343 پارلمان انگلستان که تاکنون از حمایت 113 تن از نمایندگان برخوردار شده است، توسط دیوید ایمس رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیایی برای ایران آزاد در دبیرخانة پارلمان به‌ثبت رسید و نخستین ارائه دهندگان آن نمایندگان مجلس سر آلن میل، مایک هنکاک، باب بلکمن، کرگ مول‌هلند و جیم شانون بودند. این قطعنامه هم‌اکنون در سایت رسمی پارلمان انگلستان، در فهرست قطعنامه‌هایی قرار دارد که از بیشترین حمایت برخوردارند. قطعنامة 343 در میان قطعنامه‌های مربوط به موضوعات خارجی، در مقام اول قرار گرفته است.

در میان 113 نمایندة مجلس انگلستان که قطعنامة 343 را امضا کرده‌اند، اسامی 14 وزیر پیشین و شماری از رؤسای کمیسیون‌های مجلس از تمامی احزاب و گرایشهای سیاسی به‌چشم می‌خورد.
14 وزیر پیشین امضاکنندة قطعنامه ثبت‌شده در پارلمان انگلستان عبارتند از:
- دیوید جونز (David Jones)
- فرانک فیلد (Frank Field)
- مایکل میچر (Michael Meacher)
- مالکلم بروس (Malcolm Bruce)
- جیم فیتزپاتریک (Jim Fitzpatrick)
- جری ساتکلیف (Gerry Sutcliffe)
- کیت واز  (Keith Vaz)
- تیم یئو (Tim Yeo)
- گرگ مول‌هلند (Greg Mulholland)
- جیمی رید (Jamie Reed)
- دیوید ویلتس (David Willets)
- رابرت فللو (Robert Fllelo)
- نیک هاروی (Nick Harvey)
- نایجل اونز (Nigel Evans)

متن قطعنامة پارلمان انگلستان، امضا شده از سوی 113 نمایندة پارلمان انگلستان به این شرح است:

عراق و کمپ لیبرتی
این مجلس بر این باور است که رژیم مذهبی (حاکم بر) ایران، سرچشمة اشاعة تروریسم و افراطی‌گری وحشیانه در عراق و منطقه می‌باشد، (قطعنامه) با توصیة رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت ایران، مریم رجوی هم‌نظر است که انگلستان باید خواستار پایان‌یافتن دخالت‌های رژیم مذهبی (حاکم بر) ایران در امور عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه باشد و خواستار تشکیل یک دولت دموکراتیک، فراگیر و مبتنی بر جدایی دین از دولت در عراق و سازمان‌دادن انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظر سازمان‌های بین‌المللی گردد.
این مجلس هم‌چنین معتقد است که رد مداخلات (رژیم) ایران توسط دولت جدید عراق امری حیاتی برای ارتقای دموکراسی در آن کشور است و نحوه‌یی که (دولت عراق) با ساکنان اشرف که اکنون در کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد هستند، رفتار میکند، علامت خوبی برای اثبات آن است. این مجلس از دولت عراق می‌خواهد، محاصرة غیر انسانی کنونی را از روی این کمپ بردارد و این کمپ را به‌عنوان یک کمپ پناهندگی سازمان ملل به‌رسمیت بشناسد و امنیت، حفاظت و حقوق ساکنان آن‌را تضمین کند.