اعتراف سر دمداران رژیم آخوندی به وضعیت بد معیشیتی مردم ایران

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی رژیم ایران ۱ فروردین،در گزارشی گفت: درآمد سرانه کنونی در ایران نسبت به سال ۱۳۵۵ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته رفاه مردم به نسبت ۴۰ سال پیش دچار «چالش» شده و ۴۵ میلیون مردم ایران در «تنگنای معیشیتی» قرار دارند. که «متاسفانه درآمد سرانه و قیمت‌های ثابت در حال حاضر به حدود ۷۰ درصد درآمدهای سال ۱۳۵۵ کاهش یافته است. ».

این کاهش درآمد سرانه را نشانه به چالش کشیده شدن رفاه مردم ارزیابی کرده و افزود که بیش از ۶۰ درصد مردم ایران «نمی‌توانند هزینه‌هایشان را با درآمد‌هایشان تطبیق دهند. » در حال حاضر ۹۴ درصد واحد‌های تولیدی در ایران «در بدترین وضعیت موجود قرار دارند. » بسیاری از صنایع کشور, از جمله صنایع برق و خودروسازی و چای و گاز و بیمه در آستانه ورشکستگی‌ قرار گرفته‌اند. افزود «افزون بر ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هم تعطیل است یا با ظرفیت ۳۰ درصدی مشغول فعالیت هستند. »

اقتصاد ایران سال‌هاست دچار تورم نقدینگی بالا بیکاری و رکود بالا است ،از لحاظ فضای کسب و کار نیز رتبه ایران در جهان ۱۵۲ است و ارزش پول ملی, که قبل از حاکمیت سیاه آخوندی ، از معتبرترین واحدهای پولی جهان بود، به شدت کاهش یافته و پول ایران جزء سه پول بی‌ارزش قلمداد می‌شود.
از حیث فساد دولتی نیز, ایران رتبه ١٤٤ را در جهان دارد و از نظر آزادی اقتصادی, رتبه جهانی ایران ١٧٣ است.