افشای جزییات جدیدی از دخالتهای رژیم آخوندی در بحرین

یک مأمور اطلاعات به نام غلام شکوری که در سال ۲۰۱۱ در طرح ترور عادل الجبیر سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا دست داشت، اکنون مسئول پرونده بحرین و دخالتهای رژیم ایران در این کشور است.

وی گفت: «دخالتهای رژیم ایران در بحرین بسیار گسترده است. این رژیم عوامل بنیادگرا را با پول و سلاح و آموزش برای هدف قرار دادن امنیت بحرین، تأمین میکند. یک گزارش اطلاعاتی آمریکا میگوید: رژیم ایران عناصری در بحرین دارد که به آن وابسته بوده و بر اساس طرحهایش کار میکنند. در صدر این عناصر، حسن مشیمع و تعدادی دیگر قرار دارند. این عناصر با رژیم ایران روابط و ارتباطات گسترده ای دارند. گزارشهای اطلاعات تأکید میکند که حزب الله بحرین که درسال ۱۹۸۵ تأسیس شده در هماهنگی کامل با سپاه پاسداران کار میکند. سپاه پاسداران این حزب را با سلاح از عراق یاری میکند. این حزب همچنین از حزب الله لبنان سلاح و آموزش دریافت میکند.
گزارشها اضافه میکند که پاسداران رژیم ایران تجربه کافی برای امدادرسانی تسلیحاتی و مالی به باندهای بنیادگرا در بحرین دارند. سپاه پاسداران این کار را از طریق تجارت و بازرگانی و همچنین پروازهای مدنی انجام میدهد.
در چهار سال گذشته شمار زیادی از هسته های تروریستی در بحرین دستگیر شده اند که تمرین و آموزش و کمک مالی و مواد منفجره را از رژیم ایران دریافت میکردند. آخرین هسته تروریستی که مقامات بحرین دستگیری آنها را اعلام کردند، دارای مواد منفجره و الزامات ساخت بمب بودند که قصد داشتند آنرا در حملات علیه بحرین و عربستان سعودی بکار بگیرند.
این مواد از سوی سپاه پاسداران تأمین شده بود».

العربیه - ۲۳ دی ۹۵