تجمع اعتراضی در کرمان و شیراز و مسجد سلیمان

روز پنجشنبه هفتم بهمن کارکنان مؤسسه ثامن الحجج در کرمان و شیراز و کارگران سیمان مسجد سلیمان تجمع اعتارضی برگزار کردند.

در کرمان کارکنان این مؤسسه برای دومین روز مقابل ساختمان استانداری رژیم در کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود شدند.
تجمع کنندگان نسبت به برآورده نشدن خواسته های خود به رغم وعده های داده شده اعتراض کردند.
در شیراز نیز صبح امروز پنجشنبه عده یی از کارمندان شعب مختلف مؤسسه ثامن الحجج در ساختمان استانداری رژیم تجمع اعتراضی برگزار و نسبت به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.
در مسجد سلیمان کارگران سیمان این شهر امروز پنجشنبه ۷ بهمن نیز به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.
آنها از ۲۰ روز پیش در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود دست به تجمع زدند.
به گفته کارگران مشکلات کارخانه سیمان مسجدسلیمان از حدود ۴ سال قبل و زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی به بهانه مشکلات مالی از آن زمان تاکنون با مشکلات فراوانی روبه رو شده و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌های آنان به نسبت کارگران هنوز بی‌عمل مانده که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.
یکی از کارگران سیمان مسجدسلیمان گفت معترضان همانند روزهای گذشته به صورت دوشیفت در محوطه کارگاه و استراحتگاه کارخانه جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده‌های داده شده درخصوص مطالباتشان هستند.
وی با اشاره به اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.
این کارگران که دستمزد آن‌ها در ۵ ماه گذشته پرداخت نشده، می‌گویند؛ بخش دیگری ازنگرانی ما این است در صورت ادامه مشکلات مالی این کارخانه و باتوجه به اینکه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم کارفرما علاوه بر مشکل پرداخت دستمزد در پرداخت عیدی کارگران نیز دچار مشکل شود.
کارگران سیمان مسجدسلیمان می‌گویند: خواسته ما کارگران تنها به‌روز شدن مطالبات مزدی و حقوقی است با این حال کارگزاران در این واحد صنعتی نتوانسته‌اند مشکلات این واحد معدنی را حل کنند و حدود ۴۸۰ آنها برای دریافت مطالبات معوقه خود همچنان سرگردانند.
این کارگران درخصوص مطالبات همکاران بازنشسته خود نیز می‌گویند: حدود ۱۰۰ نفر از کارگر شاغل در کارخانه سیمان مسجدسلیمان از حدود دو سال پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی پیش از موعد ازسوی کارفرما معطل صدور احکام بازنشستگی خود هستند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۷ بهمن ۹۵