واکنشهای رژیم آخوندی از موج محکومیتهای بین‌المللی علیه صدور تروریسم و برنامه اتمی

مهره ها و رسانه های حکومتی، نگرانی رژیم نسبت به تشدید انزوای منطقه ای، حکومت آخوندی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری صدا و سیمای رژیم با نشان دادن یک تصویر آرشیوی از رییس جمهور آمریکا نوشت: «رئیس جمهور آمریکا مدعی شد توافق هسته ای ایران از بدترین توافقات بود و نباید چنین توافقی حاصل می شد. من هر کاری که از دستم بر بیاید را انجام خواهم داد. من آن کاری را که باید، با توجه به مسؤلیت خود انجام دهم، انجام خواهم داد». (خبرگزاری صدا و سیما 16/1/96)
تلویزیون رژیم در گزارش دیگری گفت:
نخست وزیر انگلیس با تکرار اتهامات قبلی خود خواستار اقدام جمعی ضد ایران شد. ترزامی در دیدار محمد بن نایف ولیعهد سعودی در ریاض گفت فعالیتهای ایران عامل بی ثباتی در منطقه است. و باید به صورت جمعی با آن برخورد کرد نخست وزیر انگلیس که برای انعقاد قراردادهای تجاری و تسلیحاتی به منطقه آمده بر تداوم حمایت از حمله رژیم سعودی به یمن تاکید کرد. (تلویزیون رژیم 16/1/96)

رسانه های حکومتی همچنین واکنش قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم را که مدعی صلح جویانه بودن دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه شده را منعکس کردند. سخنگوی وزارت خارجه رژیم ازجمله گفت که‌ نقش رژیم آخوندی «حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی است که مورد تعرض و تجاوز تروریستها قرار گرفته اند» و این دخالتها هم براساس «درخواست کمک و حمایت» از سوی خود آنها بوده است. (فارس 16/1/96)

جلسه استماع در سنای آمریکا هم واکنشهای ترس آلود رژیم را بدنبال داشت که ازجمله تحت عنوان «بررسی تهاجم ادامه دار و فعالیتهای شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه»، در رسانه های حکومتی ظاهر شد . مثلاً خبرگزاری صدا و سیمای رژیم نوشت: «ژنرال باربرو در این جلسه گفت: رژیم ایران یکسال بعد از امضای توافق، به طور تهاجمی به همسایگان خود، آمریکا و متحدانش تاخته است. همانطور که این اقدامات در سوریه، عراق، بحرین، لبنان و یمن نشان می دهد، این رژیم به جای این که یک نیروی مثبت در خاورمیانه باشد، به سلطه گری تمایل دارد و با لغو تحریمها، به صورت نامحدود به تامین منابع برای نیروهای نیابتی اش ادامه داده است».

خبرگزاری صدا و سیمای رژیم هم چنین به نقل از مارک دوبوویتز نوشت: در خصوص برجام، دولت ترامپ باید این توافق را با تفسیر دقیق بندهایش اجرا کند اما تمرکز صرف بر اجرا یک پارادوکس ایجاد می کند: هر چقدر تمرکز بر اجرا بیشتر باشد، احتمال ظهور ایران هسته ای بیشتر می شود. در نتیجه انقضای بندهای توافق برجام، مسیر تدریجی به سمت توانمندی سلاح هسته ای ایجاد می کند. دولت ترامپ باید با همکاری کنگره ساختاری ایجاد کند که برنامه هسته ای در همین جایی که امروز هست، مسدود شود و در صورت گسترش یافتن این برنامه، تحریمهای جدید فلج کننده اعمال شود. (خبرگزاری صدا و سیما 16/1/96)