تجمعهای اعتراضی کارگران و فرهنگیان در تهران، اراک و اصفهان

صبح امروز ۱۹ دی ماه ۶۰۰ تن از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق خود دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری رژیم در این شهر زدند.

کارگران به جان آمده پس از ساعتی توقف در مقابل استانداری رژیم، شروع به راهپیمایی به سمت میدان انقلاب این شهر کردند.
نیروهای سرکوبگر انتظامی با یورش به راهپیمایی کارگران سعی در متفرق کردن آنان را دارند اما کارگران همچنان به راهپیمایی خود به سمت دفتر مرکزی شرکت ادامه می دهند.
از سویی دیگر اخبار رسیده از اراک حاکی از تجمع اعتراضی ۵۰۰ تن از کارگران زحمتکش کارخانه ماشین سازی هپکو اراک در دومین روز متوالی است.
این کارگران که امروز در محوطه کارخانه برای دومین روز متوالی دست به تجمع زده اند خواهان پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه خود هستند.
به گفته یک از کارگران شرکت کننده در این تجمع ”هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده؛ در این شرایط نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به وضعیت ماشین سازی هپکو اراک بعد از خصوصی‌سازی و مطالبات مزدی خود بی‌تفاوت بمانیم“.
بنا به گزارشهای دریافتی از تهران بیش از ۱۰۰ تن از فرهنگیان که در حدود ۳۰ سال زمین هایی از آموزش و پرورش خریداری کرده اند صبح امروز ۱۹ دی در اعتراض به تملک زمینهایشان از سوی شهرداری در مقابل شورای قلابی شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زده اند.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون ”سرمایه معلمان بازیچه دست مدیران“، ”معلمان را فراموش نکنید“، ”معامله با اندوخته معلمان“ اعتراض خود را نسبت به چپاول انجام شده توسط کارگزاران رژیم نشان دادند.