اعدام دو زندانی سیاسی کرد در ارومیه و سلماس - فراخوان مریم رجوی به ارجاع پرونده رژیم به شورای امنیت

مریم رجوی به ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در رژیم ملایان به شورای امنیت ملل متحد فرا می خواند

روز شنبه 4 آبان، دژخیمان رژیم آخوندی حبیب الله گلپری پور و رضا اسماعیلی (مامدی) دو زندانی سیاسی کرد، را به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان، به ترتیب در زندان مرکزی ارومیه و زندان سلماس به دار آویختند.
حبیب الله اهل سنندج و دانشجو بود و به هنگام اعدام 29 سال داشت. او در مهر88 بازداشت شد و در زندانهای مهاباد، سنندج، سمنان و ارومیه زیر شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت. دژخیمان رژیم آخوندی از تحویل پیکر وی به خانواده اش خودداری می‌کنند. یک بیدادگاه آخوندها در مهر89 او را به اتهام آخوند ساخته «محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف» نظام در یک محاکمه مسخره که دو دقیقه بیشتر طول نکشید به اعدام محکوم کرد. دژخیمی که جایگاه قاضی داشت در همان محاکمه به حبیب الله گفته بود «حتما طناب دار را به گردنت می‌اندازم».
رضا اسماعیلی، ۳۴ساله، اهل سلماس نیز که در تیرماه ۸۸ بازداشت شده بود، به همان اتهام «محاربه» از طریق فعالیت تبلیغی و همکاری با احزاب مخالف نظام اعدام شد.
همزمان 16زندانی سیاسی به دستور خامنه ای، به طور جمعی در زندان زاهدان حلق آویز شدند. مقامهای رژیم اعتراف کردند این افراد که از مدتها پیش زندانی بودند، در انتقام به کشته شدن شماری از پاسداران که جمعه شب در سراوان، کشته شده بودند، صورت گرفته است. 9تن از اعدام شدگان پس از قتل عام 10شهریور در اشرف طی اطلاعیه یی که در سایتهای اینترنتی منتشر شد، اعلام کردند: «مجاهدین به‌خاطر دفاع از حقوق ملت ایران کشته شدند... خانه و وطن خویش را ترک کردند تا از حق و حقوق ملت ایران دفاع کنند. ما زندانیان سیاسی این جنایت تروریستی سپاه قدس که توسط ارتش تحت‌امر مالکی به اجرا درآمده است را محکوم کرده و از حامیان حقوق‌بشر و کشورهای عضو سازمان ملل تقاضا داریم تا جلوی این عملیاتهای تروریستی سپاه قدس رژیم ایران را گرفته و با عاملان و حامیان آنها برخورد کنند».
در همین حال، زانیار و لقمان مرادی، 25 و 27ساله دو زندانی سیاسی کرد دیگر در زندان گوهردشت، در آستانه اعدام قرار دارند.
خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جامعه جهانی را به محکومیت قاطع این اعدامها فراخواند و گفت سکوت و بی عملی در مقابل شمار فزاینده اعدامها که از زمان انتخاب رئیس جمهور جدید ملایان از 270مورد گذشته است، کمک به این رژیم قرون وسطایی در استمرار و تشدید جنایاتاتش می باشد. وی خواستار ارجاع پرونده نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد و قرار گرفتن سردمداران رژیم در مقابل عدالت به خاطر جنایت علیه بشریت شد.
خانم رجوی مردم عموم ایران به ویژه مردم و جوانان سیستان و بلوچستان و کردستان را به همبستگی و همدردی با خانواده اعدام شدگان فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران