قهرمان مجاهد خلق جلال عابدینی بیست و پنجمین شهید محاصره ضد انسانی در لیبرتی

مجاهد خلق جلال عابدینی، پس از سه دهه مجاهدت در صفوف مجاهدین و ارتش آزادی، روز 28فروردین 94به عهد خود با خدا وخلق وفا کرد.

او بیست و پنجمین شهید محاصره ضد انسانی پزشکی علیه مجاهدان اشرفی است که از مدتها پیش، در لیستهای بیماران اعزامی از لیبرتی به فنلاند و انگلیس و همچنین در لیستهای ارسالی برای خانم جین لوت نماینده دبیرکل برای ساکنان لیبرتی بود، اما هیچیک جواب مثبت ندادند.
جلال که از فرزندان مردم تهران و دانشجوی سال آخر مهندسی برق و الکترونیک در انگلستان بود، پس از یک جراحی 6 ساعته در بیمارستانی در بغداد، بدلیل محاصره ضد انسانی پزشکی و عدم دسترسی آزادانه به بیمارستان و خدمات درمانی و تاخیر در معالجه و جراحی جان باخت و به همرزمان شهیدش در سالهای پایداری در اشرف و لیبرتی و کهکشان جاودانه فروغها پیوست.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، با درود به پایداری و مقاومت تحسین برانگیز مجاهد قهرمان جلال عابدینی و با تسلیت به همرزمانش در لیبرتی، این مجاهد سرفراز اشرفی را گوهر بی بدیل دیگری از گنجینه و نقدینه بزرگ آزادی در مقاومت سازمانیافته مردم ایران، و در عین حال، سند گویای دیگری از جنایت علیه بشریت و نقض عهد وخیانت در حق رشیدترین فرزندان مردم ایران توصیف کرد و گفت: شکی نیست که نسل فدا و ایمان جای خالی او را با نبرد صد برابر  پرخواهند کرد، اما فاشیسم مذهبی حاکم برایران و عوامل گوش به فرمان و طرفهای بند وبست با این دشمن بشریت، در مقابل قانون و عدالت، پاسخگوی تاریخ و مردم ایران خواهند بود.
خانم رجوی با یادآوری تعهدات مکتوب و مکرر دولت آمریکا و ملل متحد نسبت به امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، به اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره جنایتکارانه لیبرتی فراخواند.
سالها در رزم و رنج و انقلاب
طی نمودم با خروش و با شتاب
عشق آزادی مرا پرواز داد
تا بتابد بر وطن آن آفتاب
مجاهد صدیق جلال عابدینی پس از خاتمه تحصیلات ابتدایی و متوسطه در تهران، برای تحصیلات عالی دررشتة مهندسی برق و الکترونیک عازم انگلستان شد. شور انقلاب رهاییبخش او را سوی مجاهدین کشاند و در فعالیتهای دانشجویی به افشای ارتجاع و دیکتاتوری سارقان انقلاب ایران و ترویج آرمانهای مجاهدین که به آن عشق می ورزید، روی آورد.
جلال که درسالهای گذشته کلیه چپش را از دست داده بود، در جریان کارزار سنگین اعتصاب غذای جهانی دراعتراض علیه معامله ننگین دولت شیراک در فرانسه با رژیم آخوندی و اخراج شماری از پناهندگان مقاومت ایران به کشور گابن، بینایی خود را به میزان قابل توجهی ازدست داد.
اما هیچ کدام از این عوامل، مانع اعتلای مبارزاتی و پیوستن او به قرارگاههای نیروهای آزادیبخش و سپس یکانهای ارتش آزادی نشد.
درسالهای پایداری دراشرف و لیبرتی او که در تمامی کارزارها روحیه یی رزمنده داشت درمقابل محاصره ضدانسانی پزشکی نیز استقامتی ستایش انگیز داشت.
به خاطرمحروم ماندن از درمان و معالجه پزشکی بارها به مقامات ملل متحد ویونامی برای انجام تعهداتشان نامه نوشت و از جمله در4فروردین94(24مارس) درنامه یی ضمن اعتراض به استمرار این محاصره وحشیانه وکارشکنی های نیروهای عراقی درمراجعه بیماران به بیمارستان، نوشت:«در روز 23 مارس 2015 ساعت 0830 در خروجی کمپ حاضر به رفتن بودیم .اما عوامل استخبارات تا ساعت 1015 اجازه خروج به ما ندادند. وقتی به بیمارستان رسیدیم پزشک متخصصی که با او قرار دا شتیم نتوانسته بود منتظر بماند و به دلیل دیر کرد ما محل را ترک کرده بود. و قتی از نیروهای امنیتی خواستیم که به مرکز درمانی دیگری که در همان نزدیکی بود برویم وی بعد از تماس با عوامل استخبارات در کمپ گفت که اجازه این کار را نمی تواند به ما بدهد - به این ترتیب ما بدون نتیجه به کمپ برگشتیم- بدین وسیله اعتراض و شکایت خود را از عدم دسترسی آزادانه به مراکز درمانی و ایجاد محدودیتها از طرف استخبارات اعلام می کنیم».

همرزمان جلال همیشه تحت تأثیر ویژگیهای بارز انقلابی جلال و صبر و استقامت و روحیه جنگنده و به ویژه عشق و عواطف انقلابیش به همرزمان و فداکاری بی چشمداشت او نسبت به دیگران بودند. ویژگیهایی که البته از ایمان او به یگانگی و پاکبازی در راه خدا وخلق سرچشمه می گرفت وسیر آب میشد. دراینباره در نقشه مسیر خود در 11آبان1393 نوشت: «با استعانت از پیام سرور شهیدان که شرف و آزادگی و هیهات مناالذله در جنگ و ستیز با خلیفة ارتجاع است، همانا بالاترین شرف و افتخارم مجاهد ماندن و مجاهد مردن و رستگاری در رکاب پیروان صدیق و راستین حسینی، راهبران پاکبازم مسعود و مریم است-سید جلال عابدینی11/8/93»
در ماه مبارک رمضان همانسال نیز، درشب قدر نوشت:
«پروردگارا، در پیوند با ماه مبارک تقوا که همانا آزمایش ارادة انسان برای رهایی از ستم جباران و هیولای ارتجاع ولایت سفیانی به مثابة دشمنان خدا و خلق که خلق ایران و دیگر خلقهای آزادیخواه در منطقه را اسیر و چپاول و کشتار میکند، در مقصد نهایی و رویارویی سرنوشت ساز آخرین ایمان قلبی و اراده و توان ما را منبعث از انقلاب و خالق و منادی آن مریم پاک رهایی بساز تا با همان استواری و اراده بجنگم و دین خود را ادا کنم».
سلام بر قهرمان شهید ارتش آزادی، مجاهدصدیق جلال عابدینی، روزی که پا در مسیر مجاهدت برای برای سرنگونی خلیفه ارتجاع و آزادی مردم ایران نهاد و روزی که با استقامت و استواری به عهد خود وفاکرد.