۹۰ درصد کارخانجات صنعتی در استان گیلان و ۵۰ درصد کارخانجات استان اردبیل تعطیل هستند

کارگزاران رژیم در استان گیلان و اردبیل به رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها اعتراف کردند.

کارگزار کارخانه ذوب آهن اردبیل به تعطیلی نیمی از کارخانه ها در این استان اعتراف کرد و گفت: «در استان اردبیل نزدیک 50 درصد کارخانجات تعطیل هستند و مابقی نیز با حداقل ظرفیت به فعالیت می‌پردازند. حتی در این دو سال افت تولید در این استان بیشتر شده است و واحدها دیگر توان اداره کردن نیروی کار خود را ندارند».
تقی بهرامی نوشهر طی این مصاحبه افزود: «در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان با بدهی‌های سنگین و کمبود نقدینگی روبرو هستند که در این رابطه دولت همچنان برنامه‌ای برای رفع این مشکلات، اجرایی نکرده است».
وی به ناتوانی رژیم در تأمین مواد اولیه اعتراف کرد و گفت: «امروز در تأمین مواد اولیه با مشکل جدی روبرو هستیم. این درحالی است که این واحد تولیدی درسال 85 حدود 12 هزار تن صادرات انجام داده بود اما امروز قادر به فعالیت روزانه نیستیم چه برسد به صادرات».
بهرامی با اشاره به اینکه کارخانه ذوب آهن در اردبیل با ظرفیتی کمتر از 30 در صد کار می کند می افزاید: «بدهی‌های زیادی به سیستم بانکی داریم و نبود نقدینگی باعث شده تا نتوانیم مواد اولیه خود را از داخل و خارج از کشور تأمین کنیم حتی در طول دو سال اخیر حجم زیادی از نیروی انسانی خود را از دست داده‌ایم به نحوی که ناچار شدیم بیش از 70 نفر را در کارخانه تعدیل کنیم».
همچنین سرکرده بسیج ضدمردمی سپاه تروریستی قدس گیلان روز یکشنبه 26 اردیبهشت اعتراف کرد: «بیش از ۹۰ درصد کارخانجات صنعتی استان تعطیل شده است».
پاسدار علی توشه راه برون رفت رژیم از رکود و بحران را راه اندازی کارخانه‌های کوچک خانگی عنوان کرد».
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم 26 اردیبهشت 95