گزارش نقض حقوق بشر در ایران و رویارویی روحانی با ملل متحد

وزارتخارجه ملایان: انتصاب گزارشگر توهین به رژیم آخوندی و گزارش وی غیرمنصفانه است

اعدام و سرکوب وجه مشترک همه باندهای رژیم است و باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود

به دنبال انتشار گزارش اخیر گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد حقوق بشر در ایران که بخش کوچکی از جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران را برملا می‌کند، باند روحانی، شعارهای «اعتدال» و «تعامل» را به کناری گذاشت و شورای حقوق بشر ملل متحد را به شدت مورد حمله قرار داد. سخنگوی وزارتخارجه روحانی«انتصاب گزارشگر ویژه حقوق‌بشر را توهین به ملت بزرگ ایران ( بخوانید فاشیسم دینی حاکم بر ایران) دانسته و آن را به‌رسمیت نمی‌شناسد .... ساز وکار انتصاب گزارشگر کاملاً سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق‌بشر دنبال می‌شود و ازاین رو گزارش تهیه شده نیز با انگیزه‌های سیاسی و کاملاً غیرمنصفانه به تشریح وضعیت حقوق‌بشر در ایران پرداخته است».
این در حالیست که همه می‌دانند، جدیترین کشورهای ناقض حقوق بشر در شورای حقوق بشر همه تلاش خود را برای جلوگیری از تعیین گزارشگر ویژه برای ایران به عمل آوردند، اما ابعاد جنایتهای رژیم آخوندی به حدی بود که تلاشهای رژیم و دیگر ناقضان حقوق بشر به جایی نرسید.
سخنگوی وزارتخارجه رژیم با وقاحت گفت «گروههای تروریستی و خشونت طلب که دستشان به خون مردم بیگناه آلوده است عموما منابع تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند و از این رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است». این در حالیست که حکومت آخوندی به رغم درخواستهای مکرر جامعه جهانی به آقای احمد شهید و گزارشگران موضوعی حقوق بشر ملل متحد اجازه ورود به ایران را نداده است.
جدیدترین گزارش احمد شهید به کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، که روز اول آبان منتشر شد تأکید می‌کند 724زندانی در فاصله ژانویه 2012 تا ژوئن 2013، در ایران اعدام شده اند. گزارش می افزاید وضع حقوق بشر در ایران همچنان نگران کننده است و نشانی از بهبود ندارد. گزارش ضمن اشاره به موج اعدامها، تبعیض جنسیتی، نقض مستمر حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم ایران تصریح کرده است که بسیاری از حقوق سیاسی و مدنی مردم ایران به وسیله قوانین رسمی رژیم نقض می شود.
ادامه و تشدید اعدامها و مجازاتهای ضد انسانی که بخشی از آن در گزارش ملل متحد ذکر شده است، همچنانکه برخورد وزارتخارجه فاشیسم دینی حاکم بر ایران با گزارشگر و گزارش، بار دیگر نشان می‌دهد سرکوب و شکنجه و اعدام وجه مشترک همه باندها و دستجات رژیم و لازمه بقای آنست و تنها راه ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت ملل متحد و محاکمه و مجازات سردمداران آن به خاطر جنایت علیه بشریت است. تا آخوندها بر سرکار هستند نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داشت. تبلیع اعتدال و میانه روی در فاشیسم دینی حاکم، هدفی جز فریب جامعه جهانی یا توجیه معامله و مماشات با این رژیم قرون وسطایی ندارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3 آبان1392 (25 اکتبر2013)